[WN] Deurne 9/10 juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Re: Deurne 9/10 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:34

Wil je zoveel indruk maken door het twee keer te plaatsen?

De bak was zwaar maar zo beroerd vond ik hem niet. Het gezemel ook altijd over de bak. Imo heeft de organistatie ontzettend zijn best gedaan om er inderdaad wat van te maken. De bak werd om de 5 ruiters gesleept. Voor mij een prima pauze om alle ruiters op een rijtje te zetten in mijn hoofd Voordeel is wel, iedereen heeft in deze bak moeten rijden, iedereen heeft er mee moeten kampen.

Wat er mis was met de scores van Tinsel Nic was ook ons een raadsel. In mijn ogen had hij 2de of zelfs 1ste moeten staan..... De enige 'fout' die ik kon ondekken was het feit dat de circels meer tegen de jurykant kwamen.

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:43

Ook ik heb genoten van de Open Reining zaterdagavond en het Wilhelmus meegezongen voor Rieky. (Jolande en Adrienne, jullie zaten zeker aan de noorse kant). Spannend tot de laatste ruiter.
Sta dan toch echt weer verbaasd dat niet alle stoelen gevuld zijn (net als vorig jaar).
De bodem is voor iedere ruiter hetzelfde, misschien is dat juist wel de EK graadmeter: toch uit de verf komen op een minder perfecte bodem.

Complimenten voor de organisatie, ik had er graag die 7,50 euro voor over. Ik vind het een heel geschikte locatie voor zo'n groot evenement, het heeft echt klasse en is een visitekaartje naar de buitenlandse ruiters toe. Volgend jaar gewoon nog wat betere bodem

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:37

berty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 14:13

Blaze schreef:

En dan de organisatie,alles was in weze prima voor elkaar maar toch zijn er een paar dingen die ik niet verwacht op een EK

Een bodem waar elk paard op X staat en je dan denkt jezus wat is die overbouwt,tot dat je ziet dat ze met hun benen in een gat staan.

Linten die ze niet kunnen vinden.

Het trekken van de bak dat was een show op zich is ,om maar te proberen nog iets goeds van de bodem te maken.

Waar waren ruiters uit Italie?????

Wie bepaald eigenlijk welke jury er komt???

Het gaat er niet om om iets in het negatieve te trekken,maar je mag toch wel op een EK een goede bodem verwachten waar de deelnemers kunnen laten zien wat ze waard zijn.

100% mee eens. De bodem was slecht ! Hebben de meeste buitenlanders dit vorig jaar al gezien en zijn ze daarom niet gekomen?
Tinsel Nik had in mijn ogen moeten winnen...dus wie bepaald welke jury er komt? is niet zo'n vreemde vraag?
Mijn verdere conclusie: weinig stands, slechte bodem maar goede proeven neer gezet door de ruiters die er wel waren. De beoordeling van de jury was niet helemaal correct. De organisatie had een stuk beter gekunt, maar de ruiters en publiek waren toppie !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 15:57

Ods schreef:
Jammer te lezen hoe somige het in het negatieve trekken.......

Heb ik nog even alle posts doorgelezen, en heb maar 1 echt negatieve reactie gezien. Dus ook dit valt weer mee....
Enne.. laten we wel wezen, op een EK horen wel alle volksliederen aanwezig te zijn....toch?

Best veel bokkers aanwezig trouwens, jammer dat ik niemand van gezicht ken! Hoewel, sinds zaterdag herken ik er wel weer vijf meer

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:16

En dan hierbij de laatste resultaten van dit EK:

Intermediate Open
1. Jurgen Pouls (NL) -Tabasco Tari - 216.5
2. Jurgen Pieper (DE) - Many Golden Smarties - 212
3. Daniel Schlomer (NL) - Dunit Sugar Quixote - 211
4. Wendy van Osch (NL) - Tissy Spark - 210.5
5. Jurgen Pieper (DE) - GB Jac - 209.5
6. Sean Pulley (UK) - Big League Yankee - 208.5
7. Sean Pulley (UK) - Tinsel Nic - 204.5
8. David Deptford (UK) - Jays Smokin Story - 203
8. Ton de Rooij (BE) - KS Whizaway -203
10. Jeannine March (UK) - Okies Rosa Listo - 200
Wendy van Osch (NL) - Deano Dun It - 0

