Himyar schreef:Hoe dan ook, de mensen voor 1940 wisten vaak verdomd goed waarmee ze bezig waren, als we het over fokken van paarden hebben. Want uit hun materiaal zijn de goede als King, Leo, Three Bars, Old Sorrel etc. etc. etc.
Himyar schreef:Joe Reed kwam voort uit een dekking die niet eens gepland was en de eigenaar van zijn moeder was niet blij toen de merrie drachtig bleek. Maar wat heeft het ras een profijt gehad van dit ongeplande veulen. Doc Bar was op een papier een super renpaard, rennen kon hij niet, maar kijk eens wat hij heeft gedaan voor het ras. Niet alles met paarden fokkerij is voor de hand liggend, soms komt een goede uit ongeplande/onverwachte bron.
Beetje tegenstrijdig "himyar"
Ik verzet me een beetje tegen het beeld van vroeger was alles beter zoals de foundationclubs dat ook uitstralen.
Als ik zie hoeveel kennis sommige mensen alleen al hier op dit forum zo uit hun mouw schudden. Denk ik dat we nu minstens net zo goed weten waar we mee bezig zijn. Of meer waarschijnlijk net zo goed niet weten waar we mee bezig zijn

Verschil met vroeger is natuurlijk de nieuwe technieken zoals K.I. en E.T. waardoor we sneller vooruit kunnen komen. Maar het kan ook sneller fout gaan.We zullen dan ook meer dan vroeger onze verantwoordelijkheid moeten nemen