Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vippie schreef:Djilan schreef:Vippie, hebben wij in de endurance ongeschoolde juryleden dan? VOlgens mij hebben we na de fusie met de KNHS dezelfde mensen als jury als voor de fusie.
Kan me nog een wedstrijd herinneren waar een jurylid opmerkingen tegen ruiters maakten die kant nog wal sloegen. Deze jury had iig niet de moiete genomen zich in het endurance regelement te verdiepen waardoor veel ruiters op het verkeerde been werden gezet en met veel ?? liepen.

) Vippie schreef:Djilan schreef:Vippie, hebben wij in de endurance ongeschoolde juryleden dan? VOlgens mij hebben we na de fusie met de KNHS dezelfde mensen als jury als voor de fusie.
Kan me nog een wedstrijd herinneren waar een jurylid opmerkingen tegen ruiters maakten die kant nog wal sloegen. Deze jury had iig niet de moiete genomen zich in het endurance regelement te verdiepen waardoor veel ruiters op het verkeerde been werden gezet en met veel ?? liepen.
Vippie schreef:Djilan schreef:En de paard&sport is volgens mij ook niet verplicht. Ik heb hem apart aan moeten vragen vorig jaar....
Hij zit standaard bij je startkaart hoor, en of je daar ook ff voor wilt betalen. Je kunt niet zeggen van joh ik wil hem niet ik lees het wel op de site.
Misschien als je alleen via de DER startkaart aanvraagt dat het anders is maar bij een gewoon lidmaatschap zit verplicht de P&S incl kosten.
Romkabouter schreef:Onder gesneeuwd raken in een (te) logge en grote organisatie?
Regels van die grote organisatie opgedrongen krijgen?

Romkabouter schreef:Ehmm nee, omdat juist de knhs zowat alles opslokt
Voor de rest zou ik zo geen grote organisatie weten.
PeterV schreef:Okay, maar misschien is daarom de federatie wel tot stand gekomen, en zullen de mensen binnen de Wran, op vrijwillige basis blijven waken voor het één en ander, juist voor de Wran.
Kijk, je zal mijn niet horen zeggen dat alles maar koek en ei bij de KNHS zal zijn, maar de vraag die jij je altijd zelf moet stellen, hoe koek en ei is het bij mijn zelf.
PeterV schreef:Romkabouter schreef:Ehmm nee, omdat juist de knhs zowat alles opslokt
Voor de rest zou ik zo geen grote organisatie weten.
Okay, wij hoeven er ook niet meteen één te weten, maar waar het om zou kunnen gaan is of deze wel te creëren is, zodat wij ook een vergelijk kunnen hebben.
PeterV schreef:Zijn er andere organisaties, waar wij eventueel, een soort van samenwerking kunnen mee aangaan, voorhanden?
Ik bedoel, om daarmee te praten, net zoals nu met de KNHS gebeurd.
PeterV schreef:Zijn er andere organisaties, waar wij eventueel, een soort van samenwerking kunnen mee aangaan, voorhanden?
Ruudjw schreef:Wil je ook nog olympisch, dan zul je moeten aansluiten bij de KNHS, anders geen zaken met NOC*NSF.
Ruudjw schreef:...Wil je ook nog olympisch, dan zul je moeten aansluiten bij de KNHS, anders geen zaken met NOC*NSF...
Romkabouter schreef:Ruudjw schreef:Wil je ook nog olympisch, dan zul je moeten aansluiten bij de KNHS, anders geen zaken met NOC*NSF.
Tuurlijk wel, als je maar groot genoeg bent
Ruudjw schreef:En dat ga je als kleine vereniging niet redden, DER niet, WRAN ook niet.

Romkabouter schreef:En dan nog, voor een olympisch geheel is wereldwijd draagvlak nodig. Als knhs alles onder zijn hoede neemt in Nederland, zegt dat nog geen fluit over het wel of niet olympisch worden van een discipline.
Ruudjw schreef:Maar wordt dit wel zo, dan kun je er vergif op innemen dat alleen leden van de nationale bond mogen deelnemen (=KNHS)
Ruudjw schreef:Waarom concurrentie en wat is het nut? De KNVB is ook de enige voetbal organisatie.
Ben zeer nauw betrokken bij zowel DER als KNHS en weet ook uit mijn werkervaring dat stroomlijnen na fusies een enorme crime is.
Daar wordt binnen het KNHS keihard aan gewerkt. Bijvoorbeeld wordt momenteel de gehele automatisering aangepakt omdat ook dit een fusie puinhoop was geworden. En hierbij worden wel degelijk de verschillende verenigingen betrokken (waaronder de DER).
Verder professionaliseren van de sport kan alleen maar de door groei. Wil je ook nog olympisch, dan zul je moeten aansluiten bij de KNHS, anders geen zaken met NOC*NSF.
Ik ben dan ook zeker nooit tegen geweest, qua fusie met KNHS, maar je moet wel goede afspraken maken.
. Ik ben geen topruiter maar ik zou er zeker voor kiezen.Sugarmiss schreef:PeterV schreef:Zijn er andere organisaties, waar wij eventueel, een soort van samenwerking kunnen mee aangaan, voorhanden?
Vroeger is volgens mij de Duitse ' WRAN' al een geopperd. Ik hoor daar hele positieve dingen over van mensen die daar bij starten.