[WN] homozygote paint hengsten ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:24

Even googlen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:27

In België had/heb je Hank Full Of Cash, die is wat meer all-round. Stond altijd in de hengstenspecial, maar kan hem op het Internet niet vinden. Hij is bay-tobiano.

Goede momozygote cuttinghengsten zijn er zeker wel! Die uit de "Delta" bloedlijnen bijvoorbeeld.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:28

Paints en Pintos zijn en blijven mooi, maar ik vind de vachttekening soms optisch erg storend bij het beoordelen van de bouw van een Paint.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:35

Cassidy schreef:
Paints en Pintos zijn en blijven mooi, maar ik vind de vachttekening soms optisch erg storend bij het beoordelen van de bouw van een Paint.

Klopt. Paint zijn voor kenners .
Sorry. Flauw.
Maar idd, de vlekken kunnen behoorlijk vertekenen.

CC: typisch voorbeeld:
http://www.paintedvalleyranch.com/flyin ... _delta.htm

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:47

Mac schreef:
Klopt. Paint zijn voor kenners .
Sorry. Flauw.
Maar idd, de vlekken kunnen behoorlijk vertekenen.

CC: typisch voorbeeld:
http://www.paintedvalleyranch.com/flyin ... _delta.htm

Opmerking is zeker flauw ...Maar wacht maar, met de nieuwe regels van de AQHA behoren straks alle Quarter mensen tot de kenners. Als je maar lang genoeg wacht...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:51

Cassidy schreef:
Opmerking is zeker flauw ...Maar wacht maar, met de nieuwe regels van de AQHA behoren straks alle Quarter mensen tot de kenners. Als je maar lang genoeg wacht...

Off-topic: ben vooral benieuwd wat dat in de halter gaat doen. Het staat toch als een non-desired iets omschreven, toch?

On-topic: homozygoot bont zul je bij de Quarters niet tegen gaan komen. Als het goed is zijn die allemaal overo.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:54

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:54

Wedstrijdsport is meer dan alleen Halter. Ik denk dat ze daar niet erg hoog geplaatst gaan worden, is idd non-desired.

Je zult sowieso Tobiano (hetero of homozygoot) bij de Quarters niet tegen komen, het tobianogen (dominant) komt daar namelijk niet voor, is bij het Paint ras door invloeden van buitenaf ingebracht.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:39

Cassidy schreef:
Wedstrijdsport is meer dan alleen Halter.

Halter gaat om uiterlijk. Vandaar dat ik halter aanhaal. Performance wordt hopelijk toch op juist dat beoordeeld: performance.

Cassidy schreef:
Je zult sowieso Tobiano (hetero of homozygoot) bij de Quarters niet tegen komen, het tobianogen (dominant) komt daar namelijk niet voor, is bij het Paint ras door invloeden van buitenaf ingebracht.

Niet helemaal. Bovengenoemde tobianomerrie Delta komt uit twee Quarter Horses . Maar met de paarden die er na de anti-wit periode nu over zijn binnen het AQHA mag je er idd vanuit gaan dat tobiano's niet meer voor gaan komen.

Sorry. Heel erg off-topic .

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:45

@Mac: Ook weer niet helemaal waar. Want nu de Quarter weer openstaat voor wit kúnnen al die breedingstock geregistreerde paints met Quarter-ouders weer terug het stamboek in.
Ik had het er per PM nog met Jeddah over: stel je voor 2 slipped-overo Quarters (nu geregistreerd als Breedingstock Paint) gaan terug naar de Quarter-club en krijgen een homozygoot 'loud' veulen.
Das schrikken

Voor mij het begin van één stamboek

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:49

Sugarmiss schreef:
@Mac: Ook weer niet helemaal waar. Want nu de Quarter weer openstaat voor wit kúnnen al die breedingstock geregistreerde paints met Quarter-ouders weer terug het stamboek in.

Als het goed is zijn Paints met Quarterouders allemaal overo. Uitzonderingen als Delta daargelaten.

Ik heb een poging gedaan om Lee als Quarter geregistreerd te krijgen. Mams is Quarter en paps crop-out. Maar dat ligt nog niet zo makkelijk, daar haar ouders niet meer leven en DNA testen dus niet kan. Alles wel beschouwd is Shane eigenlijk ook een Quarter ... maar ik word er al moe van als ik bedenk wat ik daar allemaal voor moet doen. Laat maar ....

