[WN] Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_Jo

Re: Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:23

Nou ik ben benieuwd, want ik kom kijken !
En veel succes aan alle deelnemers !

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:44

Ik kom ook kijken (ik ben lid van de Silvester-fanclub Haha!)

Zie je iemand met een baby rondsjouwen: that's me Knipoog

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:31

We zijn weer thuis. Alles weer uitgeladen en uitgepakt.

Het was een super dagje voor ons.
1e in de open trail en 3e in de open horsemanship! Hij liep werkelijk super!

De trail was een erg moeilijk parcours wat 80-05 moest voorstellen.
De 8 was een hek in een box waar je ook 3 balken sidepass moest doen. die was erg leuk. In de 0 moest je een zeer kleine cirkel in de lope maken waarbij je 4 balken moest nemen. Die was heel erg moeilijk en Flash viel uit de lope en er was wat heftig stuurwerk voor nodig om hem er toch doorheen te krijgen, de brug was geen probleem, de volgende 0 moest je een slinger maken om pionnen in de jog, ook dit was heel erg krap en moest je paard bijna kunnen piafferen om het gedaan te krijgen. De 5 was een heel eind achteruit, maar die lag gelukkig niet zo krap en was weer goed te doen. Vond ik ook een leuke hindernis.
Ik had een score van 68 punten en ben daarmee 1e geworden!

De horsemanship was een proef met zijwaarts in de walk, en dan een figure 8 in de lope, met een wisseltje in het midden en bij de laatste pion stoppen en 5 pas back-up.
Lijkt niet zo heel moeilijk, maar was toch lastig om perfect uit te voeren.
In het pleasure gedeelte kreeg Flash het op zijn heupen en zou met de lope even lekker gaan stuiteren, maar kwam gelukkig niet verder dan een poging tot.

De sfeer was lekker gezellig en de wedstrijd liep strak door. Heerlijk om eens niet uuuuuren te hoeven wachten of niet te weten waar je aan toe bent.

Enigste minpuntje vond ik de verschrikkelijke stoffige inrijbak. Alle tuig super gepoetst, paard helemaal blinkend schoon en daar was binnen 5 minuten niets meer van te zien! De hele bak was in een stofmist gehuld. Ik herkende mijn eigen hoed niet meer toen ik thuis kwam, ik had immers een witte, maar kwam met een bruine terug. Stof zit overal, zelfs in mijn neus en oren!
Halverwege de middag werd er wel een halfslachtge poging gedaan om tussen alle losrijdende ruiters met een waterslang het stof wat tot bedaren te krijgen, maar dat hielp niet veel.

Aandachtspuntje voor de volgende keer.

Verder een geslaagde wedstrijd.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:41

Gefeliciteerd!!!! Ben benieuwd naar de rest......

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:07

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:24

Allemaal van harte gefeliciteerd met de prijzen!!!

Ik heb ook foto's, maar dat wordt morgen. Ik ben kapot (en dan heb ik nog niet eens gereden en woon ik om de hoek). Dus eerst slapen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:21

Okidoki effe supersnel kort verslagje van mij, moet even gauw de paarden gaan rijden en dan de rest van de dag andere sociale activiteiten Haha!

Wat een SUPERWEDSTRIJD was het! Driedubbel compliment voor de organisatie! Prettige tijdsplanning, leuke proeven, goede omroep/doorman etc etc! TOPPIE!!!!!!

De inrijbak had inderdaad iets minder stoffig gemogen want jeetje wat zagen we er uit, en verder enigst puntje van 'kritiek' is dat wat mij betreft de pleasurerubriek gesplitst had mogen worden. Aan de andere kant, moeten we dat ook maar kunnen met z'n allen. Weer wat om mee te oefenen Haha!

Ik ben supermegamultitrots op Milena voor haar prestatie in de reining. Man wat heb ik daar lekker gereden, en wat ben ik na die proef door veel mensen aangesproken. Het merendeel stomverbaasd omdat ze een fjord door de ring hadden zien sliden Haha! , anderen omdat ze niet wisten dat een fjord zo ontiegelijk hard circels kon galopperen, en ook nog iemand die zelf een fjord had en zich aan ons optrok Tong uitsteken en dat was eigenlijk m'n allergrootste compliment van allemaal!
Voor een plaatsing had ik geen kans, want ik had (wederom) een bok in het changement van links naar rechts; iets waar we de komende maanden keihard aan gaan werken.

