[WN] wie staat waar op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: wie staat waar op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:29

De B wandel je met twee hoeven in de neus doorheen hoor met een goed gereden westernpaard. Gewoon doen ElCid

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:32

En voor je het weet ben je verslaafd

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:34

Moet ik alleen wel even een dressuurzadeltje "lenen", ik vraag me af of ik daar nog op blijf zitten .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:35

cornelie schreef:
En voor je het weet ben je verslaafd

Ik zie het aan je resultaten in je onderschrift, gefeliciteerd

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:40

Clip staat op een privestalletje (hij is daar het enige pensionpaard) waar western word gereden. Stal is in Rotterdam.

Boris staat hier: http://www.caepruiter.nl in Hoek van Holland

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:45

ElCid schreef:
Moet ik alleen wel even een dressuurzadeltje "lenen", ik vraag me af of ik daar nog op blijf zitten .

kom maar halen

Bellebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:48

Thuis.

Drie bijna vier boxen in een grote ligboxstal.

Bijna 3ha wei en de buitenbak wordt binnenkort gemaakt.

Niet gek voor 4 paardjes.

Een super stekkie maar dan wel waar de bewoonde wereld ongeveer ophoud. (Friesland).

Niet jaloers worden, wij werken ons behoorlijk uit de naad om het allemaal bol te werken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:49

Ik moet van Rina met Jae gaan hunteren...... Volgens haar kan hij dat heel goed...Nu ik nog..

Gaat overigens wel heel off topic...

@bellebabe: ik weet precies wat je bedoelt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:12

ElCid schreef:
Ach, wie weet, misschien gaan we nog wel eens een B-proefje starten .

Gewoon bij de F beginnen ElCid, dat doe ik ook

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:14

eerst op de SWRA toen is Laukje verkocht aan nieuwe mensen en mocht ik haar blijven rijden nu staat ze bij die mensen thuis. En momenteel hebben we les van de buurkjongen die springruiter is. Maar ag we komen er wel, op zich is het wel lekker want we mogen het solarium van de buuren gebuiken en we hebben zelf warm en koudwater op stal om de paardjes aftespuiten enz. ook staan ze sochtends tot laat in de middag buiten en daarna gaan ze savonds naar binnen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:30

Alhoewel ik het prima naar mijn zin heb op stal is het wel mijn ideaal om een (eigen) stekkie te vinden waar de paarden 24/7 buiten kunnen lopen met een schuilstal. Nu komen ze in de zomer 12 uur en in de winter 6 uur buiten maar 24/7 lijkt mij écht geweldig voor een paard.

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:15

Ook ik heb het voorrecht om de paarden bij huis te hebben. Ik heb de beschikken over 3 ruime stallen (van 4 x 5 m), een ruime buitenbak (30 x 60 m) en ruim 1 ha weide.
Wil je het zien? Kijk op de link hieronder...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:31

Anya schreef:
ElCid schreef:

kom maar halen

Daar houd ik je aan, je woont toch in de buurt
.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:44

Wij hebben stallen en land aan huis, maar Max en ik wonen ergens anders

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:54

Joelyn en Shanny (shettie) staan aan huis (weiland , 3 stallen)...maar vanaf volgend jaar gaat Joelyn naar een nieuwe pensionstal in Aalsmeer...ja ik wil ook wel eens na 23 jaar in een binnenbak rijden ...als alles goed gaat ,dan blijft het veulen thuis met shetje en zoek ik 1 a 2 quarterveulens die bij mij aan huis in pension willen...

Groetjes Joelyn , Shanny en Charita

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:08

Wij staan bij een boer (pensionstal). We hebben beschikking over een buitenbak, paddock/longeerbak, eenvoudige boxen, een koudwater spuitplaats buiten en 10 maanden per jaar weidegang. Luxe voor de ruiters is er niet (geen kantine, toiletten oid). Je moet alles zelf doen/regelen (voer, mesten, binnen- buiten zetten), maar de paarden hebben het er heerlijk. Het is een van de weinige plekken in mijn omgeving waar ze zo lang naar buiten mogen. Zolang ik ze niet aan huis kan houden, is dit het beste wat ik ze kan bieden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:32

ElCid schreef:

Ach, wie weet, misschien gaan we nog wel eens een B-proefje starten

ElCid schreef:

Ik vind bovenstaande opmerkingen echt passen bij iemand die een topic zoals **NKomedie** op Bokt start

Vrezelijk offtopic,maar het moest ff

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:21

De een van mij staat op Santhorst in wassenaar
de ander staat in een weiland daar vlakbij

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:01

het valt me op dat veel mensen de paarden aan huis hebben staan...hoe doen jullie dat
verder zie ik bijna niemand die op een grote westernstal staat (bv madepolder) op een paar na dan, of ze hebben een eigen westernstal, hè Peter? zou ik ook wel willen hoor...papiertje is er maar nu nog de centen....

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:16

hoi,ik sta met mijn welshcob bij trainingstal madepolder waar wij het prima naar ons zin hebben.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:17

's morgens vroeg krijgen de paarden eerst te eten en dan gaan ze het land op. Daarna worden alle boxen uigemest en nieuw opgestrooid. Tegen die tijd is het middag. Dan worden er andere klussen gedaan op het land in en om het huis. Tegen de avond komt het hele spul weer naar binnen en krijgen ze hun portie eten en hooi en tegen halftien is de laatste voergang.
Éen keer in de 6 weken komt de hoefsmid en doet alle paarden, dat is meestal op een middag. 's middags wordt er ook getraind behalve als het te heet of echt te beroerd weer is. Voor de rest kun je je er naar kleden.

Hoe we het doen? Mijn man is al heel vroeg met de VUT gegaan, kon bij de havendienst.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:22

Tsja, wij willen ook graag de paarden bij huis. Maar dan moeten we eerst onze huidige woning zien te verkopen en dat wil maar niet lukken.......

Daarnaast werken we allebei full-time, dus dan staan ze wel overdag alleen........iemand daar ervaring mee?

En dan zijn we ook nog allebei verwende binnenbakruitertjes....

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:29

De paarden staan bij ons aan huis op stal. Ze hebben ieder een stal van 3 x 4 m. De buitenbak , wei en roundpen heb ik bij mijn schoonouders. Deze wonen ong 700 m bij ons vandaan, dus 's morgens vroeg en 's avonds maken wij een gezellige boswandeling. Op dit moment huur ik ongeveer 1 ha.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:33

Redneck schreef:

Daarnaast werken we allebei full-time, dus dan staan ze wel overdag alleen........iemand daar ervaring mee?

Wij werken ook allebei overdag, ik werk in het onderwijs dus ik ben meestal op tijd weer thuis, soms zelfs al om 13.00 uur en ik heb regelmatig vakantie, zoals nu, lang leve de herfst .
Onze paarden gaan 's ochtends om een uur of 07.45 naar buiten, na het voeren. Wel op een beschut weiland, en nu met regendekens op. Als ik thuis kom voer ik ze op het land, stallen mesten en alles klaar zetten voor 'savonds . Als het weer meezit rijdt ik voor het donker wordt ( buiten) of ik wacht tot mijn vriend er is en dan gaan we naar de binnenbak met de vrachtwagen.
De paarden staan dus wel een aantal uren per dag alleen, maar we hebben genoeg buren die de boel in de gaten houden.
Citaat:
En dan zijn we ook nog allebei verwende binnenbakruitertjes....

Een binnenbak in de naaste omgeving zoeken of er t.z.t. zelf een bouwen, gaan wij ook doen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:43

toe maar, toe maar... ik denk dat ik ook maar in het onderwijs ga werken