[WN] NK quarters in bunschoten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Re: NK quarters in bunschoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:05

Ik word echt ter plekke blij dat ons paard gewoon (NOG!) niks kan..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:07

Scheelt een heleboel geld.. Maar Ace kan ook nog niets behalve mooi zijn.....

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:11

Ja, mooi is ze wel! Kan ik daar ook wat mee dan? Ben niet zo thuis in het hele wedstrijd gebeuren nog! Ze is wel al 9 hoor!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:26

Halterclass.... mooi stil staan aan een bling bling halster en een eigenaar die erom heen hupst.....Mits je paard een QPA-tje is, anders kan je showmanship at halter doen, dan moet ze wel een beetje goed kunnen draaien en achterwaarts gaan terwijl je er naast loopt.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:09

RGERRITS schreef:
ik vindt het ook maar veel te duur worden ik ben vorig jaar ook gestart in de futurity's 70 euro naar de stinkmodder...ik start dit echt nooit weer kan je beter wat anders voor kopen...

Ik vraag me hierbij af waarin je het meest teleurgesteld bent, in het feit dat je het blijkbaar zelf niet goed heb ingeschat of omdat de jury jou paard duidelijk niet de beste vond

Kom op, dat is het 'spel' je strijdt met z'n alle om de eer van het blauwe lint en de zak met het futuritygeld.

Geld kan je aan allerlei verschillende dingen uitgeven.... jammer genoeg maar één keer! Het is maar net waar je de prioriteit legt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:32

Nog even een hele andere vraag. Op welke momenten kun je je paard kennis laten maken met de arena? Dus wanneer is het vrij-zwemmen zeg maar?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 21:46

Ods ik ben het wel een beetje met je eens maar vind ook dat de kosten een beetje de pan uit gaan nu (en das niet alleen de NQHA hoor laat ik dat erbij zeggen).

maar je betaald vaak al wat meer voor een dekking van een ssa hengst.
dan nog eens een 100 dollar om dat veulen startberechtigd te krijgen (bij registratie van het veulen) en dan nog een 70 euro om te mogen starten.
en dat hebben ze nu ook nog eens de regel dat je lid moet zijn, om die futurity te mogen starten. en ja tis MAAR 15 euro maar tel het lijstje onderhand eens op.

@ FH, nee als duitser die lid is van de NQHA kan je geen NL kampioen worden zie mijn quote daarvoor.
naast de regel van lidmaatschap staat er ook nog dat de persoon wel een nederlander moet zijn.
het is dus en/ en.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:13

Maar jongens, dit is toch jullie eigen keuze? Je hoeft je paard niet met die 100 dollar in te schrijven, je hoeft niet naar de SSA te gaan (als je wel gaat en wint hoor je niemand niet klagen )!

En de dekkingen zijn juist vaak goedkoper Rina! Ze beginnen bij de helft van het dekgeld. Je hoeft ook niet meer te bieden. Koop dat de dekking gewoon zo mij de hengstenhouder.

Ik snap heus wel dat het allemaal veel geld kost, en dat er vaak wel wat meer bijkomt, maar de Futurity's draaien om geld! Daar gaat het om bij een Futurity. Je kan er ook veel mee winnen, en als je dat wel wint ben je blij en had je die 70 er graag voor over, als je niet wint moet je, imo, niet lopen zeuren dat die 70 voor banketstaaf was!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:09

crazycactus schreef:
Halterclass.... mooi stil staan aan een bling bling halster en een eigenaar die erom heen hupst.....Mits je paard een QPA-tje is, anders kan je showmanship at halter doen, dan moet ze wel een beetje goed kunnen draaien en achterwaarts gaan terwijl je er naast loopt.

Ow.. We hebben niet eens een blingbling halster! Ze maakt toch alles kapot ..

Wat is een QPA-tje? QuarterPAardje?

Ons paardje kan de mooiste trucs als we naast haar lopen .. Niet op commando hoor! Ik ga er wel eens over nadenken, kunnen we wel zien hoe ze het vindt op wedstrijden zonder er gelijk af gekukkeld te worden ..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:12

Quarter, Paint, Appaloosa is QPA .. de amerikaanse drie-eenheid... (vind het net zoiets als de vader, de zoon en de heilige geest:D ) Ff voor het gemak afgekort...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:49

Persoonlijk vind ik QAP makkeljiker zeggen als QPA

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:20

Ik zeg ook altijd Qap!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:23

Ook goed.....

