[WN] Arabier of Quarter Horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Arabier of Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 07:40

Moet eerst het paard zien, maar ik zeg nooit "nooit". Ook Quarabjes kunnen minder geslaagd uitpakken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 07:43

Tuurlijk, niet elke kruising is geslaagd. Daarom ben ik zelf niet zo'n voorstander van dit soort kruizingen, maar ik moet toegeven dat er een paar leuke Quarabjes bij lopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:43

Mee eens. Maar dat vind ik ook van andere kruisingen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:51

Dito!!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:04

Sonja schreef:
Krista schreef:
ik vermoed ;-]] dat dat mijn videotape is geweest die ik in Scottsdale 2004 heb gemaakt. Daar heb ik een volledige band van samengesteld met reining (echt hele goede runs], pleasure, trail etc. Alleen maar met Arabische Volbloeds.
Zien? Meeting afspreken met een hele groep AV-liefhebbers!

doei
Krista

Tenminste, als jij ook buiten Bokt Krista heet dan was het idd een Video van jou. Manmanman wat was dat mooi!

Ik ben ook wel te porren om dat nog een keertje te zien!

Yep, that's me!
Hihihi kun je na gaan hoe ongelooflijk gaaf het was om tien dagen alleen maar topsport met de mooiste Arabische Volbloeds te zien....
Nou plan maar een herfst/winteravond, alle Arab-tapes/dvd's op een hoop en kijken maar......
Een AV-fest is een goed idee.... ruimte genoeg, maar alleen niet echt technische handjes, want dvd en videorecorder zijn heeeeel dubieus en daar waag ik mijn band niet aan. Dus wanneer en waar?

En on-topic: ook ik ga voor die Arabier.... en er zijn er zat die net zo cool als een Quarter zijn, ik heb er twee op stal!

Krista

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:16

gewoon wat op het net snuffelen en info vragen en krijg je paardjes op tape met runs enzo weet wel wat ik zou willen amaai die techniek heb ik nu onder de knie is lopen zoals een quarter maar met meer gratie en dat doet hij nu echt ben fier lessen doe ik weer verder bij ... en tlukt goed en volgend jaar nrha yihaa showen met die arabs in de reining komaan arabs laat je niet alleen in dawra zien maar doe zoals duitsland enzo ga nrha showen en niet zonder succes, kijk maar naar mahdan enzo trickrtreat arha enzo mooie techniek, mhr muscateal en john slack

yihaa laten we die quarters eens een poepie ruiken hahaha

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:38

Cassidy schreef:
Qua uiterlijk: Arabieren....echt waar, en nog steeds:

Qua gedrag: de Quarter

Geef me een Arabier met het character van een Quarter, en ik ben om.

Je wou toch niet zeggen dat een overbouwde Quarter, die ook nog een beetje teveel bloed voert, het kan winnen tegenover een Arabier?

Wat is er mis met het gedrag van een Arabier ??? Niet alle Quarters hebben hetzelfde gedrag, evenals de Paints en Appaloosa's. Heb zelf een Appy, n schat van een paard maar als ik m'n grietje ff ga vergelijken met de Arabieren van m'n zus + zwager.........zeg ik heel eerlijk.....doe mij maar een Arab.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:42

Jeetje Wetsernfriek, je lijkt mijn trainer wel...haha die heeft het ook over Duitsland mede ivm de rookie klassen, omdat ik met een groen paard van reeds 5 jaar bezig ben. Tja, als ik nou ik het oosten woonde.....Anyway om ervaring op te doen met dit paard, kies ik liever voor fool 'em school 'em in de buurt. Maar ook dat duurt nog eventjes. En als het allemaal super verloopt dan wellicht dit jaar nog een wedstrijdje op twee handen.

De quarters een poepie laten ruiken.....jaja dat hebben we al eens gedaan...ik herinner mij nog heel goed...Middenmeer 2002 of 2003 19 starts in de reining beginners klasse, waaronder echt goed getrainde quarters. Met Basciz Nirvana werd ik toen 3e en AF Ken met Edith vd Kuyl werd toen zelfs 1e!! Ja dat was echt kicken!! Twee volbloed arabieren op het podium!

Hopelijk gaat dit zich ooit nog eens herhalen in de amateur klasse!!

