[WN] Het "wij-rijden-in-de-weg-issue"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:20

cornelie schreef:
Mijn pionnen zijn uit de bak gejat Boos!
Dus ik wordt gewoon gesabotteerd Haha!

It wasn't me Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:57

bubbels schreef:
Ik blijf erbij dat een ruilhandel aan oefeningen tussen Engels en Western allebei zeer ten goede komt. En voor een dressuurknollie is het een harstikke leuke afwisseling!

Dat deden wij idd ook heel vaak, dressuurruiters die kleine circeltjes reden om hun paarden soepeler te krijgen waren geen uitzondering, en ook springende westernruiters niet Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:18

cornelie schreef:
Mijn pionnen zijn uit de bak gejat Boos!
Dus ik wordt gewoon gesabotteerd Haha!

Is die bak langs de A27? Bij een stoplicht? In dat geval heb ik ze. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:04

*LOL* *LOL* *LOL*
Nee Bubbels, zo zeg je dat niet! Er stonden zielige eenzame pionnetjes in de regen en die heb jij een knusse eigen rijbak aangeboden om in te wonen! Soort van sociale adoptie dus! Klinkt een stuk beter dan 'gejat', toch? Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 22:20

Ik jat niet! Ik betaal netjes belasting. Haha!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:49

Met sommigen rijd ik buitenritten en lachen we ons rot, omdat die verrekte kleine quarter nog steeds vlak achter die dikke KWPN-er zit in de rengalop. (yuma)

hmmmmmm..zo dik was die kwpn-er toch niet ?
dat monster achter die boom wel !

Ja, engels en western gaat goed samen, mist de ruiters goed samen gaan !!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:30

Respect is de sleutel! (braaf he)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:50

wat er misschien wat onhandig is:
als de westernruiters niet op de hoefslag rijden, en de dressuurrijders wel, dan kan het voorkomen dat je naast elkaar rijdt en de dressuurruiter niet kan afwenden Clown
zelfs op onze stal (enkel dressuurruiters) in de les, komt het voor dat er iemand constant naast mij van de middellijn wijkt naar de hoefslag, en als je net daarnaast rijdt kun je niet weg anders doorkruis je die persoon zen wijk-oefening
en je kunt er donder op zeggen dat ze geen paar passen inhouden om mij dan de ruimte te geven om af te wenden

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:56

Bij ons in de rijbak is het helemaal geen probleem.
Wij rijden allemaal volgens de bakregels van links voorrang, snellere gangen voorrang en alle zijgangen voorrang ,dit zijn de engelse bakregels en wij als western ruiters hebben daar geheel geen last van en de engelse ruiters hebben geen last van ons maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr....
dat vergt hoe dan ook altijd tolerantie van beide zijde dan heeft niemand last van elkaar Lovers OK dan!
En daarbij hebben wij de paarden toch veel beter in de hand en zijn ze veel wendbaarder dus.....hihihihi waar praten we over. Clown Goede training voor de onze en als je eens iemand niet mag zijn ze zo weer weg toch.
Soms heeft het ook zijn voordelen hoor !( hihihihi)
Zeker als je ze zo hard ziet trainen dat de hoofden in de krul getrokken en nog geen resultaat ziet , en dan zelf zeer ontspannen maar zeer geconsenteerd allles uit de kast halen dat is toch pas heerlijk.(daar krijg ik nou net een kik van).
En ......ik weet weer des te meer waarom ik western ben gaan rijden.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:14

Ach live & let live, Van twee kanten is het denk ik ff wennen, als het heel druk is in de bak is het zowiezo niet fijn rijden toch? En ik kan me voorstellen dat een KWPN-er zich rotschrikt als een western ruiter net ff run-downs aan het oefenen is. En andersom behoorlijk lastig als een dressuur ruiter precies die lijnen rijdt dwars door elke circel heen. Maar in de regel moet ik zeggen dat mijn ervaring is bij ons dan dat iedereen wel rekening houd met mekaar, en zo hoort het ook vind ik! Schijnheilig

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:27

In het begin dat ik op de manege kwam waar ik nu nog steeds sta was ik dressuurruiter, ja dat probeerde ik te zijn dan.
Ik had een paard die enorm veel "last" had van de western ruiters dacht hij.
Hij was niet te genieten als er weer een sliding gemaakt werd of een spin.
Ik dacht dat het wel over zou geen maar NIET dus, uit eindelijk heb ik dan ook besloten om het paard te verkopen, dit was niet de enige rede hoor.
Ik snap best dat dressuur ruiters er zich aan storen.
De meest ruiters bij "ons"op de manege zijn er echt wel mee bekend en weten welke kan je op gaat enc. dan is het goed tecombineren denk ik.
Maar als je verder niks van het "western" weet dan is het soms behoorlijk lastig.
Idd je moet gewoon rekening met elkaar kunnen houden!!!!!

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:03

wat ben ik dan toch gezegend met een grote binnenbak die in 2en is gedeeld ,wij westernruiters in de ene en de engelse ruiters in de andere, onze bak word ook droger gehouden (de andere kant word regelatig nat gemaakt ) zo droog zelfs dat de slide van doetje vanmiddag al 4 mtr was

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 06:58

Ik heb geen eigen paard maar krijg les op lespaarden.
We zaten eerst op een westernstal met een enkeling die dressuur reed. Tijdens de les reed er wel 's een niet-lesser mee maar die paste zich geheel op de les aan en bleef uit de buurt van de lessers in een toch best kleine bak.
De dressuurruiter reed ook zonder problemen tussen de westernruiters. Alleen konden er geen merries meerijden aangezien het een jonge hengst was.
Nu rijden we op een stal waar meer 'engelse' ruiters rijden/staan. Voorheen kregen we les om 19.00 uur, dit is veranderd in 21.00 uur omdat de 'engelse' ruiters moeite met de lessen hadden. Ze konden er niet doorheen rijden en anders moesten ze veel te lang wachten. Terwijl het een grote bak is.
In 1 les rijden er 5 ruiters mee. Toen ik nog 'engels' reed, werd ik al gek met 3 ruiters in 1 bak.
Daarnaast komt ook nog bij kijken dat er ook mensen zijn die springen met hun paarden: we hebben regelmatig last van grote oneffenheden in de bak door het gespring wat niet zomaar op te lossen is door het te slepen. Dit alles kan heel frusti zijn maar ik heb er inmiddels mee leren leven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:45

Ik als engelse ruiter Haha! kan beamen dat het bij ons reuze meevalt. Soms heb ik wel ff de neiging om boos te worden (maar doe het niet), maar dat is zelden...
Een tijdje terug was ik aan het rijden op een binnenhoefslag en kwam er een westernruiter vlak achter me in galop aan. Een paar passen achter me versneld ze ineens vliegensvlug en stuift voorbij. Liekie schrok ervan en was zijn concentratie kwijt. En dan kan ik wel ff boos worden in mezelf.
Maar over het algemeen houden ze bij ons op de manege heel erg rekening met elkaar, enkele uitzonderingen daar gelaten, van zowel westernruiters als engelse ruiters...

WendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:03

Onze stal is een mengelmoesje van Engels en Western.
Eigenlijk zijn er maar weinig problemen in de bak.
Maar gezeur onderling houd je toch en mensen die vinden dat ze geen rekening hoeven te houden met anderen ook, ongeacht ze nu Engels of Western rijden.
Zoals wel meer stallen hebben wij rijbaanregels en ruiteretiqetten waar IEDEREEN zich aan moet houden.
Voor degenen die zich er niets van aan trekken: de uitgang zit bij B, toedeloe.
Dus eigenlijk is het bij ons meestal wel gezellig, en vind je het te druk, dan hebben we ook nog een buitenbak, longeerkraal of een park waar je kan buitenrijden.