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:40

Dat de futurities echt geld kosten, daarvan zou men intussen wel van op de hoogte moeten zijn. Het is veel geld, maar je kunt ook veel geld winnen. Daar draait het inderdaad om.
Buiten veel geld winnen heb je dan ook nog een de erkenning voor een prachtig veulen of een veelbelovend jong paard. Dat betaald zich later weer uit. Dus hierover jammeren is nu echt niet terecht.

Maar ik denk dat het het verplichte lidmaatschap van de NQHA voor een AQHA shpw de mensen dwars zit.

Voor de Furturity is een lidmaatschap van de NQHA plicht. Maar dat was het ook al als je een SSA deksprong koopt. Dus daar zie ik het probleem niet.

Voor het Quarter NK denk ik dat men alleen verplicht kan stellen dat men de Nederlandse nationaliteit bezit om NK te worden.

Even een dramatisch voorbeeldje:

20 deelnemers aan een onderdeel, 6 tot 7 lintjes worden uitgereikt. De placeringen 1 t/m 5 zijn allemaal ruiters met de Nederlandse nationaliteit maar niet lid van de NQHA (maar wel van de AQHA). Placering nr. 6 is toevallig een buitenlandse ruiter, placering nr. 7 wordt dan NK.

Misschien zal het wel niet zo dramatisch lopen, maar alles kan. Dit kun je dus imo niet verkopen.

Dat je plotseling na bezwaren hier op het forum een lidmaatschap moet/kan kopen tot einde van het jaar is dan ook wel wat nieuws. Normaal kan/kon dat niet. Dan zou dat máár € 15,-- kosten. Sorry mensen, de inschrijfgelden zijn al gericht op het aantal jury leden en op het feit dat het een NK is.

Denk dat ze gewoon moeten afstappen van het EN/EN gebeuren.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:40

Ik heb een dekking gekocht zonder lid te zijn hoor....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:41

Heb je die dekking gekocht tijdens de veiling op het NK zelf of later daarbuiten ??

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:43

Bij de ssa van de A-Ok.......

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:53

Dat was toch geen NQHA SSA?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:11

Weet ik niet maar volgens Willem en Anne marie is Ace wel startgerechtig in de futurity..... Heb er nog niet zoveel sjouge van want dit is mijn eerste ssa-veulen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:15

Je veulen is alleen maar NQHA-SSA startgerechtigd als de betreffende hengst bij de NQHA is inbetaald. Als tijdens de veiling op het NK zijn deksprong niet verkocht is en later ook niet via de NQHA dan is je veulen ook niet startgerechtigd.

Wat wel gebeurt is dat de hengsteneigenaar de deksprong dan zelf koopt en later aan de eerstkomende merrie-eigenaar die met deze hengst wil dekken deze deksprong 'doorverkoopt'.
Ik weet niet of dit officieel mag, wat wel kan is dat de coupon om eenmalig gratis te starten aan deze merrie-eigenaar wordt gegeven.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:22

Hier http://www.nqha.nl/pages/ssa.htm kun je vinden hoe e.e.a. rond de s.s.a. en futurity werkt bij de nqha.
In het blad van de nqha is doorgaans een overzicht te vinden waarop je kan zien van welke hengsten, uit welk jaar, de nakomelingen startgerechtigd zijn voor de futurity.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:24

Staat er op internet geen overzicht van de reeds inbetaalde hengsten en voor welk jaar ??

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:32

Nee, op de site van de nqha is die lijst niet te vinden (of ik zie iets over het hoofd...).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:38

Jammer, want dat zou een mooi overzicht geven en weet iedereen of zijn veulen wel of niet startgerechtigd is.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:41

Misschien kan iemand het inscannen (ik heb het overzicht niet, dus ik kan het helaas ook niet scannen)? Of misschien dat iemand van de nqha het hier kan plaatsen?