[WN] 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:11

Heel vroeger, ja ja oma vertelt.... waren er helemaal geen kwalificatieeisen om mee te doen!!!! Toen kon iedereen starten, niemand die vroeg of je dat wel kon. Toch zag je toen ook geen echte beginners in de arena. Het niveau is sinds die tijd wel enorm gestegen, maar ik denk dat je als ruiter toch heel reeël moet zijn over starten op een nk.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:55

crazycactus schreef:
Heel vroeger, ja ja oma vertelt.... waren er helemaal geen kwalificatieeisen om mee te doen!!!!

Ja, die tijd heb ik ook nog meegemaakt.
Zelf heb ik de eerst keer dat het NK ter spake kwam op de stal waar ik toen lesde, mezelf wijselijk bedacht.
Ik vond dat ik daar toen nog niet aan toe was.

Zouden de ruiters tegenwoordig zichzelf dit ook nog afvragen?
Ik heb het helaas nog vaak genoeg meegemaakt dat ik combinaties op het NK zag die daar totaal niet thuis hoorden.

Dat er een bepaald selectie is waardoor het niveau van de NK hoger is dan een doorsnee wedstrijd, dat is prima.
Persoonlijk zie ik liever dat dit gebeurt door een aantal kwalificatiewedstrijden ipv voorrondes. Dan heb je minder met een momentopname te maken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:14

silvester schreef:

Zouden de ruiters tegenwoordig zichzelf dit ook nog afvragen?
Ik heb het helaas nog vaak genoeg meegemaakt dat ik combinaties op het NK zag die daar totaal niet thuis hoorden.

Ik ben van mening dat bekenden familie en zeer zeker trainers daar een grote rol in moeten spelen.

Maarja dan kom je weer op het onderwerp *NK waardig* zijn en neem van mij aan dat dat gevoelig ligt Cool

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:27

BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:51

Jan, goed idee en ga zo door. Wedstrijden vind ik wel erg leuk om te kijken dus ik kom dit jaar gewoon weer de boel gezelschap houden en even bij kletsen, gezellie. Feesie?? Pling Pling

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:32

Voorgaande jaren werd er als eis gesteld: minstens aan 4 door de WRAN of andere officiele westernorganisatie erkende wedstrijden te hebben deelgenomen in het seizoen voorafgaande aan het WK.
Of een keer ned. kampioen geweest of minstens 2 highpoit punten gehaald te hebben.
Wat er eigenlijk werd gevraagd was wedstrijdervaring, niet meer, niet minder.
Voor het komende NK hebben we deze regel laten vallen omdat het geen door de WRAN georganiseerd NK meer is maar een door de federatie georganiseerd NK.
De federatie moet proberen alle verenigingen gelijk te behandelen en voor de andere verenigingen worden geen toelatingseisen gesteld, dus voor de WRAN ook niet.
Blijft natuurlijk dat je direct voor altijd je beginnersstatus kwijt bent wanneer je start op het NK.
Tenzij geld geen rol speelt of dat je je geld graag doneerd aan de organisatie.

Ik denk dat beginnende ruiters wel zo verstandig zijn er niet aan te beginnen, al was het alleen maar om deze reden.
Bovendien, deelname aan het NK is niet goedkoop, je moet dus van jezelf wel het idee hebben dat je een kans maakt om door de voorronden te komen voordat je WRAN onderdelen gaat starten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:08

JanT schreef:
Blijft natuurlijk dat je direct voor altijd je beginnersstatus kwijt bent wanneer je start op het NK.
Tenzij geld geen rol speelt of dat je je geld graag doneerd aan de organisatie..

wat bedoel je hier mee janT?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:17

Dat een beginner toch geen kans maakt op een goede plaatsing Cool

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:20

Jos schreef:
JanT schreef:
Tenzij geld geen rol speelt of dat je je geld graag doneerd aan de organisatie..

wat bedoel je hier mee janT?

Ik bedoel dat wanneer je als beginner start op een NK, de kans nagenoeg nihil is dat je in de finale komt en daarvoor doe je toch mee denk ik, omdat je denkt dat je kans hebt op een finaleplaats.

Meedoen kost aardig wat geld en als je zeker weet dat je de voorronden niet doorkomt is dat toch zonde.
Tenzij je geld genoeg hebt en je het makkelijk uit kan geven.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:31

oke . ik snap hem Blond Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:34

En nu is het wachten op de persoon die de uitzondering op die regel is en onbekend/ongekend de sterren van de hemel rijdt op een NK Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:58

Ik ga m'n best doen Haha!

Hehehe

Meteen even een vraagje (voor Jan?):
Ik zie op het programma voor het komende NK geen voorrondes voor Westernriding en Versatile Horse. Klopt dat?
En in de finales zie ik beide disciplines alleen in de Open staan. Kan ik ze dus ook niet Amateur starten? (Da's toch ook raar? Dan start ik 5 onderdelen Amateur en 2 Open? Naja, in de voorrondes dan he Haha! )

Of staat het niet goed in het DAWRA-boekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:13

Verder nog niemand naar gekeken? Ben ik de enige hier die daar in gedachten al mee bezig is?

