Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Redneck schreef:Ik haalde de Green as Grass aan omdat je daar dus met een trensje mag rijden op een ouder paard.
Francis schreef:Ja, maar als een klant bij een trainer komt en zegt dat'ie z'n jonge paard binnen 3 maanden op een rassenwedstrijd gestard wil hebben (en geloof me, dat wórdt gevraagd..) zou die trainer dus moeten aangeven dat dat niet kan en dat het puur van het paard af hangt wanneer het dan wél kan... Maar helaas gebeurt dat niet omdat de eigenaar dan wel naar een ander gaat, die zegt het wél te kunnen. Zolang er trainers zijn die zeggen de paarden c.q. ruiters in korte tijd klaar te kunnen stomen, of mensen niet goed genoeg adviseren wanneer ze zelf met hun paard willen gaan showen, zal er niets veranderen...

Francis schreef:.Nu zullen veel mensen met 2½ jaar hun paard inrijden, juist omdat ze dat paard eerst nog een poosje op 2 handen willen showen
Citaat:De "T" bij ons op stal loopt M1 de "U" start nu L2
Adrienne schreef:Of te wel, ter vergelijk, de huidige "S"-jes in het wpn alfabet. Die rijden gemiddeld genomen ook echt niet meer in de B. (ook niet in de L of L2 trouwens)
De "T" bij ons op stal loopt M1 de "U" start nu L2
** Is niet standaard te noemen. Ik grap niet voor niets altijd dat in de dressuur de L voor Levenslang staat
Ik denk dat men zich af moet vragen “Hoe kan het dan dat er mensen die uit de beginners moeten nog steeds niet in staat zijn hun paard op 1 hand te rijden??”
** Dat is zo maar gebeurt.... Ik heb precies EEN wedstrijd de tijd gehad om beginners te starten en daar kreeg ik in een keer een dusdanige smak punten aan m'n broek dat de volgende wedstrijd A was.... Je bent er griezelig snel uit hoor, uit die B.
Dat is naar mijn idee te vergelijken met een L2 ruiter er bij zijn/haar laatste winstpunt er plots achter komt dat hij/zij niet naar het M kan omdat zijn/haar paard nog niet achterwaards kan gaan.![]()
** In de dressuur heb je een veel beter systeem. Daar MAG je over met 10 winstpunten, en MOET je over met 20 winstpunten. Is dus niet te vergelijken wat je nu zegt, omdat je er niet in 1 wedstrijd uit kunt zijn.
Anya schreef:Citaat:De "T" bij ons op stal loopt M1 de "U" start nu L2
Ervan uitgaande dat mijn W (Wizkid) pas in Mei drie wordt, wordt de "V" bij jou op stal dit jaar pas 4.
spatter schreef:het meest vervelende was dat ik ook gelijk amateur trail en horsemanship moest rijden en daar waren we zeker nog niet aan toe!
dat vind ik nog de grootste mank in het geheel!
ook al kan een paard goed trail dan wil dat nog niet zeggen dat hij goed reining kan of in mijn geval andersom
ik ben ook voor die klasse die francis voorsteld!
Redneck schreef:Euhh, Anya.........ze had het over de U.......die is dus vijf.
helemaal fout gelezen. Ik dacht ook al. 
johanna29 schreef:Voor mij hoeven er echt geen nieuwe regeltjes verzonnen te worden. Ik denk dat veel trainers en ruiters eens heeeeel goed moeten nadenken voordat ze overstappen op een shank.
met vr.gr. johanna vellinga
Sonja schreef:He ze heet Jolanda hoor!
Sonja schreef:He ze heet Jolanda hoor!
spatter schreef:nee, dat gaat niet per onderdeel!
en is ook al heel lang zo
Ik rij ook al heel lang geen WRAN meer...