De trainingen met Nirvana staan op een laag pitje helaas, wegens blessure. Maar Edith met AF Ken is volop bezig....en die kan toch lekker stoppen

Bas Almost June heeft een echte reiningbouw, dus dat belooft wat! Maar eer dat ze zover is.....ze is nog maar net 3 weken onder het zadel

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:00

die tape van krista zou ik ook wel is willen bekijken.

zelf heb ik al bawr gereden en daar kwam ik ook voor quarters 2maal 2des,en 5des haha

en nu zei ann hij kent alles veel beter heeft meer stijl ontwikkelt voor een arab en en ga nu nrha proberen ben nu volop op één hand aant trainen in de winter wat schoolen en dan volgend jaar showen.

moest ik geld hebben en andere arabier kopen zou ikz eker duitsland en oostenrijk showen zijn enorm veel rpijzenpotten voor zowel amateur, rookie, beginners, dat kan je niet halen in andere wedstrijden, de sfeer is ook anders en lopen ook arabs tss met stijl en stops dat menig quarters nog niet halen juist die prijzen zijn ook wel soms onbetaalbaar voor 3of 4jarige paardjes

maar als iemand een tip kan geven hoe ik aan die tape van krista kan aangeraken laat het me weten groeten

en ja ik ben over arabier sorry, maar op de ranch tss allemaal quarters hoor je kritiek dat ik soms zeg allemaal de boom in en als ik dan zie hoe hard ik en hem getrained hebben en allemaal zelf zover zijn geraakt ben ik fier en nu moet iedereen zelf toegeven chapeau voor ons beiden haha

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:36

Arabiertjes zijn idd geschikt.
Ik lease zelf een arabiertje op de manege en kan alles op wedstrijd nivo. (ook al is die soms een beetje lui maar dat ben ik hem aan het afleren )

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:42

Wetsernfriek schreef:
die tape van krista zou ik ook wel is willen bekijken.
maar als iemand een tip kan geven hoe ik aan die tape van krista kan aangeraken laat het me weten groeten

Ha! Maar die leen ik niet zomaar uit, Johanna had toen een unicum!

Maar goed, voor hen die het leuk vinden om Arab's aan het werk te zien, kunnen we wel een keer met zijn allen wat plannen. Als iemand toevallig ook een videorecorder heeft die Amerikaanse tapes kan afspelen, dan heb ik ook nog een gave tape van Jody Strand met alleen maar pleasure Arabieren.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:19

Ha Krista! Reken ook maar op mij voor dat herfst/winteravondje westernarabierentapes!! Lijkt me heel gaaf om te zien.
Dus laat me maar iets weten!!!! Dan kunnen we lekker kwijlen.

Enne...al die opmerkingen over starten in Duitsland, dat klinkt goed!! Dat ga ik dan volgend jaar ook maar eens proberen, ik ga per slot van rekening waarschijnlijk emigreren (na ja, max. 20 km van de NL-grens, maar toch).

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:40

oh jee, mogen we wel slabbetjes meenemen . Dus de DAWRA leden gaan international?

On topic...ik ben nog steeds pro Arabier of moet ik nu zeggen pro Araber.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:23

appleoosa schreef:
Cassidy schreef:
Qua uiterlijk: Arabieren....echt waar, en nog steeds:

Qua gedrag: de Quarter

Geef me een Arabier met het character van een Quarter, en ik ben om.

Je wou toch niet zeggen dat een overbouwde Quarter, die ook nog een beetje teveel bloed voert, het kan winnen tegenover een Arabier?

Wat is er mis met het gedrag van een Arabier ??? Niet alle Quarters hebben hetzelfde gedrag, evenals de Paints en Appaloosa's. Heb zelf een Appy, n schat van een paard maar als ik m'n grietje ff ga vergelijken met de Arabieren van m'n zus + zwager.........zeg ik heel eerlijk.....doe mij maar een Arab.

Misschien is het niet helemaal goed overgekomen, ik weet uit ervaring dat niet alle Quarters koel zijn. Dat niet alle Arabieren heet zijn heb ik me laten vertellen, maar de koele Arabieren ben ik nog niet tegengekomen. Misschien moet ik mijn opmerking nog wat nuanceren: geef me een Arabier met het gedrag van een COOLE Quarter, en ik ben om.