Ehhhh iedereen is gek behalve ik!
(Da's toch een gezonde instelling, niet? )
Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:27

Nee hoor, maar ik weet het ook niet. Vorig jaar hadden ze de amateur working cowhorse niet op het inschrijfformulier staan, maar wel op het programma. Ik gebeld waarom dat er niet op stond. Zet het er maar zelf bij.... Goed ik dat gedaan, ben ik de enige!! Dus kon ik toch nog in de open starten, terwijl er wel meer amateurs startte. Maar ja zo kan ik lekker zeggen dat ik er 3 pro's uitgereden heb (hihihi). Ik hoop dat ze dit jaar wel goed opletten.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:51

Sonja schreef:
Ik
Meteen even een vraagje (voor Jan?):
Ik zie op het programma voor het komende NK geen voorrondes voor Westernriding en Versatile Horse. Klopt dat?

Of staat het niet goed in het DAWRA-boekje?

Je hebt gelijk, ik ga ze erbij zetten.
Omdat deze onderdelen vorig jaar minder dan 10 inschrijvingen hadden, was er geen voorronde voor deze onderdelen.
Daardoor heb ik ze over het hoofd gezien.

Overigens is het programma nog maar voorlopig, we gaan er nog eens goed naar kijken.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:20

Ik haal dit topic even omhoog, omdat er naar aanleiding van deze, op een ander forum, iemand naar mijn mening, op een onterechte manier blijft door zeiken, terwijl deze dat zelf had kunnen voorkomen. Het onder staande heb ik op dat forum geschreven, omdat ik mijn als gerenommeerd bokker, ook een beetje aangesproken voel.
Maar goed, het is gelukkig bekend bij Bokt.

Grappig om te lezen hoe sommige onder ons, toch hen gelijk op een één of andere manier proberen te krijgen. Na het geplaatste bericht van bubbels wordt ook het één en ander duidelijk hoe het is ontstaan. De ene moet nadenken voor die wat op schrijft, en de andere moet eerst vragen stellen voor hij antwoord geeft. Schiet mijn maar af.
Vervolgens wordt er een verwijd naar bokt gemaakt dat het daar toch bekend is, en een ander laat tussen neus en lippen door weten, waarom deze graag op dit forum komt en niet op bokt.

Toch moet ik nu tot de conclusie komen, dat waarschijnlijk dit forum erger is dan bokt en wel om de volgende rede.

Op bokt kan je dit soort discussies verwachten, dat is een feit, dus een bepaalde zekerheid, en daar kan je, je zelf op instellen.

Op dit forum wordt gesuggereerd dat het een onbekend verschijnsel is, maar als ik het zo lees, is mijn conclusie dat ik het dan maar beter kan weten.

Sorry dat ik dit even kwijt wil, meerdere geven namelijk aan dat het geopende topic beter gekund had. De schrijven na JanT geeft dat ook al aan, en ik zelf vertel ook dat mijn wenkbrauwen fronsten bij het bericht. Dus ik vind het een beetje misselijk om via dit topic, op deze manier te reageren. Je kan zeggen van JanT wat je wil, maar de tijd en energie die hij er in steek om bepaalde zaken te verduidelijken is een feit. JanT, voorzitter van de Wran, gaat straks leiding geven aan de SWRN, stichting wersternriding Nederland. Deze stichting organiseert het NK voor de Federatie, waar meerdere organisaties onder vallen.
Marieenheem, was namelijk altijd de thuis basis voor de Wran, en met deze twee geven feiten kan ik mijn voorstellen dat JanT, bij het reageren op dit topic, even de verkeerde pet op had, mede omdat hij bezig was met de Jubileum show in Marieenheeim te organiseren en wel voor de Wran. Dus met deze in mijn achter hoofd hebbende zaken, vind ik de manier waarop hij nu besproken wordt, of bespreekbaar gemaakt wordt, ver benenden peil.

Dit is mijn bescheiden mening, maar goed ik ben ook blond,

Vriendelijke Groet Peter Vet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:26

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:26

Ik wil iedereen geruststellen, zowel op bokt als op dat onsmakelijke forum die toen ze begonnen maar wat graag wilde dat ik mijn medewerking zou verlenen. Ik ben aan mijn laatste jaar bezig als voorzitter van de WRAN. Ik overweeg om de organisatie van het NK over te dragen aan iemand anders ( mischien aan zo'n grote mond van een of ander forum) en vanaf volgend jaar doet maar lekker iemand anders het. Liefhebbers en organisatie talenten genoeg in Nederland, dat heb ik de laatste jaren wel geleerd.
En wie er aan begint, slechter als nu kan het toch niet worden.
Ik ga mijn tijd aan iets anders besteden.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:46

JanT, ik denk dat je je de kritiek te persoonlijk aantrekt. Want hoeveel mensen denken het altijd beter te weten en zijn altijd aan het klagen? En hoeveel mensen zijn er wél tevreden? Ik denk dat de eerste groep in grote minderheid is Ja
Én afgelopen weekend is er een prima wedstrijd neergezet. Volgens mij, behalve het stof, niets dan lof OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:06

JanT schreef:
Ik wil iedereen geruststellen, zowel op bokt als op dat onsmakelijke forum die toen ze begonnen maar wat graag wilde dat ik mijn medewerking zou verlenen. Ik ben aan mijn laatste jaar bezig als voorzitter van de WRAN. Ik overweeg om de organisatie van het NK over te dragen aan iemand anders ( mischien aan zo'n grote mond van een of ander forum) en vanaf volgend jaar doet maar lekker iemand anders het. Liefhebbers en organisatie talenten genoeg in Nederland, dat heb ik de laatste jaren wel geleerd.
En wie er aan begint, slechter als nu kan het toch niet worden.

