[WN] western en ijslanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

Re: western en ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:36

[quote="Dance"]Yessss, het was Bonnie. Dank je.

bonnie is de mams van mijn paardje en de vader is ima tracy fox.

Afbeelding bonnie

Afbeelding tracy

Afbeelding mijn paardje tims first lady

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:21

phillien schreef:
azile schreef:
Helaas Bonnie woont nu ergens anders ! In Midwolda om precies te zijn !
Maar het gaat goed met haar hoor ....
Trouwens Major Bojangles zit wel erg lekker hoor en Red Rex ook ......

Maar jullie hebben het nog over de Puzta paarden ( appies ) denk ik ....

Eliza

rex op die naam kon ik niet komen, rex was niet echt mijn favoriet die mocht ik geregeld tijdens de les vangen als hij iemand er had af gegooid (en dat was niet mijn hobby) ik had(heb) echt ontzag voor zijn tanden.

ik hoop dat hij nu liever is geworden (hij had paar personen waar hij goed mee overweg kon)

princes blijft wel mijn lieveling, weet iemand wat er met haar is gebeurd en hoe het met haar gaat??

princes staat nog steeds in zeyen.

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:30

leuk,

het is toch leuk dat je via deze weg weer iets hoort over vroeger.
harm en ik hebben er ook met plezier gereden.
die goeie oude tijd.
als je nog wat over de paarden van vroeger wilt weten moet je heleen (alias wes) maar vragen want die weet nog een hele boel erover en ze heeft ook nog contact met de fam. vlieger.
Mischien dat je via haar nog wat te weten komt als je een vraag hebt.

groeten aan alle bekenden

marchien

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:14

dit is een oude foto

Afbeelding

de buitenbak, daar heb ik altijd fijn in gereden.
ik vond het jammer dat de binnenbak kwam , maar later waardeerde ik de binnenbak toch wel

denk dat het toch wel ruim 9 jaar geleden is dat de binnenbak werd gebouwd

Citaat:
als je nog wat over de paarden van vroeger wilt weten moet je heleen (alias wes) maar vragen want die weet nog een hele boel erover en ze heeft ook nog contact met de fam. vlieger.
Mischien dat je via haar nog wat te weten komt als je een vraag hebt.

dan ma ze van mij hun de groeten doen en zeggen dat ik de goeie ouwe tijd niet zal vergeten(mis het eigenlijk wel een beetje)
ik mis het western rijden eigenlijk ook wel, helaas rij ik alleen paarden die engels in gereden zijn en zijn ze niet van mezelf dus mag ik ze niet omscholen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:02

Oh, ik vond die overdekte buitenbak juist ideaal!! Ik vond het zo slim gevonden... niet te benouwd/warm in de zomer en toch droog in voor en najaar. Hij lag beschut genoeg om ook geen last van de koude winter wind te hebben... Als ik ooit zelf een bak zou kunnen maken zou ik het ook zo willen.
In Amerika zie je ze ook vaak, overdekte roundpenns en rijbakken. 'Best of both worlds' volgens mij...

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:34

Francis schreef:
Oh, ik vond die overdekte buitenbak juist ideaal!! Ik vond het zo slim gevonden... niet te benouwd/warm in de zomer en toch droog in voor en najaar. Hij lag beschut genoeg om ook geen last van de koude winter wind te hebben... Als ik ooit zelf een bak zou kunnen maken zou ik het ook zo willen.
In Amerika zie je ze ook vaak, overdekte roundpenns en rijbakken. 'Best of both worlds' volgens mij...

zoals ik zei later wardeerde ik hem wel

ik rij nu eigenlijk altijd in een buitenbak( we hebben niks anders) vant winter(vorig jaar) 1 keer in binnennbak gelest met 1 openwand, als dan een deur open ging had je tocht.
als alle wanden open zijn (zoals bij vlieger) dan ahd je geen last van de wind.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:02

Wat een mooie foto 's van Bonnie , Timmetje en Tracy zeg leuk !

Rex was tegen mij altijd heel erg lief , ik heb nooit problemen met hem gehad !
Ik heb ook hele fijne buitenritten met hem gemaakt , ook met Bojo trouwens .
Ik reed altijd twee uur achter elkaar ... een uur op Rex en een uur op Bojo !
Ja ik was wel helemaal weg van die twee !

