Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blaze schreef:Is er behoefte vanuit de trainers hoek en vanuit de sponsorhoek(de dure jasjes) en vanuit de eigenaren van sportpaarden (dus ook redelijk ruime jasjes) om deel te nemen aan een medium zoals het grote WWW en specifiek aan een forum zoals Bokt.

cornelie schreef:En wat zijn dan de definities van trainers, sponsors, dure jasjes en sportpaarden?
Als we ergens over praten is het wel makkelijk als we het allemaal over hetzelfde hebben
Halloway schreef:Ondanks het feit dat ik mij er van bewust ben dat ik tot de groep proffesionels behoor, die volgens de groep kernbokkers geboycot dient te worden, laat ik toch iedere keer weer mijn visie op het geheel zien.

Halloway schreef:die volgens de groep kernbokkers geboycot dient te worden
Citaat:Deze mensen kan men volgens de bokt theorie alleen maar remmen door, geen dekkingen van hen te kopen, geen paarden bij hen in training te zetten, geen wedstrijden van hen te bezoeken, geen les van hen te nemen
Cer schreef:Ik ben van nature blond, ondertussen met grijs erdoorheen, maar wat ik hier tussendoor lees is dat er een subforum zou moeten komen voor die mensen waar zo af en toe kritiek op is (en niet altijd onterecht) zodat zij in een beschermde omgeving kunnen keuvelen zonder tegenspraak??????? Dat noem ik scheiterig..
Een groot deel (zo niet het grootste deel) van de sport is het zgn penny gepeupel... als het beperkte topje zich niet geroepen voelt om met deze mensen te discusieren vraag ik me af of je uberhaupt iets bereikt, behalve een grotere afstand tussen die twee?
want zoveel mensen zoveel manieren.Halloway schreef:Met mij is er een grote groep mensen die tot deze groep behoren, namelijk bijna alle NRHA.NCHAen NSBA open ruiters en hun sponsers plus paarden en fokkers.
Tijdens eerdere topics op bokt is duidelijk gebleken dat er een grotere groep bokkers is die van mening zijn dat deze mensen tot de industrie behoren.
Deze mensen kan men volgens de bokt theorie alleen maar remmen door, geen dekkingen van hen te kopen, geen paarden bij hen in training te zetten, geen wedstrijden van hen te bezoeken, geen les van hen te nemen.
Ik kan dus eigenlijk wel goed begrijpen dat er niet veel van deze doelgroep zich geroepen voelt om te reageren.
Misschien ligt hier wel het verschil tussen wij en hun waar Peter het al eerder over had.
Cer schreef:Ik ben van nature blond, ondertussen met grijs erdoorheen, maar wat ik hier tussendoor lees is dat er een subforum zou moeten komen voor die mensen waar zo af en toe kritiek op is (en niet altijd onterecht) zodat zij in een beschermde omgeving kunnen keuvelen zonder tegenspraak??????? Dat noem ik scheiterig..
Een groot deel (zo niet het grootste deel) van de sport is het zgn penny gepeupel... als het beperkte topje zich niet geroepen voelt om met deze mensen te discusieren vraag ik me af of je uberhaupt iets bereikt, behalve een grotere afstand tussen die twee?

Blaze schreef:Inderdaad je had niet beter kunnen verwoorden waar het probleem zit.
Helaas ben ik bang ik het anders bedoel dan bv SM
Cer schreef:Kijk, daar heb je weer zoiets... Ipv een 'snuggere' opmerking te maken, kan je ook de moeite nemen om uit te leggen waarom ik het verkeerd zie. Althans, zo interpreteer ik je opmerking.
vera schreef:Als dit dus werkelijk de vraag is dan vraag ik me af waarom die niet op deze wijze gesteld is?
vera schreef:Er worden voetballiedjes e.d. bij gehaald om deze serieuze trainers en "jasjes" deze vraag te stellen.
Daarnaast stelt Peter zich op alsof hij ineens geen bokker meer is, terwijl hij toch al jaren op dit forum schrijft inclusief Penny-uitspraken, meerdere malen afscheid te hebben genomen en weer terugkeert.
vera schreef:De trainers en "jasjes" lezen mee maar schrijven niet (wordt hier gezegd), dus heeft dit topic niet echt veel nut want het antwoord op bovenstaande vraag zullen we dus nooit te weten komen.
vera schreef:Of is dit een uitnodiging voor de trainers en " jasjes' om in de telefoon te klimmen en daar het antwoord te geven??