JanT , neem een lekker snoepje Knipoog , doe je ogen dicht en denk alleen aan leuke dingen. Lijst
zie je het werkt. Hyper!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:46

Jos schreef:
JanT , neem een lekker snoepje Knipoog , doe je ogen dicht en denk alleen aan leuke dingen. Lijst
zie je het werkt.

Ja Jos, nou het er toch over hebt, waarom heeft Jan die pot snoep gehad, ik heb geen snoepje gezien. Ach gut

Maar ondanks dat, weet ik meteen hoe een klein gebaar, groot kan zijn. OK dan!

Ook bedankt daarvoor van mijn zijde, maar haal er voortaan eerst even een handje uit, ja. Haha! Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:53

JanT schreef:

Dat wisten wij al Jan, heet dat niet de SWRN

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:27

Er zijn hier mensen die het veel beter kunnen, laten die volgend jaar maar het NK organiseren, mijn plek komt vrij.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:53

Ik heb het op het betreffende andere forum ook al geroepen. Modder gooien is kennelijk voor sommige mensen fijn/leuk/lekker genoeg om zich te laten meeslepen....

Let wel: ik zeg modder gooien. Want o.a. bokt heeft ook bewezen dat een goede discussie ook gevoerd kan worden. Ook op een forum. Zoals dat hoort bij een goede discussie luisteren partijen dan naar elkaar, wisselen argumenten uit, gooien balletjes op, etcetera. Zoiets werkt. Maar dat vooronderstelt wel dat je met elkaar kúnt discussieren, daarvoor open staat en je bewust bent van hetgeen je schrijft en de impact ervan.

De post van de betreffende bokster heb ik ook zo gelezen (zeker in combinatie met het feit dat zij het toppic startte). Wat JanT opschreef, dacht ik toen ik het las. Uiteindelijk blijkt betrokken bokster niet zo duidelijk gecommuniceerd te hebben, of de lezer op zijn minst op het verkeerde been te hebben gezet. Kan gebeuren. Gebeurt heel vaak op bokt. Maar wordt meestal wel weer rechtgetrokken. Bijvoorbeeld door middel van een kleine verduidelijking en het bekende smiley met bloemetje. Nu wordt het uit zijn proporties getrokken. Wat ontzettend jammer en onnodig.

Bokt zou ook zo groot kunnen zijn (zoekt de calimero-smiley) Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:59

Nou, kom op Peppie, of wil je kokkie wezen?…… ook goed.
Ik kan mijn niet aan de indruk onttrekken, dat vele schrijvers op wat voor een forum dan ook, het wel heel erg waarderen dat je zo nu en dan je visie of ander commentaar geeft.
Vaak kun je dit afleiden aan het feit, dat er in een topic minder geschreven gaat worden, maar waar wel de lees meter om het zomaar te zeggen van op hol slaat.
Dit heb ik is mogen leren van een mod, die afscheid heeft genomen, maar er eigelijk nog steeds is. En persoonlijk denk ik dat dit met jou ook altijd zo blijven zal. Er is maar één Jan, wat mijn doet denken aan die reclame van Cup a Soep. Waar andere, IK ZIE ZE NIET.
En nou niet denken dat wij jou zien uit dat spotje met die grote beker voor zijn euhhhhhh.
Je plek komt vrij bij de Wran, dat weet iedereen al. En ja, dat het de club is waar zij een feestje kunnen bouwen, dat is een feit. Ik zal je beloven, dat als het weer voor komt, dat je er een uitnodiging voor krijgt, mits je natuurlijk raakvlak houd met de sport hè.
Ik zelf schrijf ook regelmatig en daarbij zit het mijn ook wel is tot hier. Laatste schreef ik iemand, na een rumoerige topic, dat ik er mee stoppen wouw. Jeetje schrijf die terug, uit alle dingen die je hebt geschreven, is dit het stomste wat ik ooit van je gelezen heb.
Ik weet zeker, dat de meeste dit nu van jou zullen denken.
Ik roep de moderators bij deze ook op, om stomme teksten als deze, acuut te verwijderen, en de oproerkraaiers als omschreven idem dito.
Zo houden wij de forums een beetje schoon, en bedenk dat je altijd nog iemand via pb kan laten weten, dat iets je eigelijk niet lekker gezeten heeft.
Ik zal mijn voortaan daar ook aan houden.

Okay Anya daar komen ze, Vriendjes zijn? Clown Haha! *o/* Vriendjes zijn? Clown Haha! *o/* Vriendjes zijn? Clown Haha! *o/*