Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:Dan hoop ik dat de leek, door het lezen van deze teksten, zn ogen goed openhoud bij het zoeken van een stal, instructie, paard, zadel of wat dan ook.. want een gewaarschuwd mens etc...
Je moest es weten hoeveel mensen er in tuinen... maar dat weet je misschien al?
Ik realiseer me van alles, en heel goed ook nog.
Voor de rest... is t een mooie verkoopsite...
Adrienne schreef:Want hoe is het mogelijk dat een gewoon verkoops videootje op internet veroorzaakt dat weer heel die negatieve machinerie op gang komt??
Adrienne schreef:Waarom kan het niet een keer, mooie manier van presenteren, maar het zou mijn trainer niet zijn
punt, einde commentaar. We weten hier dan allemaal genoeg!
Adrienne schreef:
Het gaat er om dat er een algemeen beeld wordt schept wat anders lijkt dan in andere takken van paardensport terwijl dat totaal niet het geval is.
Blaze schreef:Allemaal prima wat er geschreven wordt,maar ik wil Tinsel Jac nog steeds graag kopen
freerider schreef:Elke blessure is er een te veel. Ze veroorzaken een heleboel leed en we moeten er alles aan doen om deze te voorkomen.
Maar soms zijn ze onvermijdelijk vaak gebeurt het ook in de wei.
Citaat:Voetballen is hier vast niet populair maar we weten vast wel wat daar allemaal voor blessures uit voortkomen.
Ik kan veel redenen bedenken om een paard te willen hebben/kopen, maar deze houden we er inCitaat:En "boomtown rocker" wil ik want die heeft het leukste muziekje![]()
zal wel de achterliggende gedachte zijn
die man rijd echt zeer grof en rommelig ,en enige structuur zit er niet in ,grof spinnen op het mondje na een sliding stop
waarbij het paard zn hoofd er aan de achterkant bijna weer uitkomt ,misschien traint hij hem voor salto´s en koppeltjeduiken

training heb je geen paard gekocht maar een gek gemaakte machine!
Toekie schreef:
Maar; Ik heb het filmpje van Tinsel Jac uitgebreid bekeken, en een stukje van Meownics. Wat ik op grond van deze beelden vind: ik vind het walgelijk. Aan de manier van lopen, de houding van het paard en de reacties bij het ''oppakken'' van de teugels ZIE je gewoon dat het er niet vriendelijk aan toegaat.
Sugarmiss schreef:
Wat let je, of zoek je een sponsor![]()
Blaze schreef:Dan krijgt hij de roepnaam Ken en samen met Barbie gaan we alle NRHA shows op zijn kop zetten.![]()
In ieder geval gaan we wel opvallen zo
Sugarmiss schreef:freerider schreef:
Elke blessure is er een te veel. Ze veroorzaken een heleboel leed en we moeten er alles aan doen om deze te voorkomen.
Maar soms zijn ze onvermijdelijk vaak gebeurt het ook in de wei.
Dus omdat er in de wei blessures ontstaan moeten we maar accepteren dat paarden te jong worden ingereden met een vergrote kans op blessures
noisy schreef:ik denk dat wanneer de paarden de keuze hadden dat ze liever helemaal niet bereden willen worden...ik heb er nog geen gezien die met het hoofdstel in de mond aan komt lopen om te vragen of ie alsjeblieft mag rijden....hoe zacht je ook met hem om gaat...
zo eentje die al de hele dag in z'n stalletje van 3x3 heeft gestaan
noisy schreef:ik denk dat wanneer de paarden de keuze hadden dat ze liever helemaal niet bereden willen worden...ik heb er nog geen gezien die met het hoofdstel in de mond aan komt lopen om te vragen of ie alsjeblieft mag rijden....hoe zacht je ook met hem om gaat...

freerider schreef:Wat vindt sugarmiss van het argument dat keuringsfoto's er voor zorgen dat trainers voorzichtig met hun jonge paardjes omgaan?
Sugarmiss schreef:freerider schreef:Maar hoe zit het dan met al die beroemde hengsten die hebben bijna allemaal de futurety gelopen
-je verkoopt het paard bij voorkeur naar het buitenland, want daar is hij nog goed genoeg om NL-kampioen te worden
-.
Sugarmiss schreef:freerider schreef:Maar hoe zit het dan met al die beroemde hengsten die hebben bijna allemaal de futurety gelopen
-je verkoopt het paard bij voorkeur naar het buitenland, want daar is hij nog goed genoeg om NL-kampioen te worden
-.
[/quote]
Sugarmiss schreef:[@Halloway
Dat er tussen het fokken van paarden van 20K en 4K een behoorlijk verschil in benadering zit ben ik met je eens, maar om nu ALLES maar meteen slachtvee te noemen gaat me echt te ver.
Buiten dat er een markt is voor top-wedstrijdpaarden is er ook een markt voor gezonde recreatie-paarden, waarvoor het IMO minstens zo belangrijk is dat er goed/gezond oudermateriaal achter zit.
Ik denk dat er minstens zoveel 'top'-paarden rondlopen met een beengebrek als er gezonde recreatie-paarden zijn.
[/quote]