Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vera schreef:spatter schreef:mijn paard geeft pas na als ik dat doe!
Euuhhh.....dat is geen nageven....... nageven doet een paard pas als je hem nagevelijk rijdt, niet als je hem nagevelijk trekt.

Citaat:toe om oa een paard te leren stoppen aan een losse teugel wat hij noemt bumpen in the face!maar het word alleen gedaan als het paard niet stopt of niet goed stopt of als hij niet eens ze best er voor doet!!
Cowgirl schreef:Verder is het net of toekies mijn 'discussie' die ik van de week met een hoefsmid had heeft gehoord

LovesSaartje schreef:Dierenbeulerij, zoiets hoor je niet te doen, sommige mensen hebben gewoon geen respect tegenover hun paard

cornelie schreef:een trainer die het heeft over het rijden van voor naar achter...........

cornelie schreef:Van voor naar achteren lijkt makkelijker.... totdat je jezelf later weer tegenkomt.

trainer daarna zei: je moet hem breken, trainer daarna zei : tikje-tikje maar het kwam op hetzelfde neer zeg maar. 

Adrienne schreef:Buiten mijn eigen argumenten om dit deel van Dell's training niet op te volgen. Vind ik het eigenlijk een beetje onverantwoordelijk dit soort methodes aan "leken" bij te gaan brengen. Voor je het weet zijn de tikjes tikken en de rukje rukken en moet er op den duur veel kracht in het spel komen om in de inmiddels tot beton bek geworden mond nog een signaal door te krijgen. Je ziet tenslotte de gevolgen van dit geruk en gepluk overal.
Er zijn maar weinig mensen die hier netjes en gedoseerd mee om kunnen gaan en om kunnen blijven gaan. Frustratie slaat snel toe met alle gevolgen van dien.
FlyingHigh schreef:dell hendrikx medthode werkt zo op de video.......dus het is geoorloofd?
Redneck schreef:FlyingHigh schreef:dell hendrikx medthode werkt zo op de video.......dus het is geoorloofd?
Nee, dat bedoelde ik niet. Wou alleen even aangeven dat het geen gril of trend is, maar dat hij deze methode al veel langer toepast.
, maar omdat hij dit langer toepast, zou het wel door de beugel kunnen? Zolang een paard zijn staart beweegt doordat er een vliegje ergens op zijn huid gaat zitten, is geruk en gepluk een grote fout van een berijder. Maar ja, als je 3jarige al op hoog niveau moet meedraaien, moet er hard aangepakt worden,
.