[WN] in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StecoWestern

Re: in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 23:41

dat nummer vergeet ik ook nooit meer 0206428314,waren mooie tijden,ach wie weet in de toekomst,we zitten nog steeds volop in dravers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 06:37

Ik kwam altijd trouw eens in de paar maanden een zak met geld bij jou achterlaten StecoWestern Haha! maar helaas was je op een goed danwel kwaad moment vertrokken... Was jammer want we kregen altijd goede kwaliteit voor een fatsoenlijke prijs bij je, en het was altijd gewoon een gezellig middagje uit als we naar jullie toe gingen. Altijd even een bakkie aan de bar/kassa.
Inmiddels heb ik een prettige leverancier gevonden in Cornelie hier op Bokt.

Succes met de dravers!

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 08:40

dacht idd dat wij de prijzen altijd betaalbaar hielden en was ook heel makkelijk met afrekenen Haha! ,hoe ik gehandeld wil worden,zo behandelde ik ook altijd mijn klanten,ik mis het wel

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:57

Mijn zadel komt van sablou, mijn hoofdstel van Ruby, mijn dekens van een winkel in Groesbeek en een heeele grote winkel in Heteren, en alle overige losse kneut uit Vorstenbosch.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:18

Citaat:
ebay, the tackshop.com en stateline tack

Vind je Stateline Tack niet erg duur??

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:31

StecoWestern schreef:
dacht idd dat wij de prijzen altijd betaalbaar hielden en was ook heel makkelijk met afrekenen Haha! ,hoe ik gehandeld wil worden,zo behandelde ik ook altijd mijn klanten,ik mis het wel

Ik kan me niet voorstellen dat je ego geen enorme boost krijgt in dit topic. Knipoog

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:03

i like compliments,daarom hield ik ook van me klanten,was niet alleen maar afrekenen en wegwezen,al die aandacht van al die meiden was ook wel leuk,ik kan nog wel een heel leuk topic openen,maar dat laten we maar even achterwege(zal 1 hint geven),hoe krijg ik een trainer!! haha

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:18

Ik koop mijn spullen in Den Haag of Vorstenbosch. Ik heb een Garland zadel maar ik dacht dat het orgineel Amerikaans is. Dat staat ook op het zadel. Hoe kom je dan erbij dat het argentijns of italiaans is?

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 00:38

geloof me nou maar,ik heb ze zelf geimporteerd en ze kwamen niet uit amerika,misschien dat ze de laatste 2 jaar ze daar laten maken,dat zou kunnen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:32

broeken om te rijden laat ik kopen Haha! op de zwarte -markt-out-let-kraam (lekker goedkoop) mooie broeken voor wedstrijden (slim fit) koop ik via internet, ik ben weleens naar den haag geweest, en met de laatste hengstenshow zijn we helemaal uit ons financiele dakje gegaan in vorstenbosch.

Ter plekke hebben we besloten dat dat een hele leuke dag uit was, dus evenementen en wedstrijden daar willen we graag vaken gaan bezoeken (met een grote zak geld).

Kopen via internet vind ik helemaal niks, alles boven de 10 euro wil ik eerst in mijn handen gehad hebben, bekeken, zo nodig gepast, enzovoorts voor ik beslis het te kopen. Ik hou er niet van om iets van een plaatje te bestellen (niet gewend aan wehkamp??).

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 10:51

gelijk heb je,trouwens,waar moet je naartoe,als blijkt dat er een fout in je boom zit en voor garantie naar amerika moet,dat schiet ook niet op

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:56

Vanwaar eigenlijk deze interesse StecoWestern? Verward Als ik het goed heb begrepen heb je zelf een winkel met westernspullen gehad, gaat het weer kriebelen soms Haha!

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:13

kriebelt toch wel een beetje,als ik de ruimte had,wil ik wel wat aan huis beginnen,een winkel runnen is gewoon te duur,te veel extra kosten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:15

Volgens mij heeft ie EA al gevonden Cool Knipoog

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:51

StecoWestern schreef:
kriebelt toch wel een beetje,als ik de ruimte had,wil ik wel wat aan huis beginnen,een winkel runnen is gewoon te duur,te veel extra kosten

Bloos! Hyper! Bloos! Haha! OK dan!

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:57

maar laat ik geen hoop zaaien,het gevoel is er wel een beetje,maar nu de rest nog,het word weer een grote stap,van voor af aan weer beginnen,ik ga er nog ff heel goed over nadenken

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 23:02

het feit is tegenwoordig dat je absoluut niet duur mag zijn,de afzet makt is al klein in nederland en er zijn ook aardig wat winkeltjes,het beste is wat in duitsland gebeurt,failliesemanten opkopen of b-keus zadels hier naar toe halen(b-keus word heel veel verkocht in nederland).neemt niet weg dat het slechte zijn,zitten vaak krassen op de fenders of stikseltjes zitten los

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:00

Alles is duur tegenwoordig...
Ik neem aan dat als jij goede spullen gaat verkopen voor een lagere prijs dan je concurrenten en je service is goed, dat je genoeg klanten zult trekken. En wat die b-keus zadels betreft, als het op zich prima zadels zijn maar dan met een krasje, tja, die krassen komen op een spiksplinter nieuw zadel ook wel, op zich zou ik daar geen moeite mee hebben als het beter zou zijn voor mijn portemonnee Haha!

