[WN] Halter / Pleasure hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:56

Mac schreef:
En komt uit een erg ongekleurde Quartermama Schijnheilig .

KIJK Haha!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:46

GQ Santana Vingers aflikken ... Weet iemand of hij ter dekking staat eigenlijk? (of is hij ook al geruind?)

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 07:50

DJQuarter schreef:
GQ Santana Vingers aflikken ... Weet iemand of hij ter dekking staat eigenlijk? (of is hij ook al geruind?)

Deze zeer luid gekleurde Quarter (bijna maximale uitdrukking van Sabino), uit twee hele effe Quarter ouders staat ter dekking op de Halvorson Ranch. Hij is nu AQHA en APHA geregistreerd.
Qua uiterlijk is hij héél aantrekkelijk, echter hij is HYPP N/H.

Edvanschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:27

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:28

Edvanschaik schreef:
kijk eens op de site

http://www.lopenlead.com/

veel halter en pleasure hengsten advertenties

Ja, heerlijk, die site! Is iemand hier in NL hierop geabonneerd toevallig? Kan dat ueberhaupt?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:44

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:24

Beetje prijzig!

Overigens staat er in de Paint Horse Journal van deze maand ook erg veel leuks op het gebied van Paint Horse hengsten Kwijl .
Alleen jammer dat er zo weinig aan diepvries doen Knipoog .

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 07:56

Paintje"]
[quote="Mac schreef:
Dat Moon aan de hand vd gegevens van pa en ma als roan wordt geregistreerd vind ik ook wel heel bijzonder ...

Ik heb de APHA nog eens even een mailtje gestuurd. Ik weet dat ze op fenotype (uiterlijk) registreren, maar toch vind ik dat krom. Zo registreer in je in feite genetische onmogelijkheden in je stamboek.
[/quote]

Antwoord APHA:
The horse was registered as Red Roan due to the phenotypic appearance. We understand the horse is not a genetic Red Roan; however, when a horse displays heavy roaning such as a Sabino, the horse is registered Red Roan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:19

Dus behoorlijk krom Haha!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:35

ik weet niet of dit een halter hengst is maar ik vind king walters ghost heeeeeeeeeellll mooi van kleur en SUPER gebouwd!

smurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:13

Tommy Time is ook een mooie en lieve hengst.
Heeft het erg goed gedaan dit seizoen. Heeft in dit seizoen zijn ROM gehaald in de hunter OK dan! . Ook heeft hij al eerder een rom in de halter behaald. en 3x nederlands kampioen geworden *LOL* .

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:57

Mac schreef:
En komt uit een erg ongekleurde Quartermama Schijnheilig .

Mamma heeft wel een brede witte bles, goed breed, telt dat niet als gekleurd?? Knipoog Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:07

Dance schreef:
Mamma heeft wel een brede witte bles, goed breed, telt dat niet als gekleurd?? Knipoog Haha!

Ligt eraan volgens welke maatstaven je er naar kijkt Haha! .

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:27

Heb je gelijk in Mac. QH x QH = QH en QH x P = P, toch? Maar alle geheid op een stokje. QHmama = koffievos en Paint papa heeft niet erg veel wit, dan ben je wel verrast als je bij de geboorte alleen maar wit, wit en nog eens wit eruit ziet komen. Na van de schrik te zijn bijgekomen, vond ik het wel heel apart, totdat ik een foto van opa zag. Eeen eerde veulen van deze merrie was ook al iets lichter van kleur als paps en mams. Ben benieuwd wat haar volgende veulen gaat doen. Dat is dan van Zeek. Spannend.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:18

Dance schreef:
Dat is dan van Zeek. Spannend.

Ah! Dus daar kan ook weer een spannend kleurtje uitkomen! Leuk!
Maar Woody heeft toch wel de kleur van mama?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:29

Ja, is ook een koffievos, maar toch is hij iets lichter. Ook de manen en staart van Coy zijn wat donkerder dan bij Woody. En zijn blesje is heel smal, dat ziet er ook wel apart uit. Maar Hollywood Reckless, de paps van Woody, is nu niet bepaald een haltertypetje. Ik denk dat Woody allebij wel kan. Halter/pleasure en reining. Hij heeft inderdaad enorme stops.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:28

we opperen allemaal mooie hengsten voor bonnigje maar zoals eerder had ze haar keuze al gemaakt (a hint of te)
wat ik me afvraag is dan het volgende Verward vorig seizoen heeft ze haar merrie laten dekken door jetalito dat was hellaas niet lukt(stond breed uit op de whoa)maar is deze hengst spontaan niet goed genoeg meer???????ik snap eigenlijks het hele forum niet meer/ ik zal wel blond zijn.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:45

Je kan misschien kijken wat er nog meer rond loopt... Dat is alleen maar leuk toch?!
Dat lijkt mij niet vreemd... Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:56

.....en daarnaast kan je ook nog de pb gebruiken om Bonnigje dit soort dingen te vragen! Lachen

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 09:07

Lijkt me dat je je daar niet druk over hoeft te maken jojo. Jeetje zeg.....
Mijn keuze is zeker nog niet gemaakt. waarom zou ik anders zo zitten te zwijmelen in dit topic bij al die gave hengsten Tong uitsteken
Jetalito is zeker goed genoeg (zelfs erg mooi!) en ik ga dit jaar nog wel met hem dekken! Alleen waarschijnlijk niet met Clas.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:59

jojo schreef:
we opperen allemaal mooie hengsten voor bonnigje maar zoals eerder had ze haar keuze al gemaakt (a hint of te)
wat ik me afvraag is dan het volgende Verward vorig seizoen heeft ze haar merrie laten dekken door jetalito dat was hellaas niet lukt(stond breed uit op de whoa)maar is deze hengst spontaan niet goed genoeg meer???????ik snap eigenlijks het hele forum niet meer/ ik zal wel blond zijn.

Wat een rare opmerking!
Vorig seizoen... das bijna een jaar geleden! Als dan een dekking niet lukt, en je komt ondertussen meerdere hengsten tegen, dan is het toch logisch dat je BLIJFT kijken of er niet toevallig een nog leukere rondloopt???

Ik zou mijn paard komend seizoen ook laten dekken (afgelopen seizoen was mislukt) maar ondertussen zijn bij mij dingen ook veranderd, en loopt er nu een leuk veulen rond die ik gekocht en niet gefokt hebt! Moet ik nu toch maar mijn merrie komend jaar laten dekken omdat ik dat ooit heb gedacht en geroepen te doen??? Een jaar geleden???
Beetje kortzichtig.....

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:43

Citaat:
wat ik me afvraag is dan het volgende vorig seizoen heeft ze haar merrie laten dekken door jetalito dat was hellaas niet lukt(stond breed uit op de whoa)maar is deze hengst spontaan niet goed genoeg meer???????ik snap eigenlijks het hele forum niet meer/ ik zal wel blond zijn.

Volgens mij is het zoiezo aan haar om te beslissen welke hengst het uiteindelijk wordt. En ja als ze eigenlijk al haar keuze heeft gemaakt en nog meer hengsten wil zien om evt terug te komen op haar keuze dan lijkt mij een forum daar een goed middel voor...

Persoonlijk zou ik het bij Hint houden. A Hint of Te is OK dan!

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:08

Wat is er mis met Jetalito?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 12:09

jewel2 schreef:
Wat is er mis met Jetalito?

Helemaal niks!!
Jetalito is en blijft een geweldige hengst en ik ga er ook zeker mee dekken dit jaar!!!!!!

Ik heb namelijk 2 merries!
duhhh....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:16

Bonnigje schreef:

Ik heb namelijk 2 merries!

Luxe probleem Knipoog Clown