Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vera schreef:Dit is wat Femke van de Horseman Outfitter zei over pad en klapperende zadels tegen mij nadat ze Digger had zien lopen,
(Digger heeft veel schwung van achteren en beweegt daardoor een soort van dansend, en dan voor een quarter);
Hij zal altijd last blijven houden van een licht klapperend zadel omdat hij op die manier beweegt. De enige manier om dat weg te halen is om een extra ring te plaatsen waar je de tiestrap doorheen lust zodat de achterkant meer vast ligt.
Daarnaast moet hij een fleece pad hebben omdat de PF pad die ik heb voor hem teveel beweging geeft samen met het zadel (vandaar dat ik mijn pad verkoop)
Dus een licht klapperend zadel is per definite geen slecht passend zadel. Digger had nu een zadel op wat echt perfect paste en toch nog een beetje beweging gaf.
Anya schreef:Mijn continental klappert niet.
En WB wat heb je toch tegen de HO
Tuurlijk geen maatzadels, en tuurlijk Sablou wel, maar ze verkopen er ook geen rotzooi.
jeddah schreef:Post van Sm niet gezien, SM, heb je plaatjes van dat singel systeem? Kan je dat in een bestaande zadel bouwen?

) en is zonder verkoop weer vertrokken.

)
sflj schreef:Anya en Ibbel dacht ik.
En ik denk er sterk over om er één aan te schaffen.
... Lan staat omhoog met de voorhand (tegen de vijverhelling) en ik trek het teruggesneden pad voor altijd wat weg vanwege haar hoge schoft, dus dat vertekent het beeld een beetje), maar het zadel zelf ligt recht hoor (ik kreeg die vraag).
vera schreef:Is light oil en naturel niet hetzelfde??

(zeker bij de goedkopere merken vermoed ik dat wel eens als ik zie hoe regenvlekken zichtbaar blijven).