[WN] Wat een MISSTAPJE leek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wat een MISSTAPJE leek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:12

MDLCP schreef:
hebben jullie je wel eens afgevraagt hoe de eigenaar met haar paard om gaat.........???nadat ze hem uit texel heeft gehaald..
als jullie dat weten dan hoefen jullie het ook niet raar te vinden dat
de HKO zich zo heeft kunnen ontwikkelen....hij heeft ook een paar keer gestaan met hoef kneuzingen en hoefbevangenheid waar mevr ook niet naar omkeek...dus ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn met het trekken van conclusies wat nu gedaan word zonder dat je de achtergrond weet..verhaal komt nu maar van 1 kant.en het is niet zo dat het hier alleen gezegd word er zijn meer mensen die er over praten.en dat is niet zo leuk voor de mensen die een nakomenling van deze kanjer hebben en er show's mee willen doen.

groetjes

Jij kent de TS blijkbaar persoonlijk, ik niet.
Ik ga er dus van uit dat iemand normaal met zijn paard omgaat.
Bovenstaande is dus 'een' kant van het verhaal, die ik graag aan TS laat om van commentaar te voorzien.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:37

MDLCP schreef:
hebben jullie je wel eens afgevraagt hoe de eigenaar met haar paard om gaat.........???nadat ze hem uit texel heeft gehaald..
als jullie dat weten dan hoefen jullie het ook niet raar te vinden dat
de HKO zich zo heeft kunnen ontwikkelen....hij heeft ook een paar keer gestaan met hoef kneuzingen en hoefbevangenheid waar mevr ook niet naar omkeek...dus ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn met het trekken van conclusies wat nu gedaan word zonder dat je de achtergrond weet..verhaal komt nu maar van 1 kant.en het is niet zo dat het hier alleen gezegd word er zijn meer mensen die er over praten.en dat is niet zo leuk voor de mensen die een nakomenling van deze kanjer hebben en er show's mee willen doen.

groetjes

Jeetje wat een raar bericht. Ik kan nergens lezen dat de TS iemand ergens de schuld van geeft en nu kom jij, zonder je naam onder je bericht te zetten en beschuldigt de TS.
Kan er niet over iedereen heel veel lelijks op het internet gezet worden?! Volgens mij is een berichtje van steun hier meer op z'n plaats dan een aanval......

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:04

hallo monnik.

de eigenaar is zelf een aanval begonnen naar verkoper van haar paard...waar wij de eigenaren van de kinderen van ghost de dupe van zijn..en heeft dit gedaan om andere zwart te maken dat is op dit moment het hele verhaal....laat haar maar hier op reageren.

groetjes

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:19

Heb het hele topic gelezen en sluit me aan bij het verhaal van Jolande.
De reactie van MDLCP kan ik me goed voorstellen als ze een veulen heeft van Ghost. Er zijn wel meer paarden die rontgenologisch gezien stokkreupel zouden moeten lopen en nooit last hebben, en andersom.
En heeft zo'n paard eenmaal een etiketje, zie het er dan maar weer eens af te krijgen. Niet echt de bedoeling lijkt me. Niet zo netjes ook.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:29

Okay als jullie van deze kant een reactie willen dan zal ik jullie die geven............ ik heb niemand aangevallen en ga dat ook zeker niet doen ................. tot zo'n niveau verlaag ik me niet.
Dit was gewoon mijn verhaal want dat was het enigste wat ik ff kwijt wilde. IK heb het verder gewoon laten rusten en jullie wakkeren het hele verhaal weer aan!!!!! Dus laat het verder gewoon rusten en ga genieten van je mannetje. Ik maak niemand zwart en beschuldig niemand ergens van ........................ Als ik aan had willen vallen dan waren er hele andere dingen gezegd neem dit maar van mij aan.

lucky3342

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:31

wie maakt hier wie nu zwart? volgens mij heeft ts alleen haar verhaal gedaan. Tis al erg genoeg wat er met ghost aan de hand is.
En als er eentje goed voor dr paardjes zorgt is zij het wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:41

Ik denk dat de TS zich erg netjes opstelt, al kan ik me best indenken dat je hier als eigenaar van een Ghost veulen niet blij van wordt. Maar zoals eerder gezegd; HKO kent vele ontstaansmanieren en wetenschappelijk is nog lang geen duidelijkheid daarover. Hooguit dat je je als eigenaar wat voorzichtiger opstelt en misschien foto's laat maken voor je een paardje gaat belasten.

@MDLCP: ik denk dat jouw versie erg gekleurd is en misschien zou je dit eens zonder rose bril moeten zien c.q. get your facts straight !!

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:45

Hoe erg het ook allemaal is voor Blanket en het paard...een naam noemen is gewoon niet zo slim! het etiketje HKO wordt op deze manier ook een beetje op de veulens geplakt (onzin maar zo zijn mensen!!)
Blanket heeft het recht haar verhaal te vertellen maar een naam noemen vindt ik nu (met betrekking tot veulens ) niet gepast...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:49

Ach misschien maakt een Mod hier ook wel weer kruisjes van, alhoewel de 5 (XXXXX) al vergeven zijn

Overigens is het natuurlijk onzin om geen naam te noemen. 'Iedereen' weet wie de TS is en kent dus ook het bewuste paard.
Ja en oliebol happens...

