[WN] wie heeft goede, slechte ervaring met Westwood westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: wie heeft goede, slechte ervaring met Westwood westernza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:41

De levensduur van een zadel met een houten boom is langer dan met kunststof boom.
Een holle kunststofboom wil nog weleens breken, en dan kun je het zadel weggooien. (De makers van de Ralide boom zijn daar niet zo van overtuigd)

http://www.ralide.com/

Geef mij maar hout, kan beter aan de rug van het paard aangepast worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:33

Ik denk dat er veel misverstanden zijn over de kwaliteit van kunststof bomen.
Ik heb het nu alleen even over de goede bomen (Steel bijv.)

Ik denk dat een zadel met een goede kunststofboom net zo lang mee kan als een zadel met een goede houten boom.

En ook aan een kunststof boom kunnen (met enige beperking) kleine aanpassingen gedaan worden. Deze bomen zijn nl ook massief, net als de houten bomen.
Dit heeft met de dikte van de boom te maken. Hiermee wordt nl ook voor een deel het zitkomfort bepaald.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:55

Ik zou me op glad ijs begeven als ik hierover zou discusieren. Ik ga echter aannemen dat de techniek voor bomen in kunststof of hout niet stil staat.

Op dit moment is er een ware rage aan de gang wat betreft zadel. Ik weet dat het nu ook boomloze westernzadel geeft, echter of deze goed getest zijn en ook perfect op het paard liggen is me vrij onbekend. Ik heb wat sites bekeken en er steekt natuurlijk een filosofie achter.

De prijzen van deze boomloze vallen mee, en het materiaal waarvan ze gemaakt zijn lijken me ook wel redelijk.
Het zou natuurlijk prettig zijn als mensen die zo,n zadel hebben eens reageren en hun ervaring meedelen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:56

Hahahaha Johnnie onder welke rots heb je gelegen de afgelopen tijd????? Nou Sugarmiss kom maar op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:59

Meldt zich
Ik rijd nu al weer een jaar met een boomloze Bob Marshall
www.sportsaddle.com
En het bevalt mij uitstekend. De paarden lopen er ook prima onder. En het grote voordeel is idd dat de zadels voor 99% passen en dat ook blijven doen hoe een paard ook veranderd.

Zoek eens wat oudere items op mbt boomloos (ook op WN)

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:13

Nou crazy onder een hele hoop rotsen hier in Belgie. Onder sommige ben ik heel bekaaid onderuit geklommen.

Maar Sugermiss en ik helpen je ook even onder een rots dus effe afwachten laat maar komen jouw wetenschap

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:22

Mijn wetenschap wat betreft de boomloze zadels is nog beperkt tot de verhalen van oa sugermiss, maar die hebben me wel nieuwsgierig gemaakt naar het rijden op zo'n zadel. Dus heb ik bij www.boomloosrijden.nl een testzadel aangevraagd. Dit is een Barefoot, die zijn anders van model dan de Bob Marshal (die ik wel mooi vind) maar ja om het gewoon eens een keertje uit te proberen lijkt het me wel wat. Daarbij zijn de barefoots ook niet zo duur (nieuw compleet zo'n €700) en omdat ik een paardje in de groei heb ben ik echt reuze benieuwd. Ga het alleen wel eerst uittesten op mijn oude trouwe Jae, dan kan ik eerst even wennen aan het zadel voordat ik het op mijn 3-jarige ga leggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:25

Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 29-08-05 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:30

Ook ik overleg eens zo,n zadel te gaan proberen. Mijn Westwood doe ik absoluut niet weg want deze zit als gegoten.
Verder overweeg ik Sparkley te dekken dus binnenkort een veulen ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:43

Ik weet niet of er in België een dealer zit waar je die zadels kunt uitproberen, anders misschien een Bokker die er een heeft.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:23

Ja, er zitten verschillende dealers hier in Belgie. Ik ben geintereseerd in de westernuitvoering en zo als ik nu zie op hun site kosten deze slechts 600 euros zonder pad welliswaar. Ik zag dat er nu maar een van te verkrijgen is in de kleur bruin en dat dit najaar meer modellen leverbaar zijn.

Heb ook eens op jouw aangegeven site gekeken. Mmmmm niet slecht.

Ik heb ze gemailt dus, afwachten wat het zal zijn