[WN] Jeugdruiters, jeugdbeleid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Jeugdruiters, jeugdbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:01

PeterV schreef:
Maar goed, wie ben ik.

Peter Vet

Dat zet je er dus al onder Maarja..Wie ben ik..

Klaas

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:37

hahahaha jemig hahahaha

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 08:12

en toch denk ik dat het altijd een droom blijft

"""een vrachtwagen, van het Rabobank talentenplan, vol met hafjes WWk'ers, welshes, enz... die door nederland toert mer talentvolle ruitertjes zonder ouders met financiele middelen""""""""""

dus tot die tijd misschien toch maar proberen op op de lokale wedstrijden een Walk en Jog klasse te krijgen.
en misschien is het handig om per provincie de jeugd ruitertjes , vooral de onbekende, te inventariseren.

en voor die groepen wat betaalbare clinics organiseren.
zodat die ruiters, als er een walk en jog onderdeel wordt uitgeschreven, ze ook kunnen starten.

ik heb een binnenbak(je) en wil hier wel aan meewerken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 09:08

Jos schreef:
dus tot die tijd misschien toch maar proberen op op de lokale wedstrijden een Walk en Jog klasse te krijgen.
en misschien is het handig om per provincie de jeugd ruitertjes , vooral de onbekende, te inventariseren.

Het is een mooie droom Jos.
Maar die inventarisatie is een heel goed idee.

Misschien naar iemand PB-en?
ik weet er in ieder geval dus twee

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:28

PeterV schreef:
Met name bij de jeugd rijders, bepalen de ouders daarvan, wat tot de mogelijkheden behoort, dat natuurlijk is afgestemd op het financiële plaatje.
Zo kan het BV gebeuren, en laat ik hier maar weer het beestje bij het naampje noemen, dat een verwent k,t kind, een goed paard onder de hol krijgt, terwijl er bij dat kind van enig talent geen sprake is.

Ja jammer genoeg is het in de paardensport net als in het echte leven nog steeds zo dat kinderen van ouders met geld een voorsprong hebben...
Mijn jongste dochter heeft toevallig net vandaag haar eerste Westernles gehad, dit omdat ze zo graag om mijn pony wil rijden.. Mocht in de toekomst blijken dat ze het leuk blijft vinden en mocht haar talent verder reiken dan die van mijn Arabje, zal ik idd mijn best doen om een "goed" paard voor haar te kopen.
Ik heb in het verleden gezien bij mijn zusje die een goede jeugdspringruiter was, hoe frustrerend het is als je weet dat jouw kansen minder zijn alleen maar om dat de concurentie wel geld had voor een goede springpony....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:21

Mijn dochter krijgt al een tijdje les van een goede western instructrice.
Leuk, maar nu wil ze wedstrijden rijden, ik weet niet eens waar ik dan moet zijn.
Er is wel een manege in de buurt die om de paar maanden een open wedstrijd heeft maar het kost totaal al gauw zo'n €50,- om mee te doen.
Dus wat houdt ons tegen, kosten, ik wil er best voor betalen maar in verhouding met een engels wedstrijdje scheelt het echt veel.
Voor een onderlinge op een doorsnee manege hoef ik niet zo ver te reizen, kost de inschrijving meestal maar €7,50 en is de juiste wedstrijdkleding nogal eens voor een leuk prijsje tweedehands te koop.
Ik neem de western"carriere" van mijn dochter best serieus maar soms zou ik willen dat het wat gemakkelijker kon.
En inderdaad, geld voor een toppaard is er nog niet, ze moet het voorlopig doen met haar Welsh K van 21 of met mijn Tinker.
Ik wil niet al mijn geld in het kopen van een paard steken en ze dan niet kunnen verzorgen.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:33

Het is dat ik met een verzorgpony toevallig op een klein privestalletje ben terecht gekomen waarvan de eigenaar 3 quarters heeft staan waarvan ze er 2 hoog in de sport heeft uitgebracht en zo ben gaan westernrijden anders had ik het nooit gedaan (zoiezo kwa geld voor het lessen etc)
Ik heb eigenlijk altijd western willen rijden en zag het al helemaal voor me om op zo'n zadel door de bossen te rijden
Op dat privestalletje is m'n verzorgpony omgeschoold en zijn we het sirieuser gaan aanpakken.
Ik was toen 14/15 geloof ik (voor westernrijden behoorlijk jong zoals je hier leest ) en ben nu 17. Kwa rijden ben ik meer pleasure gericht en maak veel bosritten en het niveau is niet al te hoog maar zolang ik ontspannen door de bak en het bos kan rijden vind ik het prima!

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 06:56

In Duitsland wordt er op reininggebied veel gedaan voor de jeugd.
De lessen (ook van grote namen) zijn gratis (voor NRHA-leden tot 13jr) of bijna gratis (14-18 jr). Daarnaast worden er vanuit de NRHA in Duitsland regelmatig clinic en trainingsweekenden georganiseerd.
Zie hier op de foto's hoe goed dat bezocht wordt:
http://www.nrha.de/jugend05/

Misschien eens een lichtje daar opsteken, want zij zijn dus met een heel duidelijk jeugdprogramma bezig

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:28

Dan is het misschien leuk om te weten dat er op zondag 16 april 2006 een wedstrijdje georganiseerd wordt in Dirksland op Goeree-Overflakkee.

Voorlopig is het de bedoeling om een beginnerswedstrijd te organiseren met een splitsing tussen beginners en gevorderde beginners (bij voldoende inschrijvingen). Maar wellicht ook een Walk-and-Jog klasse. Daar moeten we nog naar kijken.

Kosten zullen zijn €2,50 administratiekosten, € 7,50 per onderdeel en voor zover beschikbaar € 15,- per box incl. stro en hooi of kuil.

Deze wedstrijd staat ook open voor deelnemers op verzorg of manege paarden.

Aangezien ik ook wel eens gelezen heb dat mensen met gehoorsproblemen niet mee konden doen met de pleasure en horsemanship omdat hulp vanaf de kant niet toegestaan was, wil ik deze mensen wel die mogelijkheid geven. Er zal dan op voorhand met de jury overlegd worden hoe dit vormgegeven zal gaan worden.

Binnenkort zal ik een apart topic over deze wedstrijd openen.

=^.,.^=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 07:31

viewtopic.php?f=4&t=479904

En hier nog zo'n wedstrijd. Met walk en jog en leadline.
En trail@hand voor de dressuurruiters met western-aspiraties maar zonder westernzadel