Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Paints en Pintos zijn en blijven mooi, maar ik vind de vachttekening soms optisch erg storend bij het beoordelen van de bouw van een Paint.
. 
Mac schreef:Klopt. Paint zijn voor kenners![]()
.
Sorry. Flauw.
Maar idd, de vlekken kunnen behoorlijk vertekenen.
CC: typisch voorbeeld:
http://www.paintedvalleyranch.com/flyin ... _delta.htm
...Maar wacht maar, met de nieuwe regels van de AQHA behoren straks alle Quarter mensen tot de kenners. Als je maar lang genoeg wacht...
Cassidy schreef:Opmerking is zeker flauw...Maar wacht maar, met de nieuwe regels van de AQHA behoren straks alle Quarter mensen tot de kenners. Als je maar lang genoeg wacht...
Sugarmiss schreef:

Cassidy schreef:Wedstrijdsport is meer dan alleen Halter.
Cassidy schreef:Je zult sowieso Tobiano (hetero of homozygoot) bij de Quarters niet tegen komen, het tobianogen (dominant) komt daar namelijk niet voor, is bij het Paint ras door invloeden van buitenaf ingebracht.
. Maar met de paarden die er na de anti-wit periode nu over zijn binnen het AQHA mag je er idd vanuit gaan dat tobiano's niet meer voor gaan komen.
. 

Sugarmiss schreef:@Mac: Ook weer niet helemaal waar. Want nu de Quarter weer openstaat voor wit kúnnen al die breedingstock geregistreerde paints met Quarter-ouders weer terug het stamboek in.
Sugarmiss schreef:Ik had het er per PM nog met Jeddah over: stel je voor 2 slipped-overo Quarters (nu geregistreerd als Breedingstock Paint) gaan terug naar de Quarter-club en krijgen een homozygoot 'loud' veulen.
Das schrikken
.Sugarmiss schreef:Voor mij het begin van één stamboek
. Behalve de tobiano's. Zijn we toch weer een beetje on-topic

jeddah schreef:Omdat ze in hun "grijze" periode gewoonweg om te KWIJLEN zijn!! Dat "vervaagde" om het bont met die grijze kleur........... alleen al als ik er aan denk krijg ik kippevel! Is echt mijn lievelings kleur!
En tja, dat je er later niks van ziet maakt mij niks uit, schimmel vind ik mooi en als ze echt helemaal wit zijn, zijn ze net weer een erg witte bonte!
jeddah schreef:Ja, natuurlijk kan dat, alleen is hij alleen Homozygoot voor de Tobiano gen, maar toevallig is hij ook Overo en dus een Tovero, Homozygoot voor Tobiano.