Princess , Black Lady en Ranger zijn mijn leerpaarden geweest ... superbeestjes ! Ik heb nog heel veel leuke foto 's van de paarden maar helaas ben ik niet handig met foto 's !

Thessa jij hebt ze al eens gezien hé !

Ik vond de bak in Zeijen ook altijd heerlijk vooral in de zomer met alle jonge konijnen in de bosjes , de vogels die je hoorde fluiten en de egeltjes die plotseling in de bak liepen ...

Ja ik vond het daar altijd leuk ....

Hoelang rijden jullie daar al niet meer ? Ik ben er nu alweer een jaar weg !

Gr. Eliza

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:36

ik ben er nu alweer 9 of 8 jaar weg, ik moest stoppen omdat ik het niet meer kon betalen.
ik had de mazzel op een fokkerij te rijden en in het dorp was(is) een ponyclub waar ik goed les kon krijgen toen voor 50 gulden per jaar

ik rij nog steeds bij dezelfde club maar nu op andere paarden van andere eigenaar

maar ik kwam geregeld even terug of voor gewoon en lesje met onze club zijn we er een paar jaar geleden geweest toen we een nieuwe instructrice kregen als intro dag om haar zo te leren kennen
helaas deden we erg weinig en ik en nog een club genootje(die ken ik dus van de puszta) kenden al meer maar mochten niks extra`s doen

ik moet wel bekennen als je jaren engels rijd om dan het western weer op te pakken duurde even voordat ik de knopjes weer te pakken had

wat ik ook nog vergeten was te zeggen.

ik kreeg eigenlijk altijd les van JT, alleen toen we de groentjes gingen inrijden les van meneer vlieger en ook met gewone les had ik wel een sles van meneer vlieger, waar ik veel van heb geleerd ook van JT
ik had best vaak mot met JT, en dat was eigenlijk alleen onder het rijden
nu pas besef ik(na jaren) dat elke keer als ik mot met hem had dat ik dan het paard durfde aan te pakken ik was best wel een scheiterd,
nu merk ik het nog inplaats van bang te worden wordt ik boos en durf ik ze aan te pakken

ik rij ook een groninger(bonte) en dat is niet de liefste en niet de makkelijkste en elke keer als ik boos wordt denk ik ff terug aan de goeie ouwe tijd.
jammer dat ik het nooit tegen JT heb kunnen zeggen, kunnen bedanken

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:22

Ja Eliza ik heb ze al gezien! OK dan! misschien kun je ze naar mij mailen dan zet ik ze wel op bokt!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:45

Ik ga het volgende week proberen ....
Oké ?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:13

Zo komen er steeds meer verhalen boven water, die we allemaal herkennen.
Ik vond die grote binnenbak met de open wanden ook ideaal. Aan de lange zijde die open was, stonden ook veel bomen en struiken. In principe had je nooit last van de wind en de kou. Alleen als het behoorlijk aan het stormen was. Maar daar kon niemand wat aan doen.
JT kon best behoorlijk te keer gaan tegen je in de les, maar het drong dan wel tot je door hoe te handelen. Pa Vlieger had meestal de traillessen en was daar heel vindingrijk in. Ook heel veel van geleerd. Ging nog een beetje op de ouderwetse manier, van als je niet kan luisteren dan ga je maar weg. Maar dat was achteraf gezien helemaal niet verkeerd. Ook de buitenritten waren super en aansluitend met de paarden het water in in die vijvers.
Wes moet de Fam. Vlieger dan maar de groeten doen van al ons "oude" lesklantjes. Vinden ze best leuk denk ik. Wat ik jammer vind, is dat je een dergelijke manege, en dan bedoel ik ook de manier waarop ze gevoerd werd en waar alle lessers en eigen paardenbezitters in die tijd zo prettig met elkaar omgingen tegenwoording niet meer zo snel te vinden is. Ook op de Puzsta waren wel eens tijden dat het er om spande, daar niet van. Die het meegemaakt hebben weten wat ik bedoel, toen er twee kampjes ontstonden, een voor hem en een voor haar. Maar gelukkig was dat ook al redelijk snel weer voorbij.
Uriah, het is me helemaal ontschoten dat Bonnie de moeder is van jouw paardje, sorry. Ben ook benieuwd naar nog meer foto's uit die tijd.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:28

Uriah, oliebol sorry! Nu ik hier je posts zie denk ik eraan dat ik nog steeds foto's voor je zoeken zou, ik ben ermee bezig geweest maar ben helaas een heleboel kwijt, waaronder een boel van de westernpaarden Verdrietig

Sunna was idd een mix.
Maar naar ik gehoord heb hebben ze later de hengst van Alida ( hoe heette dat chocobruine beest nu ook weer ? Was iets met een Q ) op de ijslanders gezet, zodat ze mooi grote paardjes konden krijgen... wat hier van waar is weet ik niet hoor.

