[WN] Nice Guy OF Clever Guy ?…..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:30

XoNo schreef:
Ben het helemaal met Jeddah eens.
Neemt niet weg dat ik het top vind van Rinus dat hij een zadel te beschikking heeft gesteld, maar sablou heeft gelijk, er wordt met 2 maten gemeten.

Neemt niet weg dat ik volgend jaar niet meer meedoe aan deze award, als er al één komt. Ik vind het idee erg leuk, maar de manier waarop er gestemd wordt en hoe er mee gesjoemeld wordt, vind ik abnormaal. Het gaat niet meer om je kwaliteiten als wedstrijdruiter, maar degene met de meeste vrienden gaat er met de prijs vandoor. Het was een leuk idee, maar de manier waarop het heeft uitgepakt is voor mij reden genoeg om mij volgend jaar niet met dit soort dingen bezig te houden.

ik ben het er wel een beetje mee eens Clown

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:09

Ik vind het een zielig topic omdat, het een rechtstreekse in twijfel trekking is van Rinus z'n bedoelingen.
Dit staat helemaal los dit staat helemaal los van wat er nu allemaal wel en niet mag aan commerciele uitingen op bokt en of er voor verschillende personen verschillende regels gelden.

Als Sablou hier een topic van had willen maken had hij dat wel een beetje anders en netter mogen doen. Zo als hij het nu gedaan heeft in niet nice, en al helemaal niet clever.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:24

Ik sta weer even met mijn oren te klapperen, wat een gezeur nou weer. Tjonge jonge, wordt er eens wat leuks gedaan krijgen we dit

Heb je trouwens het forum acties voor Azie gezien?
Grijp je kans als je ook eens wat goeds wil doen voor een ander OK dan!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:36

Allereerst wil ik opmerken dat ik de opzet van het sponsoren van een zadel voor een verkiezing erg tof vindt OK dan!!

Toch vindt ook ik dat hier met 2 maten gemeten wordt. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat moddie's niet ingrijpen als 1 van de sponsoren van een dergelijke aktie zich bekend wenst te maken, maar reclame maken is het wel. Dat is normaal hier op western niet toegestaand, in mijn ogen soms zelfs op het zielige af.

Ik vind dat Sablou lef vertoont om te zeggen wat hij denkt. Hij heeft ongetwijfeld van te voren geweten hoeveel ophef zijn topic zou veroorzaken. Er mogen ook wel eens dingen gezegd worden die minder leuk zijn, maar zoals gewoonlijk word je hier op bokt dan weer eens tot de grond toe afgebrand!

Xono schreef:
Het gaat niet meer om je kwaliteiten als wedstrijdruiter, maar degene met de meeste vrienden gaat er met de prijs vandoor.

Het gevoel wat Xono hier uitspreekt heb ik ook. Ik vind het een prima idee de Nice Girl/Guy award, maar ik heb heel erg het gevoel dat er vriendjes geronseld zijn. Erg jammer.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:38

Hartstikke aardig van Westernworld lijkt me toch? Jammer dat er op zo'n manier weer een hele actie verpest wordt...
De oplossing? Als er nou nog zo'n actie komt met mooiste paard en Sablou dan de sponsor is? Probleem opgelost! (Ik kan nog veel meer leuke acties/verkiezingen bedenken voor al die andere commerciëlen die dan ook sponsor willen zijn!)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:46

Denk niet dat dat de oplossing zou zijn. (wel leuk idee, dat er zadels weggeven worden!)

Tuurlijk is het hardstikke superaardigtofgeweldig enz. dat iemand een zadel sponsort voor een verkeizing als deze.

Maar volgens mij komt het eigenlijk hier op neer; je mag beslist geen reklame maken op bokt mits je een zadel sponsort voor de NG award.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:49

sflj schreef:
Denk niet dat dat de oplossing zou zijn. (wel leuk idee, dat er zadels weggeven worden!)

Tuurlijk is het hardstikke superaardigtofgeweldig enz. dat iemand een zadel sponsort voor een verkeizing als deze.

Maar volgens mij komt het eigenlijk hier op neer; je mag beslist geen reklame maken op bokt mits je een zadel sponsort voor de NG award.

