[WN] kruising quarter/shetlander, ja echt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: kruising quarter/shetlander, ja echt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:35

ze worden steeds leuker!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 12:39

hahaha, geweldig wranglerbutt! ga zo door!
ik schrijf ze allemaal op voor later....

ik zie de humor er ook wel van in hoor zo'n veulentje, maar het is zo'n gedoe en weer maanden niet rijden, ze heeft wel lang genoeg pauze gehad afgelopen zomer....

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:25

Hoezo maanden niet rijden?? Wij hebben al vele veulens gefokt en rijden de merries altijd door... Laatste weken voor de bevalling wat rustiger, vanaf dag 1 merrie elke dag even bij het veulen weg (zorg voor een goed afsluitbare box!) en daarna weer rijden, ook heel goed om de merrie weer snel in vorm te krijgen (hangbuik)...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:38

CM Little Big Babe

CM Ima Lovechild

Mijn initialen zijn ook CM, btw....

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:40

CM Oopsydaisy

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:45

Ik heb even zitten neusen op de site voor half Quarters.. Je moet lid worden $25,- (1 jaar) veulen registreren voor hij of zij 1 jaar oud is kost (als lid) $25,- verkopen van het veulen (als lid) $25,- Moet je het wel binnen een jaar verkopen anders moet je je lidmaatschap weer verlengen.. Er moeten,als een van de ouderdieren niet geregistreerd is (geen papier heeft), 2 foto's (both sides) van het veulen bij.. Kosten dus zowiezo $75,- en dan staat er nog "'picture and pedigree printed on registration certificate $30,-"' Komt dat er dan nog bij??? Weet iemand er misschien meer over?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:49

En wat is het nut van het inschrijven bij het half-quarter stamboek?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:50

Hebben altijd Cissy, hebben altijd en verder denk ik dat je dat veulen makkelijk verkocht krijgt, nee de hoofdprijs zal je er niet voor krijgen maar vast een leuk prijsje...

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:58

Goed soms moet men de kleine lettertjes lezen!! Je kunt kiezen voor een papier met een foto van je veulen erop, dat kost $30,- extra, anders krijg je een gewoon papier zonder foto.. Tja en paarden Met papieren brengen meestal wat meer op dan Zonder papieren.. Ik weet dat de Free Wheel Ranch vroeger 2 welshjes had.. Olga en ? en die werden ook elk jaar gedekt door een QH hengst (Simon Par Freckels) en daar zaten Half QH papieren bij en dat waren hele leuke beestjes... De prijzen weet ik niet meer precies maar ik dacht Fl.3000,- voor een veulen.. Woeps dat is best veel, maar dan praat ik over jaaaareen terug..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:15

Mét papier is het wat makkelijker te 'bewijzen' dat één van de ouders een Quarter is. Vooral nuttig voor de verkoop dus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:17

IMO heeft een papier van de Half-Q club geen enkele meerwaarde. Het kost een hoop geld en je krijgt er niets voor terug (buiten een papiertje).
Dat papier kan iedereen met een beetje kennis van Word ook zelf maken.

Het ziet er leuk uit voor een koper, maar echte waarde(vermeerdering) is het niet.

@Wranglerbutt: dat bewijst natuurlijk helemaal niets. Fraude is wel erg makkelijk zonder goede controlerende organisatie erachter.

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:25

Dat geldt natuurlijk voor elk papier.. Dus met deze stelling ben ik het niet eens, een Quarter met papier is meer waard dan een Quarter zonder, ook al zegt de verkoper 100 x dat het een Quarter is.. Er zijn rashonden met en zonder papier en het verschil in prijs is groot!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:29

Voor mij heeft zo'n half-quarter papier ook totaal geen waarde. Een AQHA papier daarentegen wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:31

@PocoMisss: Je kunt de waarde van een Quarterpapier niet vergelijken met de waarde van een halfQ-papier.
Dat is appels met peren vergelijken.

De meerwaarde van een vol-Q-papier zit hem tevens in de gigantische organisatie erachter, redelijk betrouwbare pedigrees, wedstrijden e.d.

