Frayba schreef:Maar dan maak ik gelijk gebruik van deze onvoorziene wending om mij uit de rest van deze discussie terug te trekken, want ik ben niet op zoek naar bewijs voor de stelling of Hunter bijdraagt aan de veelzijdigheid van het QH, en ik ben verder ook niet geinteresseerd in de logica die de AQHA leden heeft doen besluiten om naast western classes ook races, roping en english classes op hun wedstrijden uit te schrijven.
Was denk ik geen logica voor nodig, ze hadden toch alleen maar Quarters
en géén KWPNers en alle andere rassen ter beschikking.
of zie ik dat verkeerd.
Bovendien starten er op de puur Engels gereden wedstrijden (in Noord Amerika) ook genoeg QPA's in dressuur en springen en met succes.
Europese warmbloedrassen zijn daar erg duur en nog duurder om te importeren.
Als de WRAN alleen de "echte" western onderdelen in haar programma wil opnemen is dat het beleid van de WRAN. Als er via de leden geen animo voor is, zal dat beleid ook niet veranderen. Simpel.
Ga met Sil mee, dat ik het ook wel erg raar vind om te stellen, dat de QPA ruiters de hunterclasses, verreden vlgs. de regels van bv. de AQHA of ApHC het stom zouden vinden of niet nodig zouden vinden dat de WRAN die ook opneemt in het programma. Bijv. als bij de rasverenigingen Hunter under Saddle wordt uitgeschreven zijn die classes m.i. altijd heel goed gevuld.
Dat het op westernwedstrijden de toeschouwers zou verwarren is ook op niks gebaseerd. Heb daar op rassenshows nog niemand van verwarring zien reageren of zelfs in katzwijm zien vallen.
Wil je echter alleen maar een hunteronderdeel rijden en hebt verder niks met western, ben je beter thuis op een gewone Engels verreden dressuur of spring wedstrijd.