Compliment trouwens voor Astrid B met haar prachtige hengstje. Wat een mooie combi, en dito resultaat! Daar gaan we nog veel van horen!
Tja, en dan waren er natuurlijk nog wat andere bekende combinaties, die weer schitterende dingen lieten zien. Ik ga geen namen noemen, want ik wil noch slijmen noch mensen voor de kop stoten door hun naam te vergeten Haha!

In de trail was ik zesde geplaatst, wat me heel erg meeviel. Ik had verwacht bovenaan de lijst qua snelste tijd te staan Haha! hahaha Milena was duidelijk al aan het opwarmen voor de reining. De pickup was voor mij erg (lees: veel te) zwaar om met links op te pakken, waardoor ik dan 100% concentratie nodig heb om dat ding A. vast te kunnen houden en B. niet een lelijk liedje te zingen van de pijn in m'n arm maar dat is iets wat je gewoon regelmatig tegenkomt, en waarvan je ook niet kan verwachten dat een ander daar rekening mee houdt.

In de pleasure dacht Milena dat we op Duindigt waren ipv in Marienheem, dus dat was op z'n zachtst gezegd geen succes. In de galop kwam ik op een gegeven moment te dicht op Xono te rijden, waardoor ik vrij abrupt moest remmen omdat ik geen kant meer opkon, en dat resulteerde in 2 passen draf. Tja, en als je dan vervolgens in de extended voor de neus van de jury 3 passen galop krijgt omdat je stomweg zelf teveel been geeft, dan wordt je volledig terecht eruit geknikkerd.

In de horsemanship mocht ik tot m'n stomme verbazing terugkomen voor het pleasuredeel, terwijl ik een grove fout had in m'n proef; een bok in het changement. Dat is de afweging die je op zo'n moment maakt; rij ik een eenvoudige wissel, of ga je voor alles of niets en laat je zien dat jij WEL een fatsoenlijk changement op een recht lijntje kan rijden? Ik koos voor de laatste omdat ik m'n paard niet het changement ingooi zoals je bij reiners regelmatig ziet, maar Milena beloonde mijn overmoed met het beruchte bokje en dat is natuurlijk killing...
Mooi weer wat om aan te werken dus de komende tijd!

Genoeg getikt, ik ga gauw naar de paarden.
Prijswinnaars: allemaal gefeliciteerd met jullie prijzen (prachtige linten Tong uitsteken ! )
Andere deelnemers: bedankt voor de gezelligheid, wij hebben een superleuke dag gehad!
En jury's, bedankt voor jullie strenge en rechtvaardige oordelen en tips!

OP naar het volgende jubileum!

(Het verslag van de feestavond laat ik aan een ander over, ik ga rijden. En bovendien ben ik nog veeeeel te overdonderd door al dat enorme zangtalent *LOL* )

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:39

Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde prijzen. Het was een gezellige dag.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:46

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:48

Het was idd een leuke wedstrijd met leuke proeven. De Trail Open was idd niet de makkelijkste.

Veel Bokkers gezien, sommigen even kort gesproken, anderen alleen maar gehoord Cool Knipoog

Voor een Jubileumshow vond ik het wel erg rustig qua publiek, als je de vaste aanhang weg zou laten bleef er IMO weinig over.

Jammer van het stof idd, ik ben wel vaker knarsetandend bij een wedstrijd weggegaan, maar dat had nu duidelijk een andere reden Clown

@Sonja: ik vond het heel knap hoe je je door de trail heensloeg, zeker die pion. Ik moest mijn vriendin er speciaal op wijzen, ze had het niet eens gezien.
@Xono: wat gebeurde er nu dat je teugels ineens zo raar zaten ?? Ik heb alleen gezien dat je 'in de knoop' zat. Verward
@Jos: ik heb op mijn handen gezeten om NIET aan je petje te zitten Clown

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:30

wij hebben ook een fijne dag gehad.
goede organisatie, leuk om alle juryleden te zien , de doormannen en de ringstewards.
allemaal bedankt.

