Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kunnen we allemaal winnen!! (o nee, dat is er maar ééntje
)
Sugarmiss schreef:Je hebt meer kans op een super-talent, en een gemiddeld leuk lopen, doen ze altijd wel!Natuurlijk blijft het altijd afwachten of het idd een super-veulen wordt, maar een voorsprong met bewezen ouders heb je iig wel.
storrum schreef:Als je zo'n 2-jarige koopt, dan zal je echt niet de meest belovende krijgen, tenzij je een enorm hoog bedrag ervoor over hebt.Maar dat kun je toch ook kopen? Ik bedoel een paard met bewezen ouders? En dan heb je het voordeel dat je het paard al irl kunt zien! Misschien komt er wel een heel miezerig veulentje uit je dure ET....

)
), ontzettend goeie bloedlijn, en moest dus vanaf dag 1 aan de bak.... maar het werkte niet... Iedereen gefrustreerd, om over t paard nog maar niet te spreken.. Sugarmiss schreef:Denk eerder aan embryo's , die in de toekomst al klaar liggen!Ik denk dat de toekomst gaat worden dat er
eieren van goede merries 'op de plank' liggen, net zoals er nu al sperma op bestelling te leveren is.
Cer schreef:Ik vraag me af, als je er meerderen per jaar hebt, dan help je toch je eigen product om zeep? Je koopt dan gewoon 1 waar er nog meer van zijn.......(dit nav een tinkersite waar ik laatst op aan het kijken was... daar gingen ook embryo's voor 20.000 euro over de toonbank, maar wel 3 van dezelfde combinatie, uit hetzelfde jaar...)

jessiejanes schreef:Ieder embryo/veulen is een individu op zich, met een toevallige selectie en combinatie van eigenschappen, die het van zijn ouders meekrijgt.
Ze zullen dus nooit zo identiek zijn , als bij klonen.
Citaat:Tja , en die tinkers,...ik ben waarschijnlijk met het verkeerde ras bezig!![]()

) storrum schreef:Of bedoelde je daarmee de vervoerskosten)
Sugarmiss schreef:Ik denk dat de toekomst gaat worden dat er
eieren
van goede merries 'op de plank' liggen, net zoals er nu al sperma op bestelling te leveren is.
jessiejanes schreef:Denk eerder aan embryo's , die in de toekomst al klaar liggen!

jessiejanes schreef:De kosten van het embryoveulen is afhankelijk van de kosten donormerrie en de kosten semen hengst.(plus de "vaste" bijkomende en inseminatie/transferkosten)
Sugarmiss schreef:Maar het zullen er minder zijn toch@Freerider: natuurlijk heb je voor een groot deel gelijk, maar voor veel mensen is ET toch niet weggelegd en er zullen dus ook altijd mensen blijven fokken met minder geschikt materiaal