Donkere pony met lichte manen was zeker niet Pusztica, die was juist licht met donkere manen.
Donkere pony met lichte manen kan Little Man geweest zijn ( dat was mijn ijscolieveling als klein ponymeisje ) of later Djarfur, zelfde kleuren als Little man, alleen stukkie grover en zwaarder gebouwd.

Ranger verkocht ? Sinds wanneer dan, afgelopen zomer was hij er nog, reed met ons mee voorop in een buitenrit.

Malbec was mijn grote liefde, die is helaas niet meer op de puszta (euh rosworld, ik praat nog in de oude tijd Knipoog )
Aan Rex had ik een hekel in het begin, daar heb ik vaak ruzie mee gehad, maar sinds de laatste keer dat ik hem gereden heb ben ik helemaal om, wat een leuk ding is dat geworden ( of zou ik iets beter zijn gaan rijden en dus beter met hem op kunnen schieten Haha! )
Ik hoop dat ook dat ik aankomende zondag met de rosworld-meeting op hem de buitenrit mag rijden

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:02

Dance: geeft niet hoor je kunt niet alles onthouden! Knipoog

Sanex: alle foto's zijn welkom en ik denk ook voor de rest hier!

in het boek westernrijden van josee hermsen staan ook wat foto's van de puszta ranch waaronder ook van tracy en JT

als iemand interesse heeft scan ik ze wel even.

Thessa

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:35

Graag zelfs Haha!

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:43

Uriah schreef:
Dance: geeft niet hoor je kunt niet alles onthouden! Knipoog

Sanex: alle foto's zijn welkom en ik denk ook voor de rest hier!

in het boek westernrijden van josee hermsen staan ook wat foto's van de puszta ranch waaronder ook van tracy en JT

als iemand interesse heeft scan ik ze wel even.

Thessa

poging 2 ik kon ineens geen berichten meer plaatsen.

in paardenenclopedie zijn ook foto`s van de puszta, JT op tracy met margreet volgens mij en zijn zus rondom paardenvijver en van de isjlanders in de wei (king en nog een paar) en dat JT een sliding maakt

het is een kleinboekje die overal te koop is/was witte kaft (ik kan boek even nergens vinden

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:30

ben echt niet nieuwsgierig, Haha! maar wie is JT?
zit me suf te pijnzen Boos! Knipoog

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:12

JanTinus Vlieger, zoon van pa en ma Vlieger, zoals wij ze noemden en helaas door en wel zeer gruwelijk eenzijdig auto ongeval, héél erg jong om het leven gekomen, op een rottige avond.

Iedereen die hem kende was er totaal kapot van.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:53

Afbeelding

beetje vaag maar deze foto komt uit de paarden encyclopedie

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:56

zit me net te bedenken mag je wel foto's uit boeken op het net plaatsen?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:03

Uriah schreef:
Afbeelding

beetje vaag maar deze foto komt uit de paarden encyclopedie

krijg helemaal de rillingen en tranen nu ik deze foto weer zie

vind het nog steeds heel erg jammer dat ik hem nooit heb kunnen bedanken

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:16

Dat choco beest van Alida heet Leos sweet sugar Boy !
Maar Lars rijd hem altijd ....

Ik rij nog steeds bij Alida en ik mag ook wel eens op hem rijden !!!
Lief beest ...

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:21

rijd en werkt lars nog steeds in zeijen?? wat leuk

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:40

Nee Lars en Alida zijn er niet meer, die zijn samen weg gegaan.

Die foto van Jantinus... apart om weer eens te zien

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:49

[quote="phillien]krijg helemaal de rillingen en tranen nu ik deze foto weer zie...[/quote]

Precies mijn reactie... kreeg helemaal kippevel toen ik die foto zag....

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:26

Lars en Alida wonen samen in Oostwold ( Groningen ) en Alida geeft les vanuit haar Westerntrainingsstable .
Ik les iedere week bij haar ... als ik geen last van mijn rug heb zoals nu ....
Maar ik vindt het daar erg gezellig !