Roel deed mee aan de jeugd reining.
voor Shiner een heel moelilijk proefje
stappen naar X daar stilstaan en dan beginnen met de spins.
op de een of andere manier heeft hij daar erge geestelijke problemen mee Haha! maar er zit een grote verbetering in. en dat betekende voor Shiner een 2e plaats

Bij de jeugd pleasure werden ze 1e.
en bij de horsemanship 2e van de 3.
ook dat onderdeel is erg moeilijk voor shiner
kleine stukjes in galop, stilstaan bij een pion en dan een halve draai. Verward

verder heb ik genoten van de proef van Astrid Bouwmeester.
en vol verbazing naar een reining fjord gekeken.
hier moet je zeker mee doorgaan Sonja.
o ja.... alice ik ben nog steeds fan van je welsh pony Kwijl wat loopt ze mooi.
en zo zijn er wel meer, maar iedereen opnoemen is weer teveel van het goede

alle anderen , gefeliciteerd met jullie prijzen.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:23

Wij zijn net pas thuis Slapen
En ook wij hebben een superleuke dag gehad!! Goed georganiseerd, leuke sfeer etc OK dan! Alleen idd die inrijbak, op een gegeven moment hadden we een geel/bruin gevlekte tink ipv wit/bruin Koe En wat wijzelf op zich niet zo heel handig vonden was het feit dat die bak gesproeid werd net zo'n beetje op het drukste moment maar ok op zich was sproeien bepaald geen overbodige luxe.

Lekker gereden, in de am. trail heb ik het hek even losgelaten en verder nog zelf wat foutjes gemaakt maar dat waar ik een beetje huiverig voor was: de lope over (hebben we thuis nog niet zo heel lang onder de knie) ging super! We werden 7e uiteindelijk.
De am. pleasure ging ehh....snel Haha! maar het was dan ook erg moeilijk met zoveel paarden tegelijk. Aan de andere kant toch weer een hele goeie oefening en tot m'n stomme verbazing werden we als 8e geplaatst.
In de open pleasure had rob een dq, omdat sam in de jog weliswaar langzaam maar flink te laag liep. Dat is idd ook een beetje ons "probleem" hoewel het elke keer weer anders gewaardeerd wordt.

Al met al dik tevreden over onze supertink, die zich weer keurig heeft gedragen. Alleen werd ie op een gegeven moment in de drukte in de inrijbak ff wat narrig en dwars Ach gut

Wat we naast alles ook nog eens heel erg leuk vonden is dat er veel mensen naar ons toekwamen om te vertellen dat ie zo mooi was en zo lekker liep Lovers Ook complimenten gekregen voor z'n galop, iets waar we heel hard aan gewerkt hebben dus dat is allemaal top om te horen!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:39

Mooie groene bloes ook Lachen ik had hem alleen zonder vestje verwacht.
En een andere Sandra reed in een wel weer bekend vestje rond Lachen

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:58

Sugarmiss schreef:
Mooie groene bloes ook Lachen ik had hem alleen zonder vestje verwacht.

Sja ehm...dat bloesje zonder vestje.....laat ik het erop houden dat ik net ietsjes teveel sandra heb zitten op sommige plaatsen en dat ik daar zonder vestje iets teveel naar m'n zin mee geconfronteerd werd Clown

Ben trouwens helemaal vergeten dat ik ook nog horsemanship heb gestart... Bloos
Nou was dat het onthouden ook niet zo waard, eigenlijk ging alleen het eerste stukje (wijken) goed de rest was bagger maar dat ligt voor de verandering voornamelijk aan mezelf Cool
Was ook finaal vergeten dat ik me daarvoor had ingeschreven dus was ook niet echt voorbereid maarja goeie oefening zullen we maar zeggen Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:19

Zo te lezen heeft iedereen het goed naar z'n zin gehad! Lachen

Voor mij was het de grootste show waar ik tot nu toe gestart was, dus best (weer Rolleyes) spannend.
De beginners horsemanship zou om 10 uur beginnen, dat hadden we bij aankomst ook nog een keer gecheckt op het secretariaat. Ik zat er om vijf voor half tien op, ruim op tijd dus. Hoor ik ineens omroepen dat ze over vijf minuten zouden beginnen! Op mijn eerste wedstrijd gebeurde dat ook en toen heb ik op een steenkoude en gillende pony mijn proefjes gecrosst. Daar had ik niet nog een keer trek in... Scheve mond Maar gelukkig waren er meer mensen die mopperden, dus het begon toch om 10 uur (geloof ik, ik heb geen moment op mijn horloge gekeken Haha!).