Sugarmiss schreef:
Ik had het er per PM nog met Jeddah over: stel je voor 2 slipped-overo Quarters (nu geregistreerd als Breedingstock Paint) gaan terug naar de Quarter-club en krijgen een homozygoot 'loud' veulen.
Das schrikken

Homozygote overo's bestaan niet. Iig geen levende .

Sugarmiss schreef:
Voor mij het begin van één stamboek

Zou wel een stuk overzichtelijker zijn!!! Zowat de helft van de Paints is inmiddels toch al dubbel geregistreerd . Behalve de tobiano's. Zijn we toch weer een beetje on-topic

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:31

Als Delta een uitzondering is kunnen er dus meer zijn en met homozygote bedoelde ik dus een Tobi
Ik zie het ook nog niet 1-2-3 gebeuren hoor, maar theoretisch is het mogelijk.

Balen dat je geen DNA meer kunt achterhalen voor Lee.

redpebbles

Re: homozygote paint hengsten ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:53

Johanna, wat ik begrepen heb, is als je een 100% arabier met Paint of Quarter kruist kan je die in het Quarab stamboek inschrijven. Een officieel Amerikaans stamboek. Kijk anders even op de site van MoreQuarabs. Zij fokken gericht op die manier en Moira kan je er alles over vertellen. Succes ermee.

Desiree01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:20

jeddah schreef:
Omdat ze in hun "grijze" periode gewoonweg om te KWIJLEN zijn!! Dat "vervaagde" om het bont met die grijze kleur........... alleen al als ik er aan denk krijg ik kippevel! Is echt mijn lievelings kleur!

En tja, dat je er later niks van ziet maakt mij niks uit, schimmel vind ik mooi en als ze echt helemaal wit zijn, zijn ze net weer een erg witte bonte!

effe off-topic, maarre zo heb ik dus een gray, frame overo ruintje staan, zomers zie je het bijna niet en in de winter dus wel, het is inderdaad grappig zo een.

Twee jaar geleden toen onze fjord hier kwam, is ze per ongeluk door onze hengst gedekt en daar is toen een bonte fjord uit gekomen.
Al onze veulens van dit jaar uit deze hengst waren ook gevlekt.

Foto van het fjord veulen:

Afbeelding

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:30

Wat een ongelovelijk poepie!!!!!!!

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:43

wat een gedoe allemaal rondom de paints......wat zal ik uit mn merrie krijgen quarter bay x black overo codys cool breezer.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:44

Kiblers Avalache is volgens mij Homozygote black Tobiano en als ik me niet vergis is hij pleasure / allround.
Staat in Ede...www.themillranch.nl

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:53

Hij is iig niet homozygote zwart; 4 van de 5 veulens op all-breeds zijn niet-zwart.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:47

Splash z'n vader is een homozygote tovero painthengst. Alleen is er geen foto van hem te vinden

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:28

een Homozygote Tovero???? das nieuw voor me, Jeddah kan dat??? Kiblers is Homozygote maar volgens mij ook niet voor zwart, maar wel voor vlekken. ik vind alleen van zijn nakomelingen het hoofd vaak niet zo mooi, beetje groot.

@CC je weet toch welke je hebben moet hihi, Little Peppy Doc.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:37

Ja dahag die is harstikke duur...... (wel om te kwijlen .....)

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:45

Ja, natuurlijk kan dat, alleen is hij alleen Homozygoot voor de Tobiano gen, maar toevallig is hij ook Overo en dus een Tovero, Homozygoot voor Tobiano.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 07:55

jeddah schreef:
Ja, natuurlijk kan dat, alleen is hij alleen Homozygoot voor de Tobiano gen, maar toevallig is hij ook Overo en dus een Tovero, Homozygoot voor Tobiano.

Ja dat bedoel ik. Ik heb nog een heel oud PB-tje van jou in mijn inbox staan, over zijn vader, waarin jij even hebt vertaald dat hij homozygoot is

Als we Jeddah ook niet hadden

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:21

Misschien vergis ik me, maar volgens mij kan homozygoot Overo niet, dan heb je een OLWS veulen?

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:24

Cassidy, je hebt gelijk.

Ik ben even zijn stamboom ingedoken, en ik was echt in de veronderstelling dat zijn papa Tovero was. Niet dus...

Pocos Double Skip
Stallion gray tobiano

Met behulp van Jeddah ben ik er toen achter gekomen dat hij homozygoot is