Dus je mag geen reclame maken op bokt, op voorwaarde je een zadel sponsort voor de NG award Verward

Ik blijf erbij dat ik vind dat Rinus het slim bekeken heeft Cool

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:53

Ludo schreef:
Dus je mag geen reclame maken op bokt, op voorwaarde je een zadel sponsort voor de NG award Verward

Ik blijf erbij dat ik vind dat Rinus het slim bekeken heeft Cool

Zo zie ik het wel een beetje. En volgens mij is dat ook wat Sablou bedoelt,
dus kan ik hem wel een beetje gelijk geven.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:10

sflj schreef:
Zo zie ik het wel een beetje. En volgens mij is dat ook wat Sablou bedoelt,
dus kan ik hem wel een beetje gelijk geven.

Sablou kan het nog zo goed bedoelen maar dan komt het hem wel heel rottig het toetsenbord uit.
Hij noemt z'n topic "nice guy of clever guy" dit klinkt meer dat het bedoeld is naar de persoon Rinus dan dat bokt wordt aangevallen op het beleid omtrent commerciele uitingen.
Als hij betere bedoelingen gehad zou hebben had hij beter moeten nadenken voor hij het topic starte.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:36

Zo ik heb eens even de tijd gehad om rustig na te denken... Er vallen mij toch een paar dingen op. Ik zal proberen ze onder woorden te brengen.

1. het westernwereldje is klein, ons kent ons. Ook de commercielen vissen in een relatief kleine markt. Er is dus wel enige verkapte of minder verkapte concurrentie.
2. het patroon m.b.t. commerciele posts is echt heel herkenbaar. Men weet de TEM-knop of de plaats een nieuw topic-knop vaak goed te vinden als het een commerciele uiting van een andere commerciele betreft.
3. Er wordt dan vrijwel altijd geroepen dat de mods meten met twee maten, of te streng zijn, of niet streng genoeg zijn.
4. Opvallend is dat er ook door de commercielen (of hun directe klanten) topics worden geplaatst van mensen die een nieuw zadel hebben laten maken, of nieuwe kleding, of iemand mooie hoofdstellen maakt met toolings of juist gekleurde steentjes... Dat mag in de ogen van die commercielen wel. Daarom wordt door anderen geTEMd.
5. De verkopers die niet toevallig zelfs spullen vervaardigen hebben hier geen mogelijkheden toe. Hun posts worden over het geheel genomen verwijderd als ze commercieel zijn. Daarvoor wordt op TEM gedrukt.
6. Andersom wordt weer op TEM gedrukt als een bepaalde trainer teveel aandacht krijgt, of zelfs een tijd een eigen topic heeft. Dat past weer niet bij sommige andere trainers.
7. Als een bepaalde trainer toevallig veel aanhang heeft op bokt en veel wordt genoemd, wordt dat door andere trainers weer als volledig commercieel gezien.
8. Een Christmassale van een bekende westernstore krijgt een apart topic (gebeurt ook op de andere forums bij bv. Divoza), maar als een kleinere of minder bekende store een uitverkoop heeft dan wordt daarvoor op de TEM gedrukt.
9. Het is vrij normaal dat je vertelt dat je een paard bij ranch x hebt gekocht... of lessen kunt nemen in een bepaalde discipline bij trainer y. Toch komen ook daar heel vaak meldingen van binnen. Vrijwel altijd van de 'concurrent'.

En het gekke is... dan wordt er ook nog van alles geroepen over zaken die WEL mogen. Zoals een link in je onderschrift naar je commerciele nering. Dit mag op WN en op de rest van Bokt. Het aparte is overigens dat op WN een aantal commerciele dingen wel mogen die op de rest van bokt niet kunnen. Bijvoorbeeld het melden van een clinic. Die staan voor de rest van bokt bij boktmeetings.

Hoe langer ik nadenk over dit topic, hoe meer ik in ieder geval de neiging heb, maar voor te stellen voor WN gewoon de boktregels te volgen. WN heeft dan geen uitzonderingspositie meer, er mag dan veel minder... Bijvoorbeeld topics over zadels of leuke hoofdstellen verplaatsen we dan naar CreaBea en topics over clinics naar Boktmeetings en topics over wedstrijden naar Wedstrijden etcetera. Het nadeel is dat er dan geen WN meer is.