De horsemanship had leuk kunnen zijn, ware het niet dat Orino achterin de bak iets vréselijk engs zag tijdens het aanspringen in galop. Hij crosste dus in een keer helemaal naar binnen, ik heb hem de cirkel die we in galop moesten maken nog rond kunnen trekken, maar de rust was eruit. We hoefden voor het pleasuregedeelte dus ook niet terug te komen Gestoord

De reining ging een stuk beter Lachen Tijdens het losrijden was hij al behoorlijk wakker en daar kreeg ik al wat bokkesprongen te verduren Haha! Heb niet al te lang gegaloppeerd, als het goed is, is het goed. Daarna in de hoofdring. Ik wilde hem een paar keer flink langs de achterkant van de bak rijden, om te voorkomen dat ie tijdens de reining wéér aan de kletter zou gaan. Heb even 5 minuten ruzie gehad, maar toen was het oké en galoppeerde hij er aan de losse teugel langs.
De proef ging heel aardig, vlotte galop, ik kwam steeds weer behoorlijk in de buurt van x uit, de rundowns begonnen voor de verandering eens op míjn commando (in plaats van meteen bij het afwenden Haha!) en de rollbacks waren strakker dan ik van ons gewend ben. Al met al erg tevreden dus Lachen
Tijdens het losrijden had ik al gezien dat de concurrentie behoorlijk was, dus ik maakte me geen enkele illusie Haha! Maar ik was tweede! Clown

Hoogstwaarschijnlijk zijn we dus nu de beginners uit. Ik moet nog even erachter zien te komen hoeveel punten ik al had (volgens mij zijn er van 1 wedstrijd de uitslagen niet bij de WRAN terecht gekomen en tellen de punten niet mee), maar volgens mij kan ik de volgende keer jullie in de A komen pesten Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:34

Sugarmiss schreef:
@Xono: wat gebeurde er nu dat je teugels ineens zo raar zaten ?? Ik heb alleen gezien dat je 'in de knoop' zat. Verward

Ja Haha! Dat liep een beetje raar Tong uitsteken Ik heb het allemaal op video en nog kan ik niet helemaal ontdekken hoe het precies gegaan is Tong uitsteken

Anyway, daar kom ik zo op terug.

Ik vond het een leuke wedstrijd op zich, ware het niet dat ik de bakken ook liever wat minder stoffig had gezien en dat mensen verdorie een keer uit hun doppen kijken en hun paard niet zomaar op die van een ander parkeren!!! Golden Boy liep zich, net als ik, al te ergeren in de inrijbak waar niet normaal in te rijden was door het grote aantal. Maargoed, viel allemaal nog mee. Heb helaas hier en daar een snauw moeten uitdelen, omdat ik mijn paard gewoonweg moet beschermen tegen stuurloze projectielen. In de amateurpleasure vond ik het gewoon té druk, 19 mensen in één bak gaat vast goed, als iedereen een beetje afstand van elkaar houdt. Als je op een gegeven moment een hoek ingedrukt wordt, er nog twee rijen met mensen op de binnenhoefslag begeven en je dan OOK nog afgesneden word, dan kan ik geen kant meer op. Golden Boy werd doodzenuwachtig van al dat geduw en ik ook trouwens Tong uitsteken Maargoed, door alle toestanden in de amateurpleasure (oh, ik ben trouwens 3e geworden Clown) was bij GB de rust eruit. Toen er in de open pleasure iemand te dicht achter me reed was hij het zat en sloeg naar het paard achter hem. Ik raakte mijn rechterteugel kwijt en die moest ik achter mijn linkerspoor vandaan halen (ja, heel raar Tong uitsteken). Maargoed, vervolgens op 2 handen weer doorgereden en hem een beetje tot rust kunnen stellen.

Al met al, had het in de amateurpleasure iets rustiger geweest (opgesplits oid), dan had mijn dag een stuk beter geweest.

Ik zou het alleen erg jammer vinden dat ik de volgende keer dat het weer zo druk is, maar gewoon een grote smoel uit moet delen om mijn paard te beschermen. Je wil de boel toch graag gezellig houden, je rijdt tenslotte met zijn allen en je doet het voor de lol toch? Voor mij is er op deze manier geen lol aan. Dus ik hoop dat iedereen in het vervolg gewoon iets meer afstand van elkaar houdt en een beetje rekening met elkaar houdt, dan blijft het voor iedereen leuk.

Overigens noem ik geen namen hoor, er waren ook plenty mensen die wel rekening met andere hielden! Lachen En een ongelukje kan altijd gebeuren, maar zelfs dan zijn excuses van anderen vaak ver te zoeken. Ik maak ook weleens een foutje, maar bied altijd mijn excuses aan.

