Nee constant bumpen is niet normaal. Je geeft alleen been als het nodig is, verder niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Nou twijfel ik niet aan het "westerngehalte" van mijn instructeur, dat zit wel goed hoor. Het is meer dat dit een substijl van westernrijden is die mij in ieder geval niet ligt.
).
hihaa schreef:tja iedereen rijdt wel een beetje anders, andere knopjes, maarre dit lijkt meer engelse rijstijl... dacht ik zo.

WormBoy schreef:Het verbaast me wel dat ik hier nog geen mensen heb horen roepen: "maar natuurlijk bumpen wij de hele tijd!" want die kunnen me misschien vertellen waarom dat nuttig zou zijn.

LindyH schreef:Volgens mij is bumpen ook iets anders dan drijven. Bumpen gaat inderdaad vaak samen met teugels opnemen, maar is niet hetzelfde! Teugels opnemen is geen onderdeel van bumpen ofzo. Kuitdruk is volgens mij drijven, en dus niet bumpen. Kan iedereen het nog volgen?
JoyRider schreef:Dus eigenlijk is bumpen iets anders dan drijven? Voor mij wordt nu wel wat duidelijk... Door te bumpen zou ze moeten verzamelen en door te drijven moet ze harder gaan lopen?
. Citaat:Dat zou mijn idee zijn, en zo heb ik ook jarenlang les gehad. Op die manier bump en drijf je niet continu, maar alleen als het nodig is (resp. als er verzameld moet worden, of als je sneller wilt). Elke "hulp" die je continu geeft is eigenlijk geen "hulp" meer, en je krijgt er moeie benen van![]()

Cer schreef:Als ik zie hoe de ruiters rijden die de wedstrijden winnen, gaat wat jij zegt niet helemaal op....
MDLCP schreef:dumpen.schoppen,zweep,sporen noem maar op heb je niet nodig.![]()
je moet ten alle tijden je paard zonder deze troep kunnen rijden.
en als je paard niet voor je werkt dan heeft hij/zij geen respect voor je en dan moet je terug naar het grond werk.(waar je altijd mee begint.)
mee eens of niet.
) of spoor. Om dan meteen m'n paard af te gaan zadelen en te gaan grondwerken lijkt me niet handig.
Sonja schreef:Hmmmmmm
maar dan kan je ook wel wat kritische nootjes plaatsen bij hoe het in de States gaat. Net of het daar allemaal zo fantastisch is (voor de beesten....)

Citaat:Op een wedstrijd wordt (tenminste, door een GOEDE jury) het RESULTAAT van een training(smethode) beoordeelt, NIET de trainingsmethode zelf.
Citaat:Als dat WEL het geval was, dan hadden zowel veel Nederlandse als Amerikaanse trainers geen schijn van kans meer om in de spotlights te komen denk ik.... }>
Het zou wel fijn zijn als je trainingsmethodes zou kunnen beoordelen. Maar dan zijn er altijd mensen die de ene trainingsmethode wel geoorloofd vinden terwijl anderen ervan gaan huilen. Bij wijze van... Citaat:Maar als je als ruiter AFHANKELIJK bent van je HULPmiddelen, dan wordt het tijd om je eens goed achter de oortjes te gaan krabbelen...
Citaat:En waar zeg ik dat? Als er iemand is die kritisch is, ben ik het wel
Althans, dat verwijt wordt me regelmatig gemaakt, dus dan zal het wel he...