Non Pro
1. Ingrid Vermeiren (BE) - Custom Berry - 210.5
2. Francesca Sternberg (UK) - Just Gotta Shine - 209
3. Francesca Sternberg (UK) - Smart a Little - 207.5
4. Ebbi Simon (DE) - Sweet Talkin Lena - 207
5. Rosanne Sternberg (UK) - Big League Yankee - 206.5
6. Francesca Sternberg (UK) - Yelena My Way - 206
7. Alfons Hoefkens (BE) - Blacks Dualolena - 204.5
8. Toos Derks (DE) - Scootinmax RM - 201.5
9. Francisca Pierino (NL) - Fiftys Royal Dude - 200
10. Paul van de Mosselaar (DE) - CD Oak - 193.5
11. Penny Brommersma (UK) - Tammie Tejon - 189

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:42

Heb ik een andere manier van lezen blijkbaar

Tuurlijk had het Nederlandsevolkslied erbij moeten zitten maar het er is toch geweldig op gereageerd? Wij vonden het in elk geval een bijzondere ervaring

Jammer dat we niet hebben gemeet Cer!!

yeah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:00

de bodem was goed genoeg om op te rijden hoor de paarden die konder\n stoppen stopte goed kijk maar naar burnt starlight. de italianen konden niet komen want er is schijnbaar een grote wedstrijd in italie en er was wel een nederlands volkslied maar het was zo leuk dat iedereen die ging zingen dat ze dat erin hebben gehouden! weet iemand toevallig de scores van de gewone klassen en de deelnemers ervan ben ik wel benieuwd naar groetjes.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:54

Chantalleke schreef:
Ik ben er van half twaalf tot kwart voor vier geweest ofzo!

Vond het eigenlijk waardeloos

dat ze niet eens het Wilhelmus konden vinden dat vond ik wel heel erg.

Tsja,dat vond ik ook wel ernstig ja!
En wat dacht je van die geluidsman dan?
Begon met het volkslied van usa ipv het onze!

Verders vond ik het wel mooi om te zien hoor!(en dat voor een engelse ruiter die niets van western afweet)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:31

Tja,...die bo-dem ,he!
(juist voor de dicipline reining )

De organisatie was goed geregeld,alleen tja,..er werd soms iets te duidelijk uit welke hoek alles georganiseerd is!
Desondanks dank voor de organisatie.
Tinsel Nic en Dunit Sugar Quixote zijn -paarden!

een echte BOKT-meeting gehad!

Al met al ,vond ik het gezellig!!
Volgend jaar weer?

(Cer ,waar zat jij?)

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 00:53

Nigel, is dat niet dat jochie dat vorig jaar ook meereed? Dat wordt later een goeie denk ik!

Ik vind het erg jammer dat ik dit jaar niet heb kunnen gaan. Volgend jaar houd ik het weekend vrij!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:03

K@rin schreef:
Ook ik heb genoten van de Open Reining zaterdagavond en het Wilhelmus meegezongen voor Rieky. (Jolande en Adrienne, jullie zaten zeker aan de noorse kant). Spannend tot de laatste ruiter.
Sta dan toch echt weer verbaasd dat niet alle stoelen gevuld zijn (net als vorig jaar).
De bodem is voor iedere ruiter hetzelfde, misschien is dat juist wel de EK graadmeter: toch uit de verf komen op een minder perfecte bodem.

Complimenten voor de organisatie, ik had er graag die 7,50 euro voor over. Ik vind het een heel geschikte locatie voor zo'n groot evenement, het heeft echt klasse en is een visitekaartje naar de buitenlandse ruiters toe. Volgend jaar gewoon nog wat betere bodem

Klopt, wij zaten een stukje onder die Noor, echt geweldig hoe die man te keer ging De bodem viel geloof ik best mee, zeker als ik hem vergelijk met die van de Equitana in Duitsland! Daar liepen de slepers zelfs in vast!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:09

Cer schreef:
Best veel bokkers aanwezig trouwens, jammer dat ik niemand van gezicht ken! Hoewel, sinds zaterdag herken ik er wel weer vijf meer

Hummmmm, wie zijn die andere vier dan sorry ik bedoel drie

yeah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:30

haha nigel jah ziet er lief uit maar reed af en toe niet zo lief..... maar goed hij leert het nog wel!!!! wel gave spins heeft ie.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:57

Even weer wat recht zetten rond Eric Lorenzini dat is geen Belg !!!!!!!!!!!!!
Het is een NEDERLANDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:52

Wij dachten dat er toch stiekum een italiaan gekomen was..

