[WN] BOOMLOOS kunststof westernzadel ligt altijd goed???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:29

Kun je nagaan , toch zijn er nog steeds mensen die erbij klagen dat de beugelophanging tever naar voren zit

Gelukkig vindt het gros van de mensen de beugelophanging prima , maar vooral op internet kom ik het behoorlijk vaak tegen dat mensen hem tever naar achteren vinden zitten.

Voor dressuurruiters is het juist erg fijn , die reageren over het algemeen wild enthousiast erop

Bij een langere zitting heb je de beugels wat meer voor je zeg maar.

Ik moet binnenkort ook een hele nieuwe matentabel maken voor alles zadels.

Cheyennes krijgen nu een ander gevormd achterboogje waardoor de maat wat verandert , de Arizona's zijn erbij gekomen....dus volgende maand even alles opmeten als de nieuwste levering binnen is , en alle maten in een tabelletje zetten.

Die Arizona's zijn ook nogal raar van maat.

Barefoot noemt het maat 1 en maat 2 , wat de suggestie wekt dat ze qua zitting overeenkomen met de Cheyenne maat 1 en 2.

De Cheyenne maat 2 zitting is de laatste tijd zo'n 37 cm lang , terwijl die voorheen 39 was...dus dat klopt ook al niet meer.

De Arizona maat 1 !! is al 38 cm ongeveer....althans wat ik tot nu toe gemeten heb.

Dus de Ar. maat 1 is al langer dan de Chey. maat 2...... lekkere puinhoop dus.

Maattabel is hard nodig op de site , ik hoop dat ik snel weer zadels binnenkrijg zodat er wat meer duidelijkheid komt

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:58

pmarena schreef:
Kun je nagaan , toch zijn er nog steeds mensen die erbij klagen dat de beugelophanging tever naar voren zit

Ik rij met een cutter, die hangen altijd ver naar voren. Dan is het een hele opgave om ineens in een dressuur houding gedwongen te worden.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:15

pmarena schreef:
Ik zie alleen een Nevada van Nanouk , heeft ze ook een Cheyenne dan

Oh, hahaha! Ik leen hem ook maar alleen, heb er verder geen verstand van en Cheyenne klonk wel bekend in de oren
Nee, dan zal het wel een Nevada zijn....wat is het verschil

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:39

Cheyenne is het standaard model , gewoon zadelvormpje zeg maar.

De Nevada is de vierkante Western met Engelse singelstoten.

De Arizona is de nieuwste rounded western met Western aansingeling.
Deze heeft dus ook een langere zit en in verhouding de beugels wat verder naar voren geplaatst.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:48

pmarena schreef:
Miss_Montana :

ik suggereer helemaal niet dat je vriendin liegt hoor

Maar aangezien ik de officiële importeur voor Nederland ben , en geen zadels aan Ooteman lever omdat ik al vaste wederverkopers heb , kan het eigenlijk niet zijn dat Ooteman ze echt standaard in het assortiment heeft. Zou dit wel zo zijn dan gaat er ergens iets niet zoals het hoort

Dus ik ben benieuwd hoe het dan precies zit , of het idd een inruiler was , of per ongeluk toch een ander merk , of dat ze bij Ooteman via een omweg kopen ofzo

Snappie

Ahaa ok, ik vat em

amigo1310

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 09:57

ik wil eigelijk wel graag een cheyenne zadel lenen om te proberen.

dan leen ik hem eind april en als het me bevalt en me paard natuurlijk hehe dan vraag ik hem voor mn verjaardag!

lenen kan echt geen kwaad dus eerst proberen voordat je het meteen probeert en dan koop ik hem niet bij ooteman maar bij een dealer......

iedereen harstikke bedankt!