Kan natuurlijk. Want hoe dan ook.. WN is al meten met twee maten. WN en de rest van bokt. En daar kunnen we natuurlijk eigenlijk niet mee doorgaan. Nietwaar???? Schijnheilig }>
Laatst bijgewerkt door Anya op 03-01-05 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:42

Zou wel erg jammer zijn...

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:56

@Anya- scheelt wel een hoop gez**k denk ik inderdaad. Maar dan dwing je al die arme western bokkers om andere forums te bekijken of er nog iets western achtigs op staat. Ik denk dat de populariteit van [WN] daarmee flink zal zakken, en mensen zullen naar andere western forums (ver) trekken.

Over het topic: adverteren op bokt kost geld. een zadel sponsoren kost geld. dit was een leuk idee. in welke wereld leef je als je vindt dat degenen die een zadel beschikbaar stellen, tot in lengte van dagen anoniem moeten blijven? dat is niet van deze tijd. Als westernworld 2500 euro had willen uitgeven aan reclame had hij meer dan een jaar lang een banner op [WN] kunnen hebben.

Je kan ook een extra bokt regel maken, dat commerciëlen die een prijs sponsoren van 100 euro of meer voor prijsvragen etc, met naam genoemd mogen worden. Ben je ook van het gezeur af.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:45

Ik heb nu er even over na kunnen denken maar ik blijf het een "OERHOLLANDS TOPIC" vinden.
Wat een geneuzel, veel gewijs en veel ja maar. Schijnheilig

Laten we ons nu niet zo druk maken over "regeltjes". We balen er met z'n allen al zo van dat we in Nederland stikken van die regels.
En wat doen we; we zijn zelf besmet met het "regel-virus".
We willen voor elk stukje vrijheid een regeltje want O wee als er eens iemand iets meer zou krijgen dan een ander.
Gun iemand toch eens een leuke opsteker; vandaag is het Rinus met deze award en morgen ben jij het weer, Sablou met een zelf maak project. Soms is het Jos met mooie dingen en dan is het Arthur met een sale.
Fijn toch als we elkaar op de hoogte houden van de leuke dingen die er te krijgen zijn?
Maar die vrijheid hebben we zelf al de grond ingeboord doordat de commerciele elkaar concequent proberen de loef af te steken (n.a.l. van het TEM- stukje van Anya).

Dit is een forum, geen instituut en al zeker geen staat.
Laten we dat vooral zo houden en niet zo lopen ze*ken en kinnezinne.

Volgens mij zijn er momenteel miljoenen mensen aan de andere kant van de wereld die onze positieve energie kunnen gebruiken en laten we ons daar op richten. Verdrietig
Het mag een dooddoener zijn.....so be it Scheve mond

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:24

Helemaal mee eens!!! Pleur me d`r nou niet af Anya maar ik moet het even zeggen AMENzijn d`r toch nog mensen die het snappen!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:15

Ik pleur je er niet af hoor Smax.
Ik vind iedereen (bijna altijd) best wel LieV Lovers Haha! Schijnheilig