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:05

oke al die mensen weten hier over wie het gaat...maar dan nog wat is het doel van dit verhaal vertellen als je weet dat andere mensen hier misschien niet erg blij mee zijn??? waarom je verhaal vertellen/hart luchten als je dat ook bij andere mensen kan doen zonder dat je alles in het openbaar brengt. Niet alleen de eigenaren van een veulen op dit moment zijn de dupe maar ook de mensen die evt in de toekomst een nakomeling van hem willen kopen en dan te horen krijgen o ja dat is die hengst met HKO....ik zie het nut van zo,n verhaal gewoon niet in!
Dit heeft niks te maken met erg of niet erg of wie is er schuldig of: is het erfelijk het feit is dat andere mensen HKO wel als erfelijk zien en de nakomelingen een stempel krijgen....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:08

Dát is wat ik bedoel met "niet netjes". Dat iemand hier zijn ei kwijt wilt over zijn paard of pony die ziek is snap ik heel goed, maar als eigenaar van een dekhengst heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:13

tjeezzzz. sterkte hoor! het is altijd een klap zulk nieuws, maar als je toekomstverwachtingen heb en je hebt ook nog veel gevoel voor het dier dan komt ie twee keer zo hard aan.

heel, heel veel sterkte

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:14

Dus de TS moet de mond maar houden en gewoon doorfokken ??
Want als ze dat niet doet gaan mensen zich ook afvragen waarom de hengst niet meer dekt.
Persoonlijk denk ik dus dat die verantwoordelijkheid heel goed genomen is nu.

Als je i-net niet meer zou mogen gebruiken om je hart te luchten kun je heel Bokt ook wel opdoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:16

ik heb duidelijk het hele topic niet gelezen

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 22:23

heeft iedereen die zich nu de dupe voelt van....... er wel eens bij nagedacht dat zij al een hoop dingen kunnen voorkomen en rekening mee kunnen houden voor de toekomst van zijn of haar Paardje.....................??? Voeding, beweging een goede smid noem maar op en er is er op dit moment maar 1 die de dupe is en dat is Ghost jullie kunnen met een hoop dingen gewoon nog rekening houden en gewoon voorkomen. Je zou dit ook gewoon kunnen zien als een welgemeend advies voor de toekomst. Ik zal de laatste zijn die beweerd dat hij het ook daadwerkelijk door zal geven.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:24

Sugarmiss schreef:
Want als ze dat niet doet gaan mensen zich ook afvragen waarom de hengst niet meer dekt.

Als je i-net niet meer zou mogen gebruiken om je hart te luchten kun je heel Bokt ook wel opdoeken.

Dan kan je als de boel een beetje bezonken is (we zitten niet in het dekseizoen nu) én duidelijk is wat er nu precies aan de hand is en waarom hij kreupel is de eigenaren van zijn veulens informeren. Persoonlijk. En na een onderzoek of paps en mams ook dit soort problemen hebben gehad, en de uitspraak dat dit erfelijk zou zijn ergens op gebaseerd is. En de hengst áls dat zo zou zijn gewoon terugtrekken uit de dekdienst, zoals zoveel mensen er op een gegeven moment voor kiezen zich te richten op de sport. Zelfde resultaat. Stuk netter. Van mijn part had ze hier een schaduwaccount voor aangemaakt. De mods zullen daar gezien de omstandigheden gerust begrip voor hebben opgebracht. En steun uit haar directe omgeving hoeft ze niet van het internet te halen denk ik.
Edit: je hebt ook nooit met een vinger gewezen Blanket, maar dit soort berichten roept reacties op. En ik hoop voor jou van harte dat je grote vriend hiervan zal opknappen!!
Laatst bijgewerkt door paars op 30-08-05 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:25

Ik vind dat TS er heel goed aan doet om hem terug te trekken van de dekdienst...........

ik vind het sneu voor TS dat dit met haar paard moet gebeuren, ik vind het ook van enige moed getuigen.

Kom je bij het KWPN niet tegen....

SM heeft me een beetje ingevuld, ik ben niet tot nauwelijks bekend in de westernwereld. senks Sugarmiss

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:35

Hoe erg het voor de eigenaar van een veulen van de hengst ook is, de manier dit te uiten vind ik niet netjes.
Juist de TS die zo eerlijk is openbaar te gaan dan nog aanvallen snap ik niet. Ik vind het juist alleen maar eerlijk en dapper, je kan nml ook je mond houden en doen of je neus bloedt. Je laat je paard ruinen en noemt de kreupelheid een hoefzweer en praat er verder zo min mogelijk meer over....
Ik denk dat in een zaak als deze niet van "schuld" gesproken kan worden. Het is alleen maar triest.
Zijn er trouwens dekhengsten bij de Paints en Quarters die röntgenologisch gekeurd worden en dit ook daadwerkelijk gebruiken als pluspunt voor hun hengst?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:38

Ik vind het erg goed dat de eigenaren van zijn nakomelingen op de hoogte gebracht worden hiervan, TS, daarin kan ik je helemaal vinden. Alleen de manier waarop vond ik tamelijk onsmakelijk!