En over Appaloosa's...niet om je paard aan te vallen, maar ik heb me laten vertellen dat er in het verleden bij de fok van Appaloosa's te veel is gekeken naar kleur en niet altijd is gelet op character (dit is een algemene opmerking, niet persoonlijk aangevallen voelen, uitzonderingen bevestigen de regel) De selectie van de Arabieren op het naar mensen gericht gedrag is tot in het recente verleden bij de Bedoeinen belangrijker geweest dan kleur of conformatie. En ik ben in mijn carriere teveel Arabische paarden tegengekomen die zich helaas niet aan een persoon konden hechten, niet helemaal conform hun temperament en character zijn behandeld en daardoor echt vals en onhandelbaar werden.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:35

[quote="CounTree"]oh jee, mogen we wel slabbetjes meenemen . Dus de DAWRA leden gaan international?

Ikl denk dat je niet helemaal op de hoogte bent als het gaat om DAWRA leden die internationaal rijden Nancy Ik heb met de Arabische volbloedhengst Elliot in Paderborn gereden op een hele grote wedstrijd van het Duitse arab. volbloed stamboek ( 1e pleasure, 6e trail, 4e horsemanship en een 2e plaats in de reining ) Met het zelfde paard heb ik in Kreuth aan het duiste verrichtingsonderzoek meegedaan. Met MIB Sandokan Ibn Abadan heb ik eveneens aan het duitse verrichtings onderzoek meegedaan in Koln. We zijn toen verrichtingskampioen geworden en een maand later op het open WRAN NK Nederlands Kampioen junior trail.

Wat deze discussie betreft, ik denk dat je met een arabische volbloed heel ver kunt komen getuige mijn prestaties bij de WRAN met de zwarte hengst Arabah Barak, 2x High Point reining ( open en amateur )
veel succes

met vr. gr. johanna vellinga

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:09

Chapeau Johanna!!

Wist idd niet dat je al zo veel internationaal bent gestart en dan nog eens prestaties om supertrots op te zijn.....wauw!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:20

Cassidy schreef:
En ik ben in mijn carriere teveel Arabische paarden tegengekomen die zich helaas niet aan een persoon konden hechten, niet helemaal conform hun temperament en character zijn behandeld en daardoor echt vals en onhandelbaar werden.

Ok ik zou dit dus net anders willen formuleren. .... ik ben helaas mensen tegengekomen die het Arabisch Volbloed paard qua karakter totaal verkeerd ingeschatte. De ingredienten voor het maken van een onhandelbaar en vals paard.

Een praktijk voorbeeld:
Een super werkwillig Arabisch Volbloed paard met een geweldig mens gericht karakter, werd als "bitch" betiteld, omdat het weigerde de hulpen van de beginnende ruiter op te volgen zoals bedoelt was. Telkens was er een flinke miscommunicatie. Wat bleef over??? Een gefrustreerd zenuwachtig paard dat telkens de sporen kreeg, maar ondanks dat niet vals of onhandelbaar in de omgang werd. En een ruiter die het lessen niet meer echt leuk vond. Het liefst vluchte dit paard de bak uit. Begreep het paard de hulpen niet en/of was het paard fysiek niet in orde?? Daar werd niet echt bij stilgestaan. Het paard was gewoon dwars, geen discussie mogelijk, punt! Het paard werd er in ieder geval niet beter op

Paarden worden niet met een verkeerd karakter geboren. Het is de kunst om het gedrag cq karakter juist in te schatten. En er zijn er helaas maar weinigen die dat echt goed kunnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:57

Dat "zich niet aan een persoon kunnen hechten" had je ook kunnen uitleggen als: ruiter/eigenaar die helaas niet de tijd aan het paard kon besteden. Ja een Arabier vraagt nu eenmaal veel tijd en invoelingsvermogen, wat niet iedereen heeft. Dus is een Arabier nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Voor iemand die hard werkt om de dieren te kunnen houden, maar daardoor misschien er iemand bij moet hebben om zijn paard van de nodige aandacht te kunnen blijven voorzien, is een Arabier misschien toch niet zo geschikt. Ze moeten een of maar een beperkt aantal personen hebben waar ze zich aan kunnen binden.

