Sugarmiss schreef:@Iski: ik denk dat er weinig valt te onderhandelen met verzekeringsmaatschappijen als die de wettelijke richtlijnen volgen.Citaat:En Opleidingsinstituten (Deurne) kunnen op deze ontwikkeling inspelen door ervaren ruiters die zichzelf bewezen hebben, hetzij met voldoende winstpunten of d.m.v. titels, een verkorte opleiding aan te bieden
Als een opleiding op MBO- of HBO-niveau een vereiste is zullen daar hooguit wat vrijstellingen verleend kunnen worden voor bepaalde vakken, maar je zult toch toegelaten moeten worden middels je vooropleiding of een Colloquium Doctum moeten doen -voorzover die opleiding dit als toelatingseis kent-.
Als een opleiding regels vast moet gaan stellen waarop men vrijstellingen krijgt -zoals het hebben van een bepaalde titel- wens ik ze veel succes. Ik ken iemand die is Nederlands Kampioen geworden in een onderdeel, omdat de 1e en 2e plaats buitenlanders waren
Mogelijk heb je gelijk SM, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er ex-profvoetballers rondlopen die geen MBO-HBO opleiding hebben en toch een trainerslicentie hebben kunnen behalen. En ik ken paardentrainers die een HBO opleiding gedaan hebben. Dus ik denk dat er toch wel iets te winnen is.
Maar zoals vaak is het een kwestie van onderhandelen en dus bijkbaar niet alleen met een verzekeringsmaatschappij maar misschien dus ook met de wetgevende macht (2e Kamer). Want wetten en wettelijke regelingen zijn er om constant tegen het licht gehouden te worden en te beoordelen op hun nut en noodzaak. Dus wet- en regelgeving nodig? Ja. Maar wanneer diezelfde wet- en regelgeving de ontwikkelingen in de weg staat en de wildgroei en onverantwoorde zaken voort laat bestaan dan moet het mogelijk zijn om deze wetgeving op z'n minst bespreekbaar te maken met de verantwoordelijken.
De lijn lijkt mij in ieder geval wel duidelijk: ontwikkel een opleiding die een bepaald niveau garandeerd, koppel daaraan de licentie en daaraan weer de mogelijkheid tot verzekeren..... Heb ik nog iets over het hoofd gezien?