[WN] troxel helmets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine123

Re: troxel helmets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:52

Francis schreef:
Nou ja zeg! Dat had ik dus nog niet gezien... morgen wel even bij Heja hier in het dorp informeren... ik weet in ieder geval dat ze de Dakota niet hebben, maar had niet gezien dat ze wel andere Troxels hebben... zal es horen of ze andere modellen ook kunnen bestellen en wat dat kost.

Trouwens nog een mailtje terug van een van de on-line shops met shippingkosten... $127,95 voor 1 helm, $200 voor drie Ziek

Dit gaat zeker over www.pelham-saddlery.com he? Ik kreeg van hen hetzelfde bedrag doorgemaild. Heb nog wel even gecheckt of het geen spelfout is... Ze zeggen dat het alleen kan via UPS Expedited Shipping kan, wat dat dan ook moge betekenen.

Ben zelf ook geinteresseerd in de Dakota sandstone. Vooralsnog blijft jeffers de goedkoopste maar die doet geloof ik geen opgave van de verzendkosten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:22

Pelham verzend inderdaad via UPS (da's dus een koeriersdienst) i.p.v. USPS (de Amerikaanse PTT) en dat scheelt belachelijk veel ja.

Ik heb van Jeffers nog geen mailtje gehad... zou het raar vinden als ze vantevoren geen prijsopgaaf doen... voor die $2 (bij Horses Dakor kost'ie $59) ga ik dan wel naar de concurentie.
Maar morgen eerst maar es bij Heja horen. Ik zal ook vragen of het uitmaakt als ze er meerdere moeten bestellen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:25

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:44

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:47

Mijn moeder vond hem Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:03

Wat is dan het verschil met deze:
???
Zelfde helm maar wel $69,99

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:05

Die tweede is de nieuwe versie, met GPS III
En nee, ik weet niet wat dat precies is Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:10

Dat is zo'n aandraaischijf, dus die zit alleen op de nieuwere modellen ??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:11

Had ik ook bij een andere site... de ene was in de uitverkoop (helaas hadden ze daar de beige niet meer in m'n maat) en de andere was wel gewoon te koop...
Die bij Petsmart is inderdaad goedkoop! Zal ook die 'oude' uitvoering wel zijn maar dat maakt mij weinig uit... D'r is al een mailtje weg om te vragen naar shipping (in de US maken ze n.l. gebruik van UPS... even zeker weten dat ze dat voor europa niet doen.)

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:12

Die goedkope heeft:
GPS ITM
The original equestrian helmet stabilization system. The GPS I gently cradles the back of the head to reduce helmet "bob" and provide a secure fit.

En de nieuwere:
GPS IIITM
The patented GPS III system introduces the most advanced stabilization and fit adjustment system. The system wraps ¾ around the interior of the helmet providing a sure, comfortable grip while the sculpted tensioning mechanism adjusts with a light touch. The GPS III won't pinch or pull long hairstyles and is ponytail compatible.
Afbeelding

Zit zo te zien geen schrijf op, volgens mij is dit euh, hoe moet je dat uitleggen...het zit aan de achterkant en je kan dan de achterkan hoger of lager maken, naar aanleiding van hoe je haar zit. De helm krapper/ruimer maken gaat met kussentjes. Tenminste, bij de oude versies. Misschien kan je hier nu ook iets daarmee veranderen?

Ik denk dat ik het pas snap als ik zo'n ding zie Schijnheilig

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:18

Tja, stabilizatie systeem... het woord zegt het al... Maar het oude systeem is dus ook zoiets. Zal wel niet al te veel uitmaken denk ik.

Ik ga denk ik toch die van de uitverkoop bestellen zodra ik weet wat de shipping is... 't scheelt me net iets te veel...
Laatst bijgewerkt door Francis op 24-05-05 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:19

Ik denk het ook niet, het ziet er alleen maar wat futuristischer uit Knipoog Mijn helm heeft dus ook het oude systeem, en dat werkt prima.

@sugarmiss, die inzetstukjes heten 'Flip Fold' en hebben de nieuwe versies met GPS III ook nog, dus het is toch iets anders.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:20

Het oude systeem werkt met inzetstukjes om hem passend te maken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:24

Nienke schreef:
Ik denk het ook niet, het ziet er alleen maar wat futuristischer uit Knipoog Mijn helm heeft dus ook het oude systeem, en dat werkt prima.