Blaze schreef:Nee het gaat niet erom of het verkeert is,het is anders.
Helaas is door het zwart/wit denken ,anders meteen weer verkeert.
) forum te posten. Wat hij kan, kan een ander toch ook? Maar als ze niet willen, hoeft t toch niet?
Cer schreef:Citaat:En voor de rest ben ik de draad een beetje kwijt.....
jeddah schreef:Ik denk niet dat "de grote groep bokkers" al deze mensen over 1 kam wil scheren?? Ik denk ook niet dat alle NRHA, NCHA en NSBA ruiters het prettig vinden geassosieerd te worden met dat topic..
ik hou mij bezig met het rijden en dat is dan waar mijn interesse het meest naar toe gaat.PeterV schreef:Het paard dat wij een jaar ervoor gekocht hadden, en toen nog niet eens kon spinnen, en zoals het zich aan laat zien, ook nooit een spinner zal worden, was er ineens de oorzaak van, dat mijn dochter deze rosset linten heeft kunnen winnen. Tja, wij hadden een computer gestuurd paard gekocht.
Later scheen het ook nog te komen omdat ik een reclame bord in het hoofd arena had staan.
En weer later is mijn nu net even te vaak te oren gekomen, dat het maar Wran titels zijn.
Let wel, al deze genoemde punten, daar van ben ik er achter gekomen, dat deze van de door mijn aangehaalde gemiddelde bokker afkomen. En ook weet ik, als dit een andere jeugd ruiter zou over komen zijn, dat er dan eindeloze lange topics over vol geschreven zouden zijn.
), maar heb ook totaal niet (meer) de behoefte om verder te zoeken. Laat mij maar lekker in het bos rondrijden op mijn wersternzadeltje, vind het allemaal prima. Heb dus ook geen behoefte aan een forum waarin instructeurs specifiek hun zegje doen. Heb ook geen behoefte om mijn weerwoord te geven. Je bent tenslotte maar een recreatie ruiter en wat weet je dan? De meeste instructeurs zijn tenslotte echte profs en een paar maanden naar Amerika geweest >;) , rijden ook nog eens wedstrijden en niet te vergeten een keer kampioen geweest. Helaas zie ik teveel western gereden paarden die scheef lopen, de rug wegdrukken en instructeurs die er niets van zeggen (of het niet zien?).Halloway schreef:jeddah schreef:Ik denk niet dat "de grote groep bokkers" al deze mensen over 1 kam wil scheren?? Ik denk ook niet dat alle NRHA, NCHA en NSBA ruiters het prettig vinden geassosieerd te worden met dat topic..
Ik ben van mening dat dit wel het geval is.
Laat ik een ander duidelijk voorbeeld nemen, het awardzadel, hier werd op meerdere manieren duidelijk gemaakt dat er niet gestemd diende te worden op mensen van de in dit topic bedoelde groep.
Toen ik laatst een opmerking plaatste over het overgewicht van halterpaarden, kreeg ik toen niet meteen van jouw naar mijn hoofd geslingerd dat ik dit alleen maar gepost had om het inrijden van tweejarigen goed te praten!![]()
Als ik zo nog even verder zoek kan ik nog de nodige andere voorbeelden naar voren halen.
.
op andere manieren kun je ook prof zijn en hoeft men, vind ik dus, niet over 1 kam geschoren te worden... jessiejanes schreef:De 10-BOKT-geboden worden hier strak nageleefd, en oh wee, zorg maar dat je niet hierbuiten denkt of doet!........
Anya schreef:Ik ben wel vreselijk nieuwsgierig wat de bokt-tien-geboden precies zijn.
Anya schreef:Verder ga ik met Cer mee. Ik haat sommige methoden om een paard vroeg en (in mijn optiek te vroeg) klaar te stomen. as simple as that.
Halloway schreef:Toen ik laatst een opmerking plaatste over het overgewicht van halterpaarden, kreeg ik toen niet meteen van jouw naar mijn hoofd geslingerd dat ik dit alleen maar gepost had om het inrijden van tweejarigen goed te praten!![]()
Als ik zo nog even verder zoek kan ik nog de nodige andere voorbeelden naar voren halen.
jeddah schreef:Je kreeg het inderdaad naar je "hoofd geslingerd" nadat jij
zelf
het extreme aanhaalde...
En is het niet zo dan dat je dat aanhaalde om het te vergelijken met het inrijden van 2 jarige? Want indien
niet
, mijn excuses, maar zo had ik het wel begrepen.
Odi schreef:Heb een aantal lessen gehad van een instructeur die in de westernwereld onder de "toppers" valt??? Sorry hoor, wat kan ik van iemand leren die zijn trainingspaarden al met 2 jaar inrijdt en zwaar laat werken? Zo'n persoon komt bij mij niet geloofwaardig over en daar wil ik ook niets van leren, daar wil ik zelfs niets mee te maken hebben.
jessiejanes schreef:[
DE BOKT-WN 10-GEBODEN:
Het eerste gebod:
- rijdt of zadel je paard nooit, maar dan ook echt nooit voor zijn/haar 3de verjaardag.Sterker nog , denk er nog niet eens aan!
vera schreef:Of is dit een uitnodiging voor de trainers en " jasjes' om in de telefoon te klimmen en daar het antwoord te geven??
PeterV schreef:Inderdaad, dus je weet het wel. Het is alleen geen uitnodiging, omdat dit al gaande is.