[WN] Western stalling stopt...wie weet een andere plek voor ons?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: Western stalling stopt...wie weet een andere plek voor o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:02

Waarom zijn hengsten eigenlijk nergens welkom?
Hij is toch nog maar een groot veulen?
Of is dit weer iets heel doms wat ik vraag?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:33

Er schiet me nog iets te binnen, zal straks even zoeken tussen het oud papier of ik de advertentie nog kan vinden. ( moet eerst nog 4 koppen knippen/kleuren) Mocht ik het niet kunnen vinden, rij ik er morgen wel even langs, Die mensen zijn nog maar pas begonnen, en hebben misschien nog wel eens aantal stallen vrij.
Het is ongeveer 3 min. rijden vanaf afslag Vaassen, mooie buitenbak, met dat grijzige spul erin, verlicht ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:37

Er gloort weer wat hoop...

Allereerst even over de hengsten: [naam] is nog veulen, maar vaak wil men toch geen hengst hebben, ook geen veulen, bovendien is ie toch al ruim 9 maanden en bijna geslachtsrijp...
Verder ben ik samen met Nanda (Gioiello) opzoek, zij heeft een arabische hengst en een drachtige arabische merrie.

De Veluwe Ranch is een prachtlocatie, maar helaas is de nieuwe eigenaar een even prachtige heel vreemde vent... Heb ooit al eens erover geschreven toen ik ruim een jaar geleden opzoek was naar plek. Bovendien is hij erg duur en heeft een kennis daar gestaan die 3x per dag erheen ging om zelf te voeren, anders hadden zn paarden geen eten. Ook de stal wordt niet gedaan... Misschien ziet deze meneer ooit het licht en bouwt hij echt weer wat moois en gezelligs op...mooi wordt het wellicht wel, maar gezellig...vooralsnog staat t volgens mij leeg..

Dan nu de hoop: Ik heb gebeld met deze stal: http://www.hoeverodenburg.nl en daar is plek (7 stallen) en daar mogen we komen. Dit is ong. 14 km van ons af en dus te doen. Vrijdag gaan we kijken. En ook bij de link die Francis gaf, http://benniebuitenhuis.nl van Bennie Buitenhuis, is plek, daar mogen we ook komen. Hij is wel iets duurder en iets simpeler, maar ach...

En stal t Spieker in Vaassen had nog plek...

Wat vinden jullie ervan?

oh enne...echt bedankt voor alle hulp! Niet stoppen met helpen hoor!!! We moeten er tenslotte nog gaan kijken...

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:55

Hej... Echt jammer, mooie plek hadden jullie opzich wel! Dichtbij mij heb ik nog even gevraagd naar stallen etc. maar er was nu net een nieuw paard en dus geen plek meer maar volgend jaar komen er waarschijnlijk nieuwe stallen maar daar heb je nu gewoon niks aan, ik weet verder nog wel 1 stal, ik zal die wel even vragen als jullie intresse hebben, ze hebben geen site, paarden krijgen dagelijks weidegang en er is een buitenbak en dichtbij het bos... Hoor ik even wat je van Loenen vind?? Groetjes Miranda

Verder nog succes met zoeken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:59

Hai, Alle ideeën zijn welkom, Loenen gaat ook nog wel! Laat maar horen!
Het gaat om 2 arabieren: hengst (gaat misschien ruin worden) en merrie
en om 2 Paints: Merrie en hengstveulen (9 maanden)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 20-12-05 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:01

Oke...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:21

tones schreef:
Die stal bij Bussloo ziet er in ieder geval geweldig uit!

Uiterlijke schijn geloof mij maar. Heb er 5 jaar gestaan dus weet er helaas alles van.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:38

Natuurlijk is ook net het oud papier weer weg!