Klopt... ik heb van beiden es de close-ups bekeken, maar van die nieuwe zien die dingen aan de achterkant in je nek (dat is dus het systeem neem ik aan, da's het enige wat verschilt tussen beiden) er juist minder comfortabel uit, vind ik. Bij de oude is dat bekleed, bij de nieuwe niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:43

Zo...ik ben er weer....genoeg filmpjes verhuurd voor vandaag! Gaaaap

Vanmiddag heb ik nog met Vrielink gebeld. Zij hebben dus ook een aantal troxels te koop, maar dan alleen de engelse... Toen ik vroeg of hij "onze" helmen kon bestellen zei hij dat hij daar niet aan begon ivm de verzendkosten en de europese leverancier zou de westernuitvoeringen niet hebben Verward , dus zouden ze vanuit de states moeten komen en dat was nog duurder...

Evelien wil ze dus voor ons bestellen als we een groepje hebben, maar waarschijnlijk is ook dat duurder dan zelf zoeken.

@ Francis: Als de Dakota rond de $50 is, wil ik hem ook wel! Dan de donkere uitvoering... (van die andere vind ik de blauwe ook goed hoor, als die er alleen nog maar is...)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:03

Ook bij Petsmart hebben ze de Laredo, maar ook hier alleen zwart en blauw. Hij kost bij hun 44,95, als je de 'uitverkoop' Laredo bestelt is die maar $5 duurder... Ligt er dus maar aan wat je wilt...

Ik denk trouwens niet dat het slim is om een hele doos met helmen te laten komen, dan krijg je n.l. weer veel eerder hoge douane kosten er overheen. 1 of 2 caps zal wel gaan, maar als meer mensen een cap willen bestellen is het denk ik slimmer om dat met z'n tweetjes of drieën te doen, niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:06

Nou...dan ga ik natuurlijk voor de uitverkoop Dakota (neem aan dat je die bedoelde!) in maat L en dan maakt de kleur me eigenlijk ook niet zoveel uit, vind beide wel mooi!
Ik doe wel met je mee!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:53

Bij Petsmart kan ik niet on-line bestellen. Ik wacht nog op shippingkosten, maar dan moet ik per telefoon bestellen. Moet dus even zien hoe dat gaat met betaling... kun je je creditcard nummer telefonisch door geven of is dat niet veilig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:57

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee. Als je via internet besteld, moet je je nummer ook invullen...dus wat dat betreft maakt t volgens mij niet uit... Je hebt bij de telefoon kans op afluisteren, maar ja, via het net met de spyers enzo heb je volgens mij ook lans dat ze m zien dus (nou heeft iedereen als het goed is goede beveiliging op de pc...)
Ik vraag me dus af hoe groot die kans is...
Maar volgens mij maakt het verder niet zoveel uit, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:03

Vaag trouwens, ik zit net op de site van petsmart te kijken, staat de laredo er meerdere keren op. Hij staat o.a. op de 6 pagina met helmen, onder de dakota. Dan is ie ook $39.99 en in alle 3 de kleuren...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:06

Ja, de Dakota staat er ook vaker op, met twee verschillende types van het stabiliseringssysteem. Kan bij de Laredo dus ook het geval zijn. De oude en de nieuwe zeg maar..
Kijk maar even rustig en dan hoor ik wel welke je wilt. Ik moet toch even wachten op hun mailtje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:10

Waar ga jij voor?
De laredo van 39.99 heeft GPSII, net als wat op de site van troxel stond aangegeven...
Ik vind ze allebei wel mooi, moeilijk!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:40

Nee, ik ga zowiezo voor de Dakota, die vind ik gewoon het mooist en als het lukt bij Petsmart dus voor die aanbieding, dat dat systeem inmiddels ouder is kan me niet zoveel schelen, hij zal d'r niet minder om zitten/beveiligen... Volgens mij zijn die systemen pas heel kort geleden weer opgewaardeerd, want overal hebben ze die oude nog in stock. En vaak zijn dat maar zulke minime verschillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:43

Okee...heb mn besluit genomen: ik ga voor de Dakota uit de aanbieding, maat L, zandkleur. Als de aanbieding niet meer kan, ga ik voor de laredo van 39.99 in zandkleur (dusk als zand er niet meer is) ook in maat L.

Trouwens best moeilijk te bepalen welke maat ik nodig heb. Ik zat vroeger met de gewone caps altijd rond de maat 60...dan zal L toch goed zijn, of niet?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:55

Francis, kan je voor mij misschien ook een bestellen? Of is dat een probleem vanwege de shipping?

Weet iemand trouwens welke maat ik zou moeten hebben, ik heb maat 57...