Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Francis schreef:Nou, dan gaan we het toch heel simpel oplossen door in álle klasses het starten met een drie jarige te verbieden.
Lijkt me nog véél beter!
Eddit: Oh toekie was me al voor...
DAT is pas ter bescherming van het paard. 
crazycactus schreef:Je mag voor je 18de jaar geen hengst uitbrengen ongeacht welke klasse je rijdt. Ze willen nu ook verbieden dat je als beginner met een hengst start.

crazycactus schreef:Ze willen nu ook verbieden dat je als beginner met een hengst start.
)

crazycactus schreef:Dat zullen eigenaren vaak niet willen, uit de rensport weet ik dat als je als trainer wil doen wat beter is voor je paard de eigenaar het paard wel bij een ander brengt die het wel doet.

crazycactus schreef:Ik ook maar dat doet niet iedereen.....
Maar als het in de nrha, aqha en alle andere organisaties wel mag dan is het toch dweilen met de kraan open
crazycactus schreef:Van mij mag het hoor. Maar ik denk dat er heel erg veel mensen het hier niet mee eens zijn. Vooral de pro's die hun geld ermee moeten verdienen zullen hier absoluut niet mee instemmen en de wran wedstrijden misschien wel boycotten. En dat zou toch ook niet leuk zijn.
Cer schreef:Moeten ze wel eerst kunnen checken of iemand een beginner is, is dat tegenwoordig zo?
) 
Elles schreef:Volgens mij ben je beginner als je nog geen punten hebt.
redpebbles schreef:Waarom een beginner met zijn 1, 2, of 3 jarige geen "wedstrijd" ervaring aan de hand laten opdoen in de showmanship in halter klasses of trail in hand??? Waarom dat ook pas op 4 jarige leeftijd? Paard doet ervaring op op ander terrein aan de hand, ruiter/begeleider minder zenuwachtig dan onder zadel. Beide een leuke ervaring toch???
Als ze dan met 4 jaar starten onder zadel hebben beide al minder zenuwen en ervaring opgedaan.
crazycactus schreef:...wat in sommige gevallen toch wel problematisch kan zijn (nu krijg ik waarschijnlijk iedereen over me heen) want vaak zijn Quarters er echt aan toe om aan het werk te gaan. Ze gaan zich vervelen en daardoor allerlei ondeugden ontwikkelen die ze waarschijnlijk niet zouden krijgen als je ze (rustig wel te verstaan) aan het werk gaat zetten. Net als een kleuter er aan toe is om naar de kleuterschool te gaan. Een paard van 3 is een puber van15 jaar die gewoon wat moeten doen.
redpebbles schreef:Waarom een beginner met zijn 1, 2, of 3 jarige geen "wedstrijd" ervaring aan de hand laten opdoen in de showmanship in halter klasses of trail in hand???
Cer schreef:Elles schreef:Volgens mij ben je beginner als je nog geen punten hebt.
Of als je op een paard rijdt wat niet van jezelf is, toch? Want dan ben je pro... dacht ik?
crazycactus schreef:Lijkt me heeel errg leuk, in duitsland zijn die onderdelen er wel. Ook kleine kinderen aan de longe en aan de lead, geweldig lijkt me dat voor mijn zoontjes, maar ja dat zal in nederland wel niet zo gauw komen.
crazycactus schreef:Ik heb toch al gezegd dat grondwerk prima is, maar er zijn genoeg mensen die helemaal niets doen en dan gaan ze zich toch echt wel vervelen.
Zie je ik had het al voorspeld ik krijg iedereen over me heen........
crazycactus schreef:Of mensen gaan langer wachten met het laten trainen van hun paard
)