Maargoed, dat gat bedoelen we inderdaad
Ik heb het nu voor het eerst gezien bij de BM's. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) denk ik dat het met die drukverdeling zo'n vaart niet loopt als je een goede pad gebruikt en je paard zijn/haar rug goed gebruikt. Ik vergelijk het (misschien geheel onterecht, dus niet gaan slaan aub
) met een dressuurzadel. Dat verdeelt het gewicht natuurlijk ook wel, maar over een veel kleiner oppervlak dan een westernzadel. Bovendien vind ik een niet (meer) passend westernzadel veel bezwaarlijker. Ik heb nu gezien wat voor invloed het op mijn oudste merrie heeft, en ik weet genoeg. Mac schreef:De drukverdeling bij een BM is natuurlijk anders dan bij een conventioneel westernzadel. Daar kun je niet omheen. Alleen is de vraag: in hoeverre is dit bezwaarlijk voor het paard? Dat is een discussie waar je volgens mij nooit uit gaat komen ... Persoonlijk () denk ik dat het met die drukverdeling zo'n vaart niet loopt als je een goede pad gebruikt en je paard zijn/haar rug goed gebruikt. Ik vergelijk het (misschien geheel onterecht, dus niet gaan slaan aub
) met een dressuurzadel. Dat verdeelt het gewicht natuurlijk ook wel, maar over een veel kleiner oppervlak dan een westernzadel. Bovendien vind ik een niet (meer) passend westernzadel veel bezwaarlijker. Ik heb nu gezien wat voor invloed het op mijn oudste merrie heeft, en ik weet genoeg.
Francis schreef:Daarom vroeg ik me dus ook af wat ik beter kan doen, dat stocksaddle of toch een BM...
XoNo schreef:Nja, dan zorg ik toch gewoon dat ik kom als je de veulentjes hebt
)!" title="Koffie (of thee
)!" /> ! Jij hebt de eer de papa van Lee's veulen in het echt te hebben gezien, dus ik ben benieuwd of jij dan gelijkenisen ziet ...Mac schreef:Da's altijd gezellig natuurlijk)!" title="Koffie (of thee
)!" /> ! Jij hebt de eer de papa van Lee's veulen in het echt te hebben gezien, dus ik ben benieuwd of jij dan gelijkenisen ziet ...
Oeps. Off-topic.
On-topic: BM's passen altijd ... extra vroeg beginnen met zadeltje erop??
), maargoed, ik heb wel wat gezien natuurlijk 
XoNo schreef:alle hengsten kwamen van stal, alleen Joey niet, die stond ook apart van de rest van de hengsten)
om zaadjes te winnen voor die gekke internationale gasten die met hem willen fokken