Op het internet zijn er genoeg manieren om de meeste eigenaren te achterhalen, ik denk dat je de meeste eigenaren/merriehouders persoonlijk kent. Had ze, in eerste instantie, 'achter de schermen' benaderd ipv deze manier, dat was imo passender geweest.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:54

mensen jullie weten allemaal niet hoe ze dit heeft aangepakt...
of niet S...
mensen voor het blok zetten en dreigen...
het is geen steil om zo iets op het internet te zetten.als ze echt zo begaan is met haar paard dan had ze de eigenaren van de veulens persoonlijk te woord gestaan en het niet achtebaks op het internet zetten.je zet ons en de verkopers van ghost voor banketstaaf.je weet hoe mensen zijn.
hoe kan jij nu zeggen dat we nu al op kunnen letten door ze voldoende beweging te geven en zo.....jij bent degene die je paard dag en nacht op stal laat staan ,...oohh nee hij mag er voor 10 min. uit..is dat een paard waardig leven neeee....je moet nu op houden met alles en je weet waar ik het over heb.....

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:58

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat de TS zich erg netjes opstelt, al kan ik me best indenken dat je hier als eigenaar van een Ghost veulen niet blij van wordt. Maar zoals eerder gezegd; HKO kent vele ontstaansmanieren en wetenschappelijk is nog lang geen duidelijkheid daarover. Hooguit dat je je als eigenaar wat voorzichtiger opstelt en misschien foto's laat maken voor je een paardje gaat belasten.

@MDLCP: ik denk dat jouw versie erg gekleurd is en misschien zou je dit eens zonder rose bril moeten zien c.q. get your facts straight !!

wij weten wat er aan de hand is en wat er nu speel..en dat is veel meer dan hier op bokt.nl.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:02

ahintofte schreef:
oke al die mensen weten hier over wie het gaat...maar dan nog wat is het doel van dit verhaal vertellen als je weet dat andere mensen hier misschien niet erg blij mee zijn??? waarom je verhaal vertellen/hart luchten als je dat ook bij andere mensen kan doen zonder dat je alles in het openbaar brengt. Niet alleen de eigenaren van een veulen op dit moment zijn de dupe maar ook de mensen die evt in de toekomst een nakomeling van hem willen kopen en dan te horen krijgen o ja dat is die hengst met HKO....ik zie het nut van zo,n verhaal gewoon niet in!
Dit heeft niks te maken met erg of niet erg of wie is er schuldig of: is het erfelijk het feit is dat andere mensen HKO wel als erfelijk zien en de nakomelingen een stempel krijgen....

ik sluit me helemaal bij jou aan..
want met die hele openbaring van ts laat je nu een balletje rollen wat nog jaren door kan rollen en waar in de verdere toekomst misschien eigenaren van veulens enz nog hinder van kunnen ondervinden.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:05

Sugarmiss schreef:

nee daar gaat het niet om..ze kan hem ook laten ruinen en hem niet meer als denkhengst aanbieden en de eigenaren van de veulens op discrete manier inlichten.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:12

beste mensen

ik ben het gewoon niet eens met de manier waarop ts dit naar buiten heeft gebracht naartuurlijk is bokt een site om je hart te luchten maar niet voor dit soort berichten vind ik persoonlijk
liever had ik gehad dat ze de eigenaren van de veulens persoonlijk op discrete manier had ingelicht verder wil ik hier niet meer over uitwijden want het word nu een kat en muis spelletje.
verder wil ik S sterkte wensen met haar kanjer en hoop ik voor de veulen eigenaren dat ze het kunnen verkomen..

groetjes

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:16

MDLCP schreef:
wij weten wat er aan de hand is en wat er nu speel..en dat is veel meer dan hier op bokt.nl.

Misschien zijn er wel meer mensen die weten wat er speelt dan jij denkt.... En die mensen bekijken het misschien wel van een andere kant. 2 kanten, 2 verhalen zo blijft dat.

Verder vind ik het alleen maar heel erg triest voor het paard. Geloof me ik weet precies hoe het is om een zeer beroerde uitslag te horen na diverse (rontgenologische) onderzoeken bij je paard. Onzeker over de toekomst en of er uberhaupt nog wel een toekomst is.
Het doet in mijn ogen niets af aan de veulens, want het vererven van HKO is nog lang niet zo duidelijk. Maar ik zou dit als veuleneigenaar wel in m'n achterhoofd houden. O.a. goede voeding doet een hele hoop.

Ik hoop dat er voor Ghost een goede manier gevonden wordt om pijnvrij door het leven te gaan en dat hij nog een lang en gelukkig paardenleven tegemoed gaat!