Maargoed, mag dus duidelijk zijn dat ik in de open pleasure niet ben geplaatst Tong uitsteken Ik vond de manier van binnenkomen wel super, zo over het midden. Heb ik Anneke ook verteld en ik hoop dat we het vaker gaan zien op de wedstrijden!

Verder was het een supergezellige dag. Weer een hoop mensen gezien en waar ik ook heel blij om was dat ik het niveau in de beginners ook steeds beter zie worden! Ik heb zitten genieten bij de beginners pleasure!

Sonja, je reiningproef was gaaf!!! Ik vind het super hoe je Mileen aan het lopen hebt! Lekker allround, kan een stukje spinnen, stukje stoppen, wisselen Haha! Ik vond het erg gaaf om te zien! Ik heb ook genoten van de proef van Astrid Bouwmeester, wat een wereldproef zeg! Die speedcontrol!!!

Ik was verder trouwens supertevreden over Golden Boy hoor. Hij was weer superbraaf en hij liep voor mij de sterren van de hemel Lovers

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:39

Ook voor mij was het de eerste ker dat ik zo'n grote show heb gestart. En wat reden er veel goede mensen mee in de reining amateur. Toen ik ze zag rijden in de inrijbak wilde ik het bijna af laten weten. Daar kon ik toch nooit tegen op, maar ja wat hadden we te verliezen.
En het ging SUPER!!! Een nette proef gereden en heerlijke stops gemaakt. Uiteindelijk werden we 5e.
Ben echt super trots op Impact, die altijd weer super goed zijn best doet.

Goed georganiseerde wedstrijd trouwens. Mag vaker daar gebeuren.
Ook een super fijne bodem voor de reining, die kom je ook wel eens anders tegen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:51

ik vond dat henla en haar paardje het super deden echt super mooi paard en die stops waren ook heel mooi!!!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:59

Ik ben het met Xono eens over de inrijbak.
Er waren geen regels en iedereen deed maar wat.
Ik vond het ook heel vervelend dat iedereen ging staan wachten in de inrijbak. Als er al iets van orde te ontdekken was (aan de ene kant cirkel links en aan de andere kant cirkel rechts) werd dat in de war gegooid omdat er geen rechter cirkel mogelijk was of je moest tussen de wachtende paarden door.
Het was bijna niet mogelijk om niet tegen iemand op te rijden.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:45

Ik heb meegedaan met de beginners hms, pleasure en reining. Hms ging redelijk, was uiteindelijk toch nog 5de geworden. Bij de pleasure ging het een stuk beter, Lena had lekker de vaart erin en was niet rustiger te krijgen. Gelukkig bleef ze wel netjes ontspannen en regelmatig (ondanks haar tempo) . Hierbij waren we 2de geworden. De reiningproef heb ik lekker verknald. Toen ik hoorde dat ik als eerste moest starten, gingen bij mij alle nekharen overeind en werden de zenuwen mij teveel. Slaat helemaal nergens op, ik weet het, maar je doet er niets aan. Ik heb er geloof ik 20 sec over gedaan, heb gas gegeven en niet meer los gelaten. Tot overmaat van ramp ook nog 3 spins ipv 2. Ben zelfs helemaal vergeten naar de jury te gaan. van de 14 deelnemers waren er uiteindelijk maar 5 geplaatst. Ik vond het verder een goed georganiseerde wedstrijd. Jammer van de tijd van de hms die eerst 10 uur zou beginnen, toen half 10 ( dus als een gek nog inrijden) uiteindelijk is het toch om 10 uur gestart. Ik ben erg tevreden over Lena die op zo'n stressvolle-(voor mij dan)dag toch altijd weer supercool blijft.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:31

Nouja wat betreft de show heeft sandra alles al gezegt,en ik ben het helemaal eens met haar Tong uitsteken .
Sam heeft zijn beste beentje weer voorgezet en de foutjes zijn niet aan hem te wijten.mijn dq (een veel te lage hoofdhouding in de jog)in de pleasure tja we zullen een keuze moeten gaan maken uit 3 opties.
1.de snelheid in de jog verhogen (dan draagt hij zijn hoofd prima)helaas is hij dan echt te snel.
2. zijn natuurlijke houding in de jog rijtechnisch gaan aanpassen zodat de snelheid laag en hoofdhouding in een lijn (ja inderdaad zijn natuurlijke draf gaan manipuleren Cool )
3. Alles laten zoals het is en bij sommige jury's redelijk hoog geplaatst worden en bij anderen helemaal niet geplaats worden.

Waar ik wel nog wat over kwijt wil is de inrijbak of beter gezegt de ruiters erin Knipoog .

het was druk in de inrijbak,heel druk.Voor de trail werden er nog balken ingelegt(helemaal terecht) zodat de trailers nog wat konden oefenen.
Iedereen reed door elkaar heen en er was geen echte lijn in het systeem.geen enkel probleem mee(ben niet anders gewent) Soms liepen er 2 man naast elkaar in stap te beppen op de cirkel,ook daar heb ik geen problemen mee.Ik pas me aan en kijk wanneer ik kan draven of galloperen en anders stap ik.Heb er geen enkel probleem mee als iemand te dicht op me zit of me rakelings voor bij gaat.Ik doe het zelf ook want er is nu eenmaal helaas maar een beperkte ruimte en ik maak daar zoveel mogelijk gebruik van door me aan te passen aan de menigte.
Als me iemand vriendelijk vraagt of ik niet te dichtbij wil komen omdat hij/zij niet weet hoe het paard reageert doe ik dat omdat het me vriendelijk wordt gevraagt,maar vraag me dan toch af(zonder me te ergeren) zou het niet anders om moeten,is het niet zo dat als je niet weet hoe je paard reageert of omdat je misschien bang bent om de controle te verliezen dat jij degene bent die eventueel een probleem kan gaan veroorzaken en dat jezelf dan moet zorgen voor een oplossing??Maar ok het wordt me vriendelijk gevraagt en dan doe ik dat.
Maar ik zie ook dat iemand(Xono) schrijft dat hij een *grote smoel moet geven* laat ik je dit vertellen als iemand mij ooit een grote smoel geeft in een drukke bak omdat je door omstandigheden nu eenmaal dicht op elkaar moet rijden en ze geven die grote smoel omdat men denkt dat de hele wereld met hen rekening moet houden dan haal ik ze van het paard Cool (ps dit is niet persoonlijk tegen Xono,maar in het algemeen Haha!)
Nu ik er zo over nadenk toch ff een kleine vraag Xono,het was druk,iedereen reed door elkaar,dezelfde bak werd ook gebruikt door de ruiters die moesten wachten op hun beurt,sommige keken inderdaad niet uit waar ze reden.daar heb je helemaal gelijk in en nogmaals ik stoor me daar totaal niet aan,maar jij wel.
Dan de volgende vraag ,als je je zo stoort aan die dingen waarom ga jij dan vervolgens minstens 5 min met je zweepje in je hand in het midden van de bak staan??Mij stoorde dat niet,maar toen ik langs gallopeerde en voor je langs reed (relatief dicht bij) gooide GGB zijn hoofd omhoog dus hij had er wel last van.Waarom geef je zo af op de rest en zelf doe je het ook??Maar nogmaals mij heeft dat alles niet gestoort ik rij gewoon,maar zie het wel allemaal Cool )

Sam werdt op een gegeven moment ook lastig (hij houd niet van schimmels,sorry Alice Bloos ) en wilde gaan uithalen.dat wordt door ons dus totaal niet getollereerd en dan moet hij de volgende 10 min hard aan het werk (dit gebeurde toen sandra erop reed)zodat hij het niet nog een keer in zijn hoofd haalt om iets te proberen.

Ik vond de show perfect georganiseert,het feest was gezellig en de sfeer was prima.heb me kostelijk vermaakt zowel in de show arene als ook in de inrijbak of waar dan ook Cool

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 19:46

Ik wil even zeggen dat ik het een hardstikke gezellige dag vond, ook de feestavond.. Clown
Had alleen wel wat meer buttons willen zien, kan zijn dat ik nu heel veel bokkers op het secretariaat heb ontmoet maar niet als bokkers heb herkend Haha!
Het secretariaat liep lekker, mede dankzij het nieuwe computerprogramma waar de laatste tijd mee gewerkt wordt. Geen lange wachtrijen meer en alles goed te controleren.
Wat ik wel jammer vond is dat mensen ons gelijk aan ons tijdsschema hielden terwijl er ook duidelijk vermeld was dat het richttijden waren en dat het eerder kon beginnen of kon uitlopen... Als je een wedstrijd start dan kom je toch altijd op tijd en niet 5 minuten vantevoren... als je een afspraak hebt probeer je ook op tijd te komen. Ik kan dus niet begrijpen dat als mensen weten dat ze om bv 10.00 uur moeten starten er om half tien nog niet zijn. Oke er kan altijd wat gebeuren maar dat is een ander verhaal...ik moet er niet aan denken om te laat te komen op een wedstrijd en dan ook nog eens gehaast de bak in moet... dan maar een uur langer wachten totdat ik aan de beurt ben, dat heb ik veel liever.
Ik ben dan dus ook van mening dat een tijdsschema nu nog niet werkt in het westernlandje... een aanvangstijd voor het ochtendprogramma en het middagprogramma is goed te doen, maar een tijdsindeling zoals op deze wedstrijd werkt niet helemaal volgens mij.
Voor de rest nog een compliment naar alle vrijwilligers en deelnemers voor deze super gezellige dag OK dan! , nu op naar het NK! *o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:50

Hoezo werkte die tijdsindeling niet? Ik vond het SUPER dat we nou eens fatsoenlijke richttijden hadden! Een groot voorbeeld voor andere organisaties!

@Xono: ik denk dat we allemaal een beetje last hadden van wat jij beschrijft in inrij- en wedstrijdbak. Wat ik jammer vind is dat je er dan hier op Bokt pas je mond over opentrekt, ipv dat je dan even naar de doorman bent gegaan en daar even voorgelegd had om het goede oude vertrouwde systeem van de 2 circels te handhaven...
Ik erger me daar trouwens niet aan. Nicht ergern, nur wundern!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:53

Ten eerste geef ik niet af op iedereen en ik begrijp ook echt wel dat er maar beperkt ruimte is, maar een beetje rekening houden met elkaar is toch niet teveel gevraagd? Kijk, ik heb het meerdere mensen vriendelijk gevraagd of ze afstand wilde houden, omdat ik een hengst rijd. Dat was allemaal prima kreeg ik als antwoord, om me vervolgens gewoon WEER voor mijn sokken te rijden. Dan vraag ik me toch wat er moet gebeuren voor iemand, die ik er nog vriendelijk om heb gevraagd, een beetje rekening met mij wil houden. Nog een keer vragen kan, maar eigenlijk hoeft dit niet nodig te zijn.

Omdat mijn paard wat kribbig wordt als hij keer op keer ondersteboven gereden wordt, moet ik zelf maar op zoek naar een oplossing? Moet ik zelf maar stoppen met rijden, omdat er mensen zijn die geen rekening met andere houden? I think not Haha!

Ja, ik stond ook even 5 minuten in de bak stil (met mijn zweepje ja Tong uitsteken)...midden in de bak, zodat de rest erom heen kon. Dan nog word ik verdorie omver gereden! Niet zozeer door jou hoor Blaze, maar in het algemeen. Ik noem expres geen namen, omdat ik niemand voor de schenen wil schoppen. Men weet zelf wel hoe laat het is, wanneer zij zich aangesproken voelen.

Maargoed, ik mag mijn paard toch ook even stilzetten om alles even in zich op te nemen. Waar moet ik dan gaan staan? In het midden van de cirkels was het nog redelijk rustig, dus dacht ik daar een geschikte plaats te vinden.

*edit*
@Sonja: in het begin werden de 2 cirkels ook gebruikt. Maar bij de ingang van de bak naar wedstrijdbak stonden een hoop mensen stil (wachten misschien op de prijsuitreiking, geeft allemaal niets)...en ook op de cirkels was het erg druk. Met het systeem opzich was niets mee. Maar als ik min of meer op de hoefslag rijdt, hoeft er niet een zijn paard tussen mij en de bakrand te drukken om vervolgens gewoon met oogkleppen op door te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:04

Dat is ook irritant Xono, en ik ben zelf ook een x aantal keren stomweg weggeduwd door stuurloze danwel manierloze projectielen Haha! maar 't is maar een tip. Ook daar is een doorman voor, dus je kunt het gerust 'uit handen geven' als je er last van hebt.
Ik vond overigens dat GGB zich keurig gedroeg gisteren hoor! Ik heb 'm wel eens totaal uit z'n panty zien gaan in de inrijbak, waarbij hij zijn berijdster (geen idee wie het was maar die dame zat echt niet beroerd!) eraf wipte alsof het een vliegje was...