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:26

Héééél geruststellend Anya Knipoog

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:44

ten eerste, en misschien ten overvloede, wil ik aangeven dat deze award aktie niet van tevoren bedisseld is, het is echt een spontane reactie op een aktie, van een aantal mensen, ik heb ook nooit kunnen bevroedden dat er zoveel los gemaakt zou worden, dat ik me bekend gemaakt hebt, was enkel en alleen om het zadel, wat volgens ons reprensatief zou staan voor deze award, te laten zien, en nogmaals zo clever ben ik niet van mij zelf, dat ik dit van tevoren bedacht zou hebben, is geheel buiten de waarheid.
de volgende keer als ik weer een een idee heb,zal ik er nog eens tien keer over na denken, maar zeker zal ik nooit meer een forum inschakelen,
om dat idee gestalte te geven, hierbij zijn er via via enkele vragen en opmerkingen gesteld en geplaatst, dat op mijn site het zadel al zou staan en de waarde daarvan veel lager zou zijn, het zadel wat uitgezocht is, is een nieuw zadel, dit is de tweede die pas door mijn zadelmaker gemaakt is, dus ...... nieuw in de collektie, juist daarom geschikt als awardzadel, verder staat ook in de aankondiging van de award, een zadel TOT 2500 euro, en passend voor gebruik van de winnaar/winnares, dit is een reining zadel, maar als de winnaar pleasure dan wel trail of een andere tak van westernsport beoefent zal voor haar/zijn een zadel gemaakt worden, het staat volgens mij een beetje gek, om een uitreiking te houden zonder een werkelijk aanwezig zadel.
verder er zijn pb's gestuurd, die veronderstellen, dat er gefraudeert wordt van hier tot gunter, en oke van de honderd procent zal 1 a 2 procent een niet juiste stem zijn, na de filtering die toegepast is,maar dat heb je met alle akties met stemmen, songfestival, idool,starsverkiezingen noem maar op, dat is niet te vermijden, helaas.

en wat is een TEM??? daar ben ik de weg even over kwijt geraakt anya, begrijp niet waar je het over hebt. misschien naief , maar ja.

Rinus

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 07:53

Als je op het rode uitroeptekentje drukt dan komt de betreffende post terecht op Tip Een Mod (TEM). Met de bedoeling dat iemand ingrijpt dus Lachen

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:19

Anya schreef:
Ik pleur je er niet af hoor Smax.
Ik vind iedereen (bijna altijd) best wel LieV Lovers Haha! Schijnheilig

Das goed te weten Haha! Go jij! Go jij! je weet tenslotte maar nooit deze tijd Knipoog

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:12

Waar een klein land (lees Forum) weer eens groots in kan zijn OK dan! ....
Ik lig echt in een deuk... Mijn hemel asjeblieft Anya, laat WN blijven zoals het is...mijn dagelijkse portie "hoop in donkere dagen" gaat anders volslagen verloren...Ik geniet weer...chapeau Sablou... Go jij! Go jij! Ik ben weer even bijgelezen na mijn pc wegens interne verhuizing even gemist te moeten hebben...

Goed, even serieus: Het blijft een Forum, zoals Vera al opmerkte. Sommige mensen vind ik wel HEEL ernstig serieus reageren. Waar hebben we het nou allemaal over! Zonder Anya en SM zouden jullie niets te kiften hebben, zonder Sablou en anderen zou het een saaaaaaai, braaf gedoe worden. (Blaze...je blijft akelig stil overigens...winterslaap ~~}> wakker worden! Laat Barbie met rust! )

Inderdaad wordt er wel eens met verschillende maten gemeten. Clinics, "Wintersales", zadels, alles wordt besproken...SO WHAT! Wat je niet wil lezen, daar lees je maar overheen. (Of reageer maar eens lekker pittig). Ik vind het leuk te lezen wat er allemaal gebeurt in en rondom ons westernwereldje. En als iemand het leuk vindt me te attenderen op bepaalde evenementen of artikelen, ok, heb ik geen probleem mee. Dus wat mij betreft: Anya en SM, ga lekker door op de ingeslagen weg.
Per slot van rekening is er toch die TEM-knop. Vingers aflikken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:52

Ik vraag me eigenlijk vanaf het begin al af waarom WN een uitzonderingspositie zou moeten hebben.

Mensen van WN zijn niet speciaal vind ik, zouden daarom ook geen speciale behandeling moeten hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:52

Dus WN opheffen en verdelen onder de normale topics ??

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:13

Wel wat betreft clinics, zadels, plaatjes,regels etc ja.

Dat is niet hetzelfde als WN opheffen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:16

En wat te denken van wedstrijdverslagen (WD), algemene vragen (VMR), kletsen over paarden (PP). Dat is qua WN toch ook onder te verdelen Schijnheilig

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:30

Ja, dat klopt. Maar WN zou mijns inziens meer als UZ of FA moeten zijn Knipoog

WN opheffen en verdelen zou wat mij bertreft ook wel mogen hoor, scheelt weer mods die wel of niet met twee maten meten.