Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zucht.........)
)

PeterV schreef:Ik wil het over de chronische klagers hebben.
In dit topic wordt duidelijk, waar dat aan gelegen zou kunnen hebben, maar daar mag niks van gezegd worden, want dan begrijp je het niet, en snap je het niet dat de drijfveer hier achter alles heeft te maken met passie.
sflj schreef:Moeten we eigenlijk wel willen dat de westernsport net zo groot wordt als de dressuur en het springen? (niet dat ik denk dat dat zou kunnen)
Het zou al mooi zijn als iedere paardensportliefhebber de westernsport in ieder geval
begreep, denk ik.
) Cer schreef:Deze begrijp ik toch weer niet hoor.. Volgens mij zie jij het pessimistischer dan het is. Waar zijn die chronische klagers dan? Hier in dit topic iig niet. Een ieder zegt gewoon wat hij of zij waarneemt. Is dat gelijk klagen dan?
Cer schreef:Enne, een kritische noot als klagen zien lijkt mij ook niet juist. Openstaan voor kritiek is juist een weg naar vooruitgang, of niet? Van denken dat je het allemaal wel weet of goed doet, is nog nooit iemand beter geworden....

Cassidy schreef:
Alinea 1
Heeft niets met de discussie te maken maar mijn ervaring met jouw antwoorden in het heden en verleden is toch dat er uiteindelijk op de een of andere manier op de man wordt gespeelt![]()
Alinea 2
het een kan niet zonder het ander,maar het hebben van geldschieters is toch nr
1
.Zonder financiele ondersteuning heb je weinig aan vrijwilligers.Terwijl als er genoeg financiele ondersteuning is er ook vrijwilligers zijn.
De simpele rede is dat door geld een hoger nivo behaald kan worden in de zin van aanschouwelijkheid voor een breed publiek,wat weer zijn weerslag heeft op de motivatie van de brood nodige vrijwilligers.
Alinea 3
helemaal waar.persoonlijk kies ik dan wel ervoor om vrijwilliger te zijn bij een opzet die voorzien wordt van genoeg financiele hulp.Ook weer om rede van nivo verhoging.
![]()
Alinea 4+5
Hoe gaat het in de praktijk (maken we zelf nu mee)
Je staat als western ruiter op een hoofdzakelijk dressuur en spring georienteerde stal.In het begin is er veel onbegrip.
Gaande weg kom je in gesprek en begint er wederzijds begrip te komen voor het hoe en waarom.
Uiteindelijk is er een situatie onstaan van begrip en wederzijds respect.(althans als men oog in oog staat)
Nu is de situatie ontstaan dat een western georienteerd gezin *onze*
manege koopt.Duidelijk wordt gemaakt dat er in principe niet veel gaat veranderen.Toch krijgen we te horen dat een groot aantal ruiters weg gaat.Prima is hun keuze,maar Blaze zou Blaze niet zijn als hij niet zou vragen waarom ze weg gaan![]()
Dan blijkt ineens dat de vooroordelen nog steeds bestaan en men *western* niets vind en dat men verwacht dat de sfeer er niet op vooruit gaat.
Het is dan zo zwart wit,degene die gaan ,zeggen dan ook dat western niets voor hun is(alsof ze ineens western moeten gaan rijden) terwijl de blijvers juist positief zijn over de toekomst.(Er zijn een aantal dressuur ruiters in de loop van de tijd dat wij er staan zelfs overgestapt op western)
Dus uiteindelijk blijkt dat als puntje bij paaltje komt de kloof tussen western en engels rijden voor sommige mensen niet te dichten is.
Alinea 6
Niet waar dus![]()
Aline 7
Dus toch geld![]()
VB1.
Iemand heeft een super idee voor een campagne,er zijn talloze vrijwilligers,maar geen geld.Ergo *niets komt van de grond*en als iets van de grond komt is het vaak schadelijker voor ons image.
VB2.
iemand wil geld steken in een campagne maar heeft nog geen vrijwilligers,er wordt ruchtbaarheid aan gegeven en neem van mij aan dat de vrijwilligers staan te trappelen om mee te doen.
Alinea 8
Alle programma's over paarden die op tv komen krijgen over lang of kort te maken met het penny syndroom,waarom!!! omdat die doelgroep heel groot is en dus geld opleverd.![]()
Alinea 9
helemaal mee eens,denk ook dat men hard bezig is om een poot aan de grond te krijgen.maarja alles draait dan weer om de grote van de doelgroep.

Blaze schreef:Maar tevens is ook dat weer een bewijs dat er niet zozeer een verkeerd beeld van onze sport is alswel een bewust gekozen beeld dat niet bij gesteld wil worden.

... doi?
Anya schreef:Er is een bekend Amerikaans spreekwoord: if it quacks like a duck, walks like a duck, looks like a duck: it must be a duck.
Anya schreef:Ik neem aan dat je schoonmoeder niet meeleest op bokt Peter
Kornelius schreef:Hallo,
Wij geven regelmatig demonstraties westernrijden en laten daar juist de rustige kant zien en vertellen hoe het western rijden is ontstaan. Mensen die soms eerst wat teleurgesteld zijn dat wij niet jihaa-roepend door de bak scheuren vinden het toch een mooie demonstratie (we krijgen altijd leuke reacties), en van de coolheid van de paarden zijn mensen vaak erg onder de indruk.
Kornelius schreef:En zo willen wij wat aan de beeldvorming bijdragen.
Kornelius schreef:Grappig: laatst gaven we een demonstratie op een evenement waar later op de dag ook de future guys een show verzorgden. Een kennis van ons hoorde in het publiek over ons: "dat is helemaal geen western rijden". En dezelfde man over de future guys: "DAT is pas echt western rijden!".
è Het valt ook niet mee natuurlijk om duidelijk te maken dat er western rijden, rodeo en dan ook nog trickriding is.