Citaat:
nigel jah ziet er lief uit maar reed af en toe niet zo lief..... maar goed hij leert het nog wel!!!!

Gek he, maar van een jongetje van misschien 9 kan ik dat dan beter hebben dan een sterke volwassen kerel....

Citaat:
Hummmmm, wie zijn die andere vier dan sorry ik bedoel drie

Nou, wij hebben heerlijk gekeuveld met Jos en Roel! Was erg gezellig!
En onderweg kwamen we een undercover pet tegen, stiekum ineens met hoed Blaze had ik al es gezien, en het was leuk om Sandra ook te ontmoeten. Op de tribune hebben we Chantalleke gezien (en gehoord ) en in de wandelgangen kwamen we Halloway en JessieJanes tegen.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:11

Adrienne schreef:
Even weer wat recht zetten rond Eric Lorenzini dat is geen Belg !!!!!!!!!!!!!
Het is een NEDERLANDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij heeft zijn proef supernetjes gereden! en wat voor hem helemaal geweldig was is dat hij zijn paard zelf gefokt en getraind heeft (mooie paint trouwens )

=^.,.^=

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:39

Dat maakt het zeker wel dubbel zo bijzonder! Petje af voor hem!
Was inderdaad ook een erg leuke Paint en sowieso leuk om een Paint te zien op zo'n show!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:10

hij was niet de enige met een paint, in de Open liep er nog 1, ben alleen zijn naam ff kwijt, was ook een supermooi paard...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:35

Ja, die heb ik ook gezien! Een mooie bruine Tobiano!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:21

Dat was 'QTs Action King', een apart leuke Tobiano.

Afbeelding
Even een slechte snapshot van het internet afgehaald [

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:28

Cer schreef:
Op de tribune hebben we Chantalleke gezien (en gehoord ) en in de wandelgangen kwamen we Halloway en JessieJanes tegen.

Jullie zaten toch niet naast Jos en Roel he?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 19:31

Chantalleke schreef:
Jullie zaten toch niet naast Jos en Roel he?

(sorry, oneliner)

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:43

Heb een heleboel mensen weer gezien en vond het heel gezellig.

Jurgen heeft op woensdagavond nog geholpen om onze stand op te bouwen, Jurgen nogmaals bedankt en nogmaals gefeliciteerd met het behaalde succes.

Vond het heel jammer dat er zo weinig buitenlanders meededen.

De bodem vond ik vreselijk, absoluut niet de kwaliteit die je hoort te hebben voor een EK. Ik weet wel dat voor alle ruiters en paarden de condities hetzelfde zijn maar in deze diepe bak was de kans op blessures aan pezen in de spins en in de stops ruimschoots aanwezig. Ik denk niet dat je dat moet willen.

Verder vond ik de sleeps veel te lang duren maar dat zal wellicht te maken hebben met de slechte conditie van de bodem.

En het ontbreken c.q. niet kunnen vinden van het nederlands volkslied, tsja.........

De mooiste rit voor mij persoonlijk van dit weekend was de run van Rudi Kronsteiner en Tinsel Nic. Kippevel op mijn armen en ook wij zaten qua score veel hoger. (Tinsel Nic liep trouwens vorig jaar ook op het EK Deurne onder Patrick St.-Onge, eigenaar was toen al Sternberg, toen zat hij ook in de top van het klassement, echter achter Rudi Kronsteiner met Seventh Iron, die toen won.)

Blaze, ik heb het scoresheet nog kunnen bekijken. Absoluut geen penalties in deze run gegeven door de jury maar alle manoevres alleen op 0 en plus half gescoord

Groetjes, Gisela
Laatst bijgewerkt door Gisela op 12-07-05 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:51

Citaat:
De mooiste rit voor mij persoonlijk van dit weekend was de run van Rudi Kronsteiner en Tinsel Nic.

Daar ben ik het helemaal mee eens
Wat een gaaf paard is het toch!
Hij laat keer op keer met verschillende ruiters mooie runs zien. En wordt naar mijn mening vaker ondergewaardeerd.