Die half-Q-club is gewoon een handig iemand die ergens op een zolderkamertje leuke papiertjes uit de printer laat komen en daar lekker mee verdient.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 14:40

voor mij is het ook meer een bewijs dat mams echt een quarter is, je hoeft maar 1 koper te hebben die daar 'gevoelig' voor is en dan het veulen wat 'makkelijker' koopt dan zonder papier.
ik hecht er ook niet meer waarde aan dan dat...
Laatst bijgewerkt door cissy op 30-09-05 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 14:41

Citaat:
Hebben altijd Cissy, hebben altijd

wat bedoel je hiermee Sees, het ontgaat me een beetje...
excuse me maar ik ben blond en het is vrijdagmiddag....

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:46

cissy schreef:
voor mij is het ook meer een bewijs dat mams echt een quarter is, je hoeft maar 1 koper te hebben die daar 'gevoelig' voor is en dan het veulen wat 'makkelijker' koopt dan zonder papier.
ik hecht er ook niet meer waarde aan dan dat...

Maar je hebt mams toch om te bewijzen dat de moeder quarter is (--> evt haar quarter papieren) Het kost veel geld zo een half quarter papier, terwijl het geen meerwaarde geeft. Je zegt zelf dat je geen geldboom in de tuin hebt staan. Waarom zou je dan zoveel geld uitgeven aan een papier waar haast geen waarde aan zit.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:56

Zolang er geen DNA testen vereist zijn voor het verkrijgen van een dergelijk papier, bewijst het papier niets over de afkomst.

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:22

Iemand op een zolderkamertje?? Nou nee, het is een volwaardige vereniging in Amerika. Quarabs worden daar ook geregistreerd..

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:27

En over die DNA testen.. Wel zolang worden de Quarters nog niet ge dna ''t was voorheen dat papier niks waard, beetje kort door de bocht. Trouwens je kan er ook een NRPS papier bij krijgen heb ik gehoord, wie weet daar meer van??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:28

Dat zolderkamertje mag je tussen haakjes zetten

Maar wat is de meerwaarde volgens jou hier in Nederland dan ??
Krijg je een clubblad met hoeveel leden ze hebben en leuke verhaaltjes.
Worden er wedstrijden georganiseerd.
Is er iemand die een aantal jaren geleden een Half-papier heeft aangevraagd. Misschien dat die kan vragen of er een duplicaat te maken is (zonder opnieuw de gegevens op te sturen natuurlijk )

De Quarab's hebben hun eigen vereniging in Amerika, net als de Cremello's, de Buckskin's en de Dun's, waar overigens wel wedstrijden voor worden georganiseerd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:31

Ik ben ook blond was even een grapje tussendoor. Maar nogmaals ik denk best dat er animo te vinden is voor dat veulen, ik ben in ieder geval heel benieuwd wat er uit komt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:36

cissy schreef:
You aint seen mydadyet (jammer dat het er maar 20 mogen zijn)

Mij de Quarters moge het er idd maar 20 zijn. Mij de Halfquarters weet ik het niet, maar ik zou hem daar sowieso niet inschrijven. Is veel geld voor een papier waar je verder niets aan hebt.
En aangezien het veulen geen AQHA papieren krijgt, kun je hem noemen zoals je wilt. Vind bovenstaande naam wel leuk.

Laat je ons even weten wat het resultaat is van de scan?

*Edit: overigens bestaat er ook een Quarter Pony registry, je zou even kunnen kijken of je een eventueel veulen daar niet in kunt onderbrengen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-09-05 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:37

De omgekeerde Combi ken ik wel, is heel mooi veulen uitgekomen, alleen dat het veulen snel groter werd dan de mama

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 15:38

ik ga weekend vieren en dus niet meer bokken tot maandag, ik zal vanavond (of van het weekend) even met mn stalgenootje overleggen over hoe zij er over denkt en of ze mee wil betalen aan het scannen.
ik kom er maandag weer op terug. Intussen mogen jullie nog wat leuke namen verzinnen