Gioiello

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:39

adnariM schreef:
Hej... Echt jammer, mooie plek hadden jullie opzich wel! Dichtbij mij heb ik nog even gevraagd naar stallen etc. maar er was nu net een nieuw paard en dus geen plek meer maar volgend jaar komen er waarschijnlijk nieuwe stallen maar daar heb je nu gewoon niks aan, ik weet verder nog wel 1 stal, ik zal die wel even vragen als jullie intresse hebben, ze hebben geen site, paarden krijgen dagelijks weidegang en er is een buitenbak en dichtbij het bos... Hoor ik even wat je van Loenen vind?? Groetjes Miranda

Verder nog succes met zoeken!

Hoi Miranda,

Heel erg bedankt voor je hulp! Zeg maar tegen de eigenaar van Tender dat als de nieuwe stallen erstaan ik zeer veel intresse heb om daar met mijn paarden te komen. Het is echt een super locatie!
En ik hoor het dan nog wel van die andere stal in Loenen .
Bedankt! Groetjes Nanda

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:36

Nou die andere stal is ook niks, is een prive stal

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:40

Wat die twee opties waar je nu terecht kunt betreft.. Tja, die zorgboerderij lijkt erg mooi... klein binnenbakje, dus zelfs met't ergste weer kun je in ieder geval nog íets doen... vind ik wel een plus. Ik zou alleen wel héél goed willen weten wat die jongens wel en niet met je paard mogen doen... ik houd er niet zo van dat jan en allemaan aan mijn paard zit/ zich met mijn paard bezig houd... Dat zou ik dan wel even héél duidelijk willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:59

Idd...we hebben ook zo onze twijffels...al lijkt t verder okee...Maar wij zijn dan waarschijnlijk wel de enige 2 pensionklanten... En of het voor Nanda's hengst wel zo'n geschikte plek is...

Wat vond je van de Buitenhuis? Hij zei dat ze echt een soort hobby stal zijn en voor paarden die meer stro nodig hebben omdat ze erg vies zijn moet je dan waarschijnlijk meer betalen. Ook moet je je eigen voer klaar zetten als je niet hun voer wil hebben. Verder is t toch ook weer een behoorlijk stukje rijden.

De beste stal lijkt ons die van Desiree in Stroe...maar ja die afstand...zelfs als we carpoolen (wat moeilijk gaat lukken ivm ons werk) kunnen we nog maar 4x in de week komen...

Veluwe Ranch is geen optie enz enz enz...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:26

Ik heb even voor je nagevraagd bij een kennis omtrent een stal die ik ken. Maar helaas geen goed nieuws. Geen plek daarzo.
Ik vind het zo sneu voor jullie.

Ik houd mijn ogen en oren open.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:11

De enige twee pensionklanten zijn bij een stal kan z'n voordelen hebben... je hebt dan waarschijnlijk met z'n tweetjes ook veel 'in de pap te brokkelen' wat verzorging en gang van zaken betreft. Op zich lijkt het me een prima plek, ik zou alleen hele goede afspraken maken over wat wel en niet met je paard kan en mag gedaan worden... en misschien mogen ze helemaal niet echt met die paarden wat doen hoor, hebben ze daar hun eigen paarden voor ofzo... zou'k dus gewoon eerst es goed informeren.

Tja, wat dat stro bij Buitenhuis betreft..volgens mij staat op hun site dat je bodem kunt kiezen, dus zou ik zowiezo al voor houtkrul gaan (vind stro zelf dus helemaal niks) dus dat zou je ook kunnen overwegen.
Voer klaar zetten vind ik zelf geen probleem, wel positief zefs, want zo heb je helemaal zelf in de hand wat en hoeveel je paard eet... beter dan dat elk paard maar standaard een schep standaard brok krijgt zonder dat er naar behoefte gekeken wordt. Dus dat zou ik persoonlijk niet zo'n bezwaar vinden. Op die manier kun je ook makkelijker zelf voedings supplementjes/medicijnen e.d. geven.

Denk dat het ook een kwestie is van gewoon langs gaan en de 'sfeer' opsnuiven... iets kan er nog zo goed/leuk uit zien, soms kom je op een stal en 'voelt' het gewoon niet lekker...

