[WN] mijn paard word gepest ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:29

Je kan toch de mensen bij elkaar laten komen die er last van hebben? Je bespreekt dan samen wat je eraan wilt doen, licht daarna de eigenaar in en roept de betreffende lellebellen bij elkaar. Ik zou ook zeker dreigen met aangifte doen, bij de eigenaar wegens het in gebreke blijven en bij die meiden wegens mishandeling en verwaarlozing.
Je laat je als volwassene toch niet zo te kakken zetten en zeker je paard niet laten meppen.
Ik sloeg ze zo een blauw oog als ik er ooit eentje betrapte!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:25

Precies Margree, mijn handen gaan bij de gedachte al jeuken. Iemand die MIJN paard een mep verkoopt? Veel gekker moet het niet worden,

Ik snap best dat als je weggaat, je inprincipe toegeeft aan hun manier van werken. Die asocialen die de paarden slaan, moeten zeker niet ongestraft ermee wegkomen, maar niet ten koste van mijn paard. Ik zal ze leren wat pijn is!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:07

en eerlijk gezegd ben ik wel erg benieuwd wat er uit eindelijk is gebeurt... het lijkt mij toch niet normaal dat een paar meiden van 17 jaar een pension runnen... PB me desnoods maar.... ben erg benieuwd

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:30

ik was allang weg geweest Scheve mond
kun je niet bij een boer terecht? of een weitje in de buurt huren? of overal aanbellen en vertellen wat er aan de hand is en dat je (tijdelijk) een andere plek zoekt..

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:16

Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten, alleen waren het volwassenen die zich op zo'n manier met mijn paard (en alleen mijn paard) onderhielden.
Aanvankelijk had ik niets in de gaten. Ja dat het echtpaar in kwestie mij niet moest (hoe kan dat nou Schijnheilig?) en dat ze niet meer met mij praten. Maar ach, daar kan ik goed mee leven hoor.
Op een bepaald moment kwam ik er echter achter dat mijn paarden (inclusief veulentje van 3 maanden) kopschuw werden. Ik heb eerst de staleigenaar gevraagd of hij wist wat er aan de hand was, maar die had helemaal niets in de gaten.
Uiteindelijk liep ik met mijn merrie en een vriendin van mij met mijn veulen, terwijl de man van het echtpaar aankwam rijden. Hij wilde niet wachten tot mijn vriendin met veulen uit de deuropening waren, maar reed met z'n volwassen ruin tegen mijn veulen op. Ik was des duivels. Ben meteen naar de staleigenaar gegaan en die heeft de man ik kwestie op het matje geroepen, maar die had een ander verhaal natuurlijk.
Vanaf dat moment ben ik het echtpaar scherp in de gaten gaan houden en kwam er achter dat zij dezelfde dingen met mijn paarden deden als jij beschrijft. Haalde het eten weg, sloegen m'n paarden en dat soort dingen.
Uiteindelijk zijn we met de rest van de groep bij de staleigenaar geweest en is het echtpaar door de staleigenaar verzocht een andere stal te zoeken. Binnen een week waren ze weg en in die week zijn mijn paarden geen moment zonder toezicht geweest.
De staleigenaar heeft mij zelfs verzocht tijdelijk geen buitenritjes te maken omdat hij bang was dat het echtpaar in staat was mij op straat aan te rijden.
Vanaf die tijd hebben wij ook geregeld een staloverleg om te kijken of de neuzen nog allemaal dezelfde kant opstaan en is het reuze gezellig op stal. Iedereen weet wat we aan elkaar hebben.

Ik weet dus precies wat je meemaakt. Ik had het reuze naar m'n zin op die stal en mijn paarden in principe ook. Ik wilde dus eigenlijk niet op zoek gaan naar een andere stal.
Gezamelijk om de tafel gaan met een staleigenaar helpt. Hij moet zijn verantwoording nemen, want daar betaal je hem voor. Vechten voor je paard is wat je zeker moet doen, want daar ben jij veranwtoordelijk voor. Als het niets uithaalt zou ik zeker een andere stal gaan zoeken, want je mag je paard niet te lang aan zoiets bloot stellen!!! Je moet dus echt aktie gaan ondernemen! Sterkte!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:43

ik ga maar is