[WN] mag je met veiligheids helm-cap wedstrijden starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: mag je met veiligheids helm-cap wedstrijden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:33

Maar als ze eenmaal goed genoeg zijn, Uriah, zijn het immers ook geen beginners meer, toch? Knipoog

Ik ben helemaal voor vrije keuze, of cap-in-hoed (het moet wel western blijven kwa uiterlijk) of 18+ zonder cap, 18-, verplicht cap-in-hoed.
In de inrijbak vind ik wel dat een gewone cap voor iedereen toegestaan moet zijn.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:49

[quote="jeddah"]Maar als ze eenmaal goed genoeg zijn, Uriah, zijn het immers ook geen beginners meer, toch? Knipoog

bedankt jeddah voor de korte versie van mijn uitleg! Clown Knipoog Haha!

En peterv een hummer is mij niet bekend ,maar ik bedoel gewoon dat je eigen leven en dat van je kinderen je toch wel meer waard is dan een way of life,het is uiteindelijk je eigen keus geen cap of wel ,maar weet dat er nare gevolgen aan kunnen zitten als je zonder cap een ongeluk krijgt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:00

Als het gaat om persoonlijke bescherming vind ik dat je dat nooit zou mogen verbieden.
Verplichten gaat mij echter ook te ver. Ik draag zelf zelden,- en liever ook geen cap.
Aan de andere kant kun je natuurlijk stellen dat als het tijdens westernwedstrijden niet mag, je voor jezelf de overweging kunt maken of je het dan veilig genoeg vindt om zonder cap,- of gewoon helemaal niet te starten.

Afgezien van het feit of het wel of niet veilig en mooi is, heb ik trouwens wel een beetje het idee dat veel westernruiters er op tegen zijn omdat het dragen van een cap "veel minder stoer is" dan een cowboy hoed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:12

Citaat:
Mijn way of life aangehaalde tekst, vind ik dan ook in dit topic, verkeerd aangehaald worden Uriah, want als je het zo zou stellen, zouden wij morgen allemaal en Hummer bestellen.

De zin begrijp ik niet helemaal, maar een Hummer bestellen, nou, als dat kon!! Haha!

Over de cap, als de keuze er is om met zo'n cap-in-hoed te rijden, is dat een optie. Misschien komen er binnenkort wel hoeden die van zichzelf van heel degelijk materiaal zijn.

Wat wel een beetje zo is, is dat het lijkt dat de westernruiter de instelling heeft dat hem toch niks kan gebeuren. En waarom?

Ik heb nog nooit met een cap gereden, maar ben ook een paar keer met enorm veel mazzel weggekomen. Een ongelukje zit in een klein hoekje idd. en dat hoeft echt niet aan je eigen paard of eigen kunde te liggen. Er zijn ook omstandigheden van buiten waardoor er dingen mis kunnen gaan.