Dat er geen misdadige of geflipte paarden bestaan klopt niet. Maar dat komt zo weinig voor, dat je doorgaans wel kunt zeggen dat ze door de mensen zo zijn gemaakt. Voor de rest zeg ik toch echt hetzelfde als jij (maar dan anders geformuleerd)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:18

Cassidy schreef:
Dat er geen misdadige of geflipte paarden bestaan klopt niet. Maar dat komt zo weinig voor, dat je doorgaans wel kunt zeggen dat ze door de mensen zo zijn gemaakt. Voor de rest zeg ik toch echt hetzelfde als jij (maar dan anders geformuleerd)

Gelukkig

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:53

Snap wat je bedoeld hoor Cassidy en ik ben daar echt niet kwaad om. Tja Appy's zijn idd niet de gemakkelijkste daar ben ik allang 8ter maar dat "geitje" van mij kan ook heel braaf zijn en als een hondje 8ter mij aanlopen. Het zijn echt momenten dat we wel 'ns hebben en dan moet ik haar weer eens op d'r strepen zetten en dan gaat het weer goed. Ze is zo onderhevig aan buien, maar ach dat heb ik ook wel eens. Die Arabieren van m'n zus zijn ook veel stabieler van karakter ondanks het Egyptenaren zijn en die hebben nogal eens de naam dat je daar helemaal niks mee kan doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:53

ik heb het idee dat appie's ver weg familie zijn van de ezel!

ze kunnen af en toe behoorlijk koppig zijn

en even ter verduidelijking, ik heb er zelf 2
waarbij ik moet zeggen dat ze helemaal niet op elkaar lijken kwa karakter en kwa bouw
maar als ze iets niet willen moet je van goede huize komen!
verder ben ik wel helemaal weg van ze hoor!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:43

mijn arabier is net zo cool als een quarter hoor heeft gewoon soms een moeilijker karakter omdat ze net soms wat slimmer zijn dat ze gewoon wel iets vinden om het juist anders of niet te doen omdat ze meer analyseren heb ik uit de psychologie beter begrepen in vergelijking met mijn studies een arabier is meestal van gedachte laten we eerst kijken wat het allemaal is en hoe ik het moet doen geeft de ruiter de hulp en dan kijkt hij zelf nog eens goed na van wat en hoe eenmaal beiden overtuigd geen probleem. ik heb niets tegen quarters maar de meeste quarters op de manege hebben geen temperament en zijn loom die staan daar telkens precies zo met treurend gezichtje

en een arab is ook qua opvoeding even veel nood aan als een quarter.

geef mij een arabier en train hem voor western (heb ik zelf gedaan kan net zo goed stil staan zonder iets of wat zonder putten te graven als die springpaarden of te trippelen geen probleem)

geef mij nu een quarter en ga hem zogezegd klaar maken voor de arabieren shows at halter op een jaar tijd is dat paard net zo holder de bolder zot en nerveuzer dan een een andere paard.

vele arabieren zijn gewoon dol gedraaid van al die zwepen en zakjes en dit en dat zodat ze gaan showen en paraderen.

maar handel je die rustig en met veel affectie want merk dat een arabier enorm veel affectie nodig heeft zeker de mijne

vroeger als ik twee dagen niet kon door mijn school stond hij al te treuren zo en kwam ik toe was hij me zo aan het bekijken van wat scheelt er enzo.

ja ik ben over arabier ken niet veel mensen die zo zot zijn als ik in belgie tis altijd quarter quarter maar ja laat me niet doen en doe lekker verder

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:03

Vlak bij ons woont de eigenaresse van Basgier, en die is toch zo cool. Staat lekker rustig in de wei terwijl de merries naast hem staan in een ander weitje. Super!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:08

Bij ons staan de Quarterhengsten en merries ook dwars door elkaar heen in boxen, en komen de hengsten ook naar buiten (maar dan niet op een weiland maar in een paddock met hoge omheining). Helaas is het niet overal mogelijk om een hengst op het land te zetten, helemaal niet als er meerdere hengsten op stal staan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:14

Nee met meerdere hengsten is het heel lastig of je moet heel veel land hebben.