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 09:36

precies,zo denk ik er ook over,alleen het probleem is dat ze voor nieuw verkocht worden,word niets aan de prijs gedaan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:45

Wat ik ontzettend jammer vindt is dat er geen categorie is tussen de uitgesproken beroerde kwaliteit van zadelmarkt (zadels van 200 euro) een de goede kwaliteit werkzadels (die toch rond de 1200 euro beginnen). Tweede hands zadels vinden die goed passen valt echt niet mee. Zo is mij gevraagd uit te kijken naar een zadel voor iemand bij mij op stal met een brede haf. Ik heb uitgebreid gewaarschuwd voor de zadelmarktkwaliteit, maar de prijs van een aardig werkzadel schrikt enorm af. Het passen van goede tweede handszadels (die dan vaak ook rond de 800 euro liggen) is ook geen optie als je er geen verstand van hebt. En ik kan me voorstellen dat je voor een kind in de groei geen enorme investering doet. Gevolg: pony gaat waarschijnlijk toch rondlopen met een prutzadel op de rug.

Het is ook wel iets waar ik behoorlijk van geschrokken ben toen ik ging western rijden: de prijs van zadels en aanverwanten. Je koopt een heel aardig engels zadel van uitstekend merk tweede hands voor maximaal 400 euro (een stueben o.i.d.). Voor dat geld krijg je tweede hands op de westernmarkt niet veel.

Je koopt een heel aardige nieuw middenklasse dressuurzadel voor 500 euro. Een westernzadel kost al gauw het dubbele. Met name voor mensen die de overstap wagen, worden deze prijzen ter vergelijk in het achterhoofd gehouden. En wordt dus veel te snel rotzooi gekocht.

Ik weet niet of het realiseerbaar is, maar er moet toch iets zitten tussen absolute rotzooi en best wel aardig zadel...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:48

Als ik zie hoe in de winkel de zadels op elkaar gestapeld liggen en dicht tegen elkaar aan staan, kan ik haast niet geloven dat die zonder krasjes geleverd kunnen worden.
Dus de 'sales' prijzen zijn dan de normale verkoopprijs vanwege de krassen Cool

@Anya: die middenklasse is er zeker wel, alleen moet je dan het verschil in inkoopprijs en verkoopprijs weten.
Bij de inkoop is het heel duidelijk, bij de verkoop niet meer Knipoog

jip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:07

Ik kijk regelmatig met verbazing naar prijzen die geplakt worden op nieuwe zadels. Je bent zo 1800 euro kwijt voor een B kwaliteitszadel.
Zo ook bij een stalgenoot van mij, een winkel kwam langs en daar is toen een zadel gekocht van 1750,- euro. Datzelfde zadel zag ik ergens anders liggen voor 1325,- euro!!
En toen kwam het....... er werd niet gevraagd waarom het ene zadel zo duur was, nee er werd gevraagd wat er mis was met het andere zadel omdat het zo goedkoop was.
En dat zie ik ook nogal eens, met goedkoop 'moet' blijkbaar iets mis zijn. ( muv van zm natuurlijk Clown )
Of gewoon brutaal af gaan dingen, werkt vaak ook heel goed Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:17

Maw 'wij' willen dus bedonderd worden Verward , zet je wel aan het denken. Lachen

Ik ken ook iemand die zadels verkoopt. Die gaf Euro 150 voor een inruilzadel, terwijl dezelfde kwaliteit voor Euro 450 werd verkocht.

Maar voortaan gaan we afdingen OK dan! lijkt me wel wat Clown

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:12

Hallo

Ik ga inderdaad ook zeker niet voor "duur". En ook ik heb wel eens het verhaal gehoord van inkoopsprijzen en hoeveel euro's erop wordt gegooid om vooral de prijzen lekker hoog te houden....
Ik ga wèl voor kwaliteit. En dan met informatie, gezond verstand en desnoods de hulp van een deskundig persoon.
Het ligt eraan wàt ik waar koop: Bij Westernspul is het altijd leuk winkelen - ik wacht uiteraard op de nieuwe eigenaren! Ook Evelien van Eurohorse is een vertrouwd adres, onze zadels komen daarvandaan. De UHG-shop voor de Cowboy Magic producten, en andere bijzondere verzorgingsproductjes.
Plus de aanbiedingen van voor mij (nog) vreemde bedrijven. Ook ga ik voor de service en de vriendelijkheid.

Als het niet anders kan zal ik pas bij de overbekende bedrijven aankloppen, ik vind het leuker om juist bij de kleinere bedrijven te kopen!
Groeten, Donjaja.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:01

arthur's westernstore Schijnheilig