[WN] 22 & 23 okt. Wran show zeijen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: 22 & 23 okt. Wran show zeijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:59

Veel mensen hier in het noorden zeuren dat ze altijd zo ver moeten reizen... Mijn vraag is waarom moest er op Oosterwolde de Silverranch dan 2 x een wedstrijd afgezegd worden ivb te Weinig deelname??? JAMMER, Maakt mij niet uit waar ik heen moet, als het er maar gezellig is!!!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:35

Dat moest omdat er toen 5 wedstrijden achter elkaar waren.
Het blijft jammer, dat zeker

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:56

Steaming schreef:
Voor de mensen uit het westen of het zuiden is het maar een halfuurtje filevrije snelweg verder dan Marienheem.
We leven in een klein landje, dus heel ver weg in het noorden bestaat niet

Het is niet een half uurtje maar een uur...
Het gaat er ook niet om of het een klein landje is maar meer of je een jong paard 3 uur heen en 3 uur terug in de trailer wil zetten.
Persoonlijk vind ik Marienheem de grens, dat is een dikke 2 uur rijden voor ons.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:09

vera schreef:
Persoonlijk vind ik Marienheem de grens, .

dat is voor mij dus al ruim 2.5 uur rijden als er niks tegen zit
plak daar nog een uurtje bij

nee, marienheem ga ik al alleen heen als het echt zin heeft(als ik dat denk dan , hé )
dus dit jaar niet!

en ik weet, vooral cutters zijn gewend grote afstanden te reizen
maar ik ga altijd alleen op pad(lekker rustig) maar dan is 2 uur van huis de grens

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:59

Het gaat er inderdaad om dat hoever je wil gaan met een jong paard. Moest ik met mijn volwasssen ruin mee kunnen doen in Zeyen, reed ik die afstand misscyhien wel. Voor een leuke wedstrijd ben ik ook bereid een stuk verder te rijden.
Maar met een weanling lijkt het me deze keer te zwaar. Maar zoals ik al zei: volgend jaar nieuwe kansen en hopelijk ook dichtbij! hihi! Ik vraag me af of er ooit in België wat meer APHA-wedstrijden georganiseerd zullen worden...Denk dat dit een droom blijft. Gelukkig kunnen we wel naar Nederland en Duitsland.

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:25

ja ja denk je weer dat het een gezellige wedstrijd wordt om te gaan kijken, krijg ik vanavond weer een slecht bericht.
heeft de fam. daalemans het weer gezellig gemaakt worden ze er per 1 okt. er weer af geknikkerd door de fam. ross.
ja en dat verpest het weer voor mij om er heen te gaan.
want dan ga ik weer denken aan wat voor streken ze eerder hebben gedaan.
het is dus echt jammer dat de wedstrijd daar wordt gehouden want ik gun de fam. ross niet de eer wat de fam. daalemans nu heeft opgebouwd.

groetjes

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:51

marchien schreef:
ja ja denk je weer dat het een gezellige wedstrijd wordt om te gaan kijken, krijg ik vanavond weer een slecht bericht.
heeft de fam. daalemans het weer gezellig gemaakt worden ze er per 1 okt. er weer af geknikkerd door de fam. ross.
ja en dat verpest het weer voor mij om er heen te gaan.
want dan ga ik weer denken aan wat voor streken ze eerder hebben gedaan.
het is dus echt jammer dat de wedstrijd daar wordt gehouden want ik gun de fam. ross niet de eer wat de fam. daalemans nu heeft opgebouwd.

groetjes

Ik weet niet precies waar je het over hebt (hoef ik ook niet te weten), maar de wedstrijd mag wel weer terug verplaatst worden hoor

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:20

liever vandaag nog als morgen en diegene die de rosjes heeft meegemaakt weet waar ik over praat. en darom gun ik ze het niet.
groetjes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:53

Boldly schreef:

Ik weet niet precies waar je het over hebt (hoef ik ook niet te weten), maar de wedstrijd mag wel weer terug verplaatst worden hoor

jaaaaaaaaaa!!!!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:17

Boldly schreef:

Zal misschien vervelend zijn voor de noorderlingen, maar dan kan ik in ieder geval wel meedoen aan de futurity
Maar verplaatsen gaat vast zo makkelijk niet en ik weet niet of hetgeen waar marchien het over heeft (waar ik niet veel van begrijp moet ik zeggen) een reden zou kunnen zijn om de wedstrijd op een andere locatie plaats te laten vinden....

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:25

ik geef ook nog een antwoord er op en dat is dat de rossjes alleen aan geld denken en niet aan de andere dingen zoals mens en dier het is bij hun zo van als ik er maar aan verdien en dan gaan ze over andermans rug het maakt hun niet uit wat ze er voor moeten doen.
nu heeft de fam. daalemans het bedrijf weer opgebouwd en dachten ook aan mens en dier en omdat ze het nog huurden.
en nu denken de rossjes van het bedrijf loopt weer en nu willen wij het weer terug en daarom gun ik de rossjes niks meer.
groetjes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:31

gera schreef:

Maar verplaatsen gaat vast zo makkelijk niet ....

jawel hoor , nu hebben ze ook ineens de plaats veranderd!
het zou in bunschoten zijn

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:35

Maar dat wil niet zeggen dat het "makkelijk" is spatter! Het wordt ook niet voor niks gedaan en het moet wel allemaal maar kunnen!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:44

En buiten dat, dit lijkt tot nu toe meer op een persoonlijke kwestie te gaan dan een kwestie waar de drie verenigingen mee te maken heeft.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:12

En buiten dat alles vind ik het ook niet echt netjes om op een forum te gaan roddelen....
Maar dat is mijn mening...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:31

Niet alleen de jouwe Gera

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:06

mijn mening is dat iedereen het mag weten dat de rossjes er weer opkomen dan kunnen ze het zelf beslissen of ze er naar toegaan of niet, en iemand vroeg een reactie en die heb ik gegeven en of het nu roddel is of niet moeten jullie zelf maar denken, ik zech het waar het op staat en het is geen persoonlijke qwestie maar het is bij velen overkomen en diegene weten waar ik over praat. en via deze weg wou ik ze alleen maar even waarschuwen, en ik zeg er nu verder niks meer over men moet zelf maar denken hoe ze er tegenoverstaan,
groetjes

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:16

Ik ken geen rossjes en interresseert me ook niet echt, zolang dit geen invloed heeft op deze wedstrijd, snap ik niet wat dat in dit topic moet.
We zijn in iedergeval van plan met 2 veulens aan de futurity deel te nemen.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:27

[quote
We zijn in iedergeval van plan met 2 veulens aan de futurity deel te nemen.[/quote]

Succes alvast!!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:35

Dank u _/-o_

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:54

Wat een gedoe over de reistijd mensen. We wonen in Nederland hoor Het vreemde is - en dat merk ik nu ik in Friesland woon - dat mensen in het zuiden zo kunnen zeuren over reistijd. Ik rijd makkelijk even naar Rotterdam en dat is 2,5 uur sturen. Veel mensen (niet alle gelukkig) uit het zuiden doen er echt zo moeilijk over om deze kant op te komen. Wat is dat toch?

En gera, 2 uur reizen met een 2 jarige is toch peanuts. Of je nou een half uurtje of 2 uur rijdt, dat maakt Jagger echt geen fluit uit. Wij zijn dit jaar ook helemaal naar Panningen gereden met 2 jaarlingen. Ging hartstikke goed en dat is toch bijna 3 uur rijden.

Al had deze wedstrijd in Limburg georganiseerd geweest, dan nog had ik gegaan. Ik kijk niet op een uurtje en mijn Stipje vast ook niet Overigens hebben we verdomd weinig zuiderlingen op de wedstrijd in Limburg gezien de laatste keer. Waar waren al die 'zeurende' zuiderlingen toen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:09

XoNo schreef:
- dat mensen in het zuiden zo kunnen zeuren over reistijd. Veel mensen (niet alle gelukkig) uit het zuiden doen er echt zo moeilijk over om deze kant op te komen. Wat is dat toch?

Overigens hebben we verdomd weinig zuiderlingen op de wedstrijd in Limburg gezien de laatste keer. Waar waren al die 'zeurende' zuiderlingen toen?

ik woon dan nu wel in het zuiden maar ben van oorsprong een westerling
en aangezien ik heethoofdjes heb die niet geheel ontspannen op de wagen staan rijd ik niet te ver
ik kijk ook niet naar de afstand maar naar de gereden tijd
veel snelweg betekent verder kunnen rijden dus

wat dat laatste betreft, dat viel mij ook tegen!
ik ken verschillende appie's hier en die waren er niet
maarja, ik dee zelf ook niet mee vanwege blessure paard
maarr, je hebt me wel gezien want ik was er wel

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:21

Oh Nou, stel je volgende keer even voor dan, dan weet ik ook dat ik jou gezien heb Maar ik vond het wel jammer. De paintshows worden niet voor niets georganiseerd (evenals de APHC shows natuurlijk) en er komen gewoon te weinig mensen starten. "Het is te ver rijden"...kom nou mensen! Slappe happen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:21

XoNo schreef:
En gera, 2 uur reizen met een 2 jarige is toch peanuts. Of je nou een half uurtje of 2 uur rijdt, dat maakt Jagger echt geen fluit uit. Wij zijn dit jaar ook helemaal naar Panningen gereden met 2 jaarlingen. Ging hartstikke goed en dat is toch bijna 3 uur rijden.

Het is inderdaad geen ramp voor hemzelf, maar zijn trailermaatje is een veulen en ik heb zelf geen trailer en geen trailerrijbewijs. Het is toch moeilijk als je afhankelijk bent van anderen, die ik niet zomaar even vraag om voor me naar Zeijen te rijden... dat is het grote nadeel.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:43

XoNo schreef:
Oh Nou, stel je volgende keer even voor dan, dan weet ik ook dat ik jou gezien heb Maar ik vond het wel jammer. De paintshows worden niet voor niets georganiseerd (evenals de APHC shows natuurlijk) en er komen gewoon te weinig mensen starten. "Het is te ver rijden"...kom nou mensen! Slappe happen

Vind je dit ook opgaan voor een pas gespeende weanling?
Want daar is waar het toch bij de meesten om draait: dat de paardjes nog te jong zijn om zover te rijden.
Met een volwassen paard zou ik er inderdaad ook niet over zeuren maar een veulen vind ik wel een ander verhaal persoonlijk...ik vind het risico vrij groot om meer dan 350 km met een pas afgespeend veulen te komen maar dat is mijn mening...zelfs ongespeend met mama erbij zou ik het niet doen omwille van de spanning die het met zich meebrengt.

En tevens ben ik, zonder trailerbewijs, ook afhankelijk van 'vrijwilligers' die zo'n hele wedstrijddag meewillen. De afstand doet er dan ook toe....want niet iedereen is zomaar bereid 'even' mee op wedstrijd te gaan...En ok, dat ik dat trailerbewijs niet nog niet heb, heb ik uiteraard aan mezelf te danken maar tot die tijd mag ik blij zijn dat mensen (waaronder mijn vriend en ouders) mij willen vervoeren. Willen zij dat niet, is het thuisblijven...