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:45

Heej.... ik heb gebeld naar de mensen, de dochter had ik eerst aan de telefoon en die zei dat ze nog wel mensen zochten.... dus hopelijk voor jullie dat het door kan gaan, maar haar vader was er niet, en zij regelde verder niks want haar vader doet dat allemaal.... Ik probeer zometeen nog wel een keer te bellen maar als jullie willen bellen, stuur maar even een pb dan zal ik het nummer geven! Nou succes nog! Groetjes ...

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:10

skippy1 schreef:
Ik vond het er gezellig, maar mijn paardjes zijn beter af met meer weidegang.

Daar heb je gelijk in. Veel wei hebben ze daar niet. Wel jammer. Succes met je speurtocht!

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:04

ZEEEER GOED NIEUWS!!!! IK HEB NET DIE MAN AAN DE TELEFOON GEHAD... EN ZE HEBBEN PLEK, RUSTIGE HENGSTEN GEEN PROBLEEM!!!! JOEHOE SORRY MAAR BEN BEST WEL BEETJE BLIJ!

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:06

VERVOLG:

Je krijgt sowieso dagelijkse weidegang als het weer normaal is, en er zijn nu ong 4/6 stallen (dacht 4 paarden en 2 pony's ofsow weet dit niet zeker!!) Ik heb Pamela (zusje Nanda) gebeld en die zal het doorgeven aan Nanda... nou in het pb nog even hun nummer voor als jij ook nog meer info wil etc. maar dat moet je maar met nanda overleggen

Groetjes Miranda

toran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:30

www.rivervalleyranch.nl ?
allemaal western niet naast de deur , hengst welkom en veel goedkoper dan de prijs die je noemt als je meerdere paarden stalt , je mag altijd bellen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:53

Jullie zijn echt geweldig!!! Door al die hulp zien we het een beetje zitten. Gisteren zagen we t even niet meer, het is zo moeilijk allemaal. We gaan morgen kijken bij een stal in Wilp die ons alleen bij hele hoge nood wil hebben, die moet dan een hoop aanpassingen doen, want er is eigenlijk geen plek.
Verder gaan we vrijdag kijken bij Hoeve Rodenburg en bij Desiree in Stroe (moeten we nog over bellen). Stroe lijkt ons ondanks de afstand voor de paarden de beste optie en voor ons qua gezelligheid en ervaring ook. We gaan dan kijken of we wellicht op vaste dag en kunnen carpoolen...het is iets goedkoper dan waar we nu nog staan, dus dat kan net weer wat benzine zijn...

Hoeve Rodenburg lijkt ons leuk, we vragen ons alleen af of dit wel zo geschikt is met onze paarden... En Buitenhuis klonk opzich niet onaardig, maar echt een goed gevoel had ik er niet bij...

In elk geval allemaal echt nogmaals onwijs bedankt voor de hulp! Als we een plekje hebben, zijn jullie bij deze uitgenodigd om gezellig langs te komen, dan neem ik (en ik denk dat Nanda het daar wel mee eens is en met me meedoet) wat lekkers mij voor bij de koffie (als we dat daar kunnen drinken natuurlijk! )

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:24

Nou dat klinkt goed!!!!!

Ik ga voor jullie duimen hoor!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:31

Heel veel succes!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:02

skippy1 schreef:
Als we een plekje hebben, zijn jullie bij deze uitgenodigd om gezellig langs te komen, dan neem ik (en ik denk dat Nanda het daar wel mee eens is en met me meedoet) wat lekkers mij voor bij de koffie (als we dat daar kunnen drinken natuurlijk! )

Daar ga ik jullie aan houden dames.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:19

............ben toch eigenlijk nu wel een beetje nieuwsgierig of het nu gelukt is of niet ....erg of niet dan.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:26

In Skippi's laatste post kun je lezen dat ze vandaag en morgen bij stallen gaan kijken, dus we zullen nog even geduld moeten hebben.

Ik ben ook nieuwsgierig hoor.. mede omdat ik in ongeveer dezelfde omgeving op zoek ben geweest (en min of meer nog ben), dus ben wel benieuwd wat ze van bepaalde stallen vinden en waarom ze voor een bepaalde stal kiezen (en hoe het over een tijdje blijkt te bevallen).