[WN] Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke

Re: Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:15

Wat een waanzinnig publiek toch he???
Kippenvel!! Dat was op de futurity ook zo, het hele publiek uit zijn dak tijdens de finals! geweldig!

@ volgens mij mag je wel je zadel vast houden, maar je mag niet je paard aanraken.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:38

Geweldig gaaf is dit!!!!!!!!!
Doet me terugdenken aan de tijd dat ik samen met Jan van Soldt tijdens een demontratie het hoofdstel af deed en dat we daarna doorgingen met de traildemonstratie.

In het eerste filmpje had hij gewoon zijn overhemd in zijn broek moeten doen, dan had het er wat strakker uitgezien.

In het tweede filmpje is het inderdaad jammer dat de knop de hele tijd wordt vastgehouden.

Maar ik blijf het heel knap vinden wat ze presteren.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:43

Heerlijk, Traantje weggepinkt, geweldig.. Super etc. etc.. Als ik ooit zo mijn paard kan rijden.... Mmmm.. (droomt verder)..

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:45

Misschien aansingelen?! Het ziet er wel mooi uit

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:57

krijg er gewoon kippevel van en dat publiek is echt onwijs

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:59

silvester schreef:
In het eerste filmpje had hij gewoon zijn overhemd in zijn broek moeten doen, dan had het er wat strakker uitgezien.

In het tweede filmpje is het inderdaad jammer dat de knop de hele tijd wordt vastgehouden.

Maar ik blijf het heel knap vinden wat ze presteren.

In't eerste filmpje heeft'ie geen overhemd aan maar zo'n 'highschool'vest... 't is freestyle en 't liedje speelt zich af in de rock en roll tijd... vandaar...
Hoewel ik beide super knap vind (vind ik alle briddel-less gereden proeven) vond ik de eerste technisch duidelijk beter... onderdelen werden netter uitgevoerd, perfecte spins, mooie stops.. 't tweede zag er spectaculairder uit vanwege het hogere tempo, maar ik zie liever een correcte proef iets rustiger uitgevoerd dan een snelle maar slordige proef... geld dus in vergelijk tussen deze twee ook. Daarnaast vind ik de tweede ruiter dus juist vreselijk in't zadel bonken... lijkt wel of'ie daarom de knop vast houdt, om te kunnen bijven zitten... vooral bij binnenkomst en in't begin van de proef 'hangt' de ruiter boven 't zadel i.p.v. er in te zitten...
Maar nogmaals... ik doe het ze niet na en hoop ooit het vertrouwen in en van m'n paard te hebben om alleen al in stap het hoofdstel af te kunnen doen.

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:25

reina schreef:
Het spijt me, maar ik word er niet echt enthousiast van. Het paard loopt onregelmatig (en daarom misschien helemaal geen draf?). Verder vind ik het de ruiter toch wat onrustig en het paard juist iets té rustig. (Wat overigens niet zegt dat ik denk dat ik dit zomaar na zou kunnen doen hoor..) Het idee is hartstikke leuk, het moet fijn zijn om 'zonder dat trekken' te kunnen rijden, maar deze uitvoering doet mij niet zoveel. Maar smaken verschillen!

Dat ''iets te rustig'' heet volledige ontspanning in dit geval. Die ruiter zit hartstikke stil en beweegt mee om evenwicht te houden. Ik dacht ook al te zien dat het paard onregelmatig liep, dus daar kun je nog weleens gelijk in hebben. Ik vind het echt gaaf om te zien dat een paard en ruiter elkaar zo goed begrijpen dat zelfs dit in volledige ontspanning kan !!!! Alles ging op zijn evenwicht, hij heeft geen hoofdstel, hij heeft de buik niet aangeraakt met zijn benen..... Echt te gek !!!!!!

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:47

Ik vind beide filmpjes echt super! Kreeg zelfs meer kippenvel bij de tweede...

westernboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:21

ben het helmaal met die onderwerp eens waarom moeten mensen altijd aan hun paard ze mond zitten ik rij zelf met een lose teugel mijn paard ze mond is nog nooit in die 15 jaar dat ze er is stuk geweest in haar mond dus ik snap niet hoe andre mensen het voor elkaar krijgen en ik heb nog ene pittig paard ook he een arabier maar jah zo lang ik het maar niet zie is het oke maar zodra ik het zie nou dan zijn ze altijd de banketstaaf zeg er altijd wat van ga geen namen noemen over wie ik het hebt want anders krijg je dat gezeik weer maar jah ben er tegen dat somige mensen hun paard naar de klote rijden een paard heb ook gevoel net als ons maar jah dat begrijpen somige mensen niet ene maar jah groetjes

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:44

reina schreef:
Het spijt me, maar ik word er niet echt enthousiast van. Het paard loopt onregelmatig (en daarom misschien helemaal geen draf?). Verder vind ik het de ruiter toch wat onrustig en het paard juist iets té rustig. (Wat overigens niet zegt dat ik denk dat ik dit zomaar na zou kunnen doen hoor..) Het idee is hartstikke leuk, het moet fijn zijn om 'zonder dat trekken' te kunnen rijden, maar deze uitvoering doet mij niet zoveel. Maar smaken verschillen!

goed gezien.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 02:06

kijk eens goed, dit paard is zo doorgetraind dat de hand/arm/heup beweging genoeg is, hetzelfde als longeren zonder lijn (vrije training) ik had het super gevonden als hij rustiger zat en als hij niet van die gigantische sporen om had........(géén sporen dus!!!!!!)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:21

broadway schreef:
ik had het super gevonden als hij rustiger zat en als hij niet van die gigantische sporen om had........(géén sporen dus!!!!!!)

Vind ik ook NOG knapper zou het zijn zonder armen en benen, dus die halen we er gewoon ook af.

Wat een gezeur zeg, doe het eerst maar eens na, en probeer het dan ook nog eens beter te doen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:02

De ultieme reiningproef... de ruiter staat in het midden en dirigeert het paard vandaar uit zijn proef te doen.

Das pas knap

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:04

wie zoekt , zal vinden.

ik vond het iedergeval erg mooi

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:06

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:17

woh. echt goed.
al had ik liever gezien dat ie dat zonder zweep deed

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:24

De eerste proef vind ik mooi, maar idd dat scheefzitten is een beetje jammer, het lijkt een soort nonchalange (is dat een woord? ). Ook is het paard een beetje getruukt...
Maar mooi om te zien!
De tweede is misschien wat slordiger maar het paard maakt een frissere indruk. Jammer idd dat ze de horn vasthoud.

Dat laatste filmpje, irritante muziek, maar superleuk om te zien, het paard is erg fanatiek! De zweep? Hij doet er weinig mee, en t paard is er niet bang van...

Je vraagt je idd af wat je met al die hulpstukken en dat geruk moet, als je dit zo ziet

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:24

Over het eerste filmpje: KIPPENVEL! Geweldig

En ik zie ook geen ongelukkig paard hoor, of dat moet aan mij liggen.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:31

GAAAAFFF wederom... ONWIJS.. Hier word ik dus heel blij van..

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:52

De eerste kon ik dus niet zien maar de laatste twee filmpjes....echt super!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:53

het filmpje van sugarmis ziet er prima uit leider en hij, die volgt, géén geprik of gebonk ,puur spel zoals ze het in de kudde doen......maar het is puur trainen en dit paard is er geschikt voor, wel zie je af en toe dat het even te ver gaat( orenspel!)maar wat ik zie is eerlijk en daar kan ik echt van genieten! Als dit paard wil kan hij er voor weg lopen of slaan,je omver lopen enz. en wat de zweep betreft, dat zie ik als een verlengde van je hand en zoals hij ermee omgaat.....niks mis mee!!!Kijk maar eens wat een vrije paard doet als hij er bang voor is....vluchten....knijpen met de staart (verkorten)......willen slaan naar de zweep enz. enz.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:23

Zo kunnen longeren is inderdaad heel gaaf ook!
Weet ik in ieder geval waarop ik nog hard moet oefenen!!!
Ik vind het echt knap als je het vertrouwen van je paard zo voor je kunt winnen dat hij zo volledig naar je luistert!

GEWELDIG

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:41

omdat veel mensen blijkbaar niet begrijpen wat betekend , een betekent dat het gein is niet serieus bedoelt dus.

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:19

Dit is zeker het meest ultieme wat je kunt bereiken met je paard, complete samenwerking tussen ruiter en dier. Geweldig dat je zo'n vertrouwensband kunt ontwikkelen.
Nee daar kan iedereen een puntje aan zuigen, klasse
gr. Didy

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:20

ik kan het laatste filmpje zien

zo met je paard bezig zijn is geweldig
wat een samenspel, paard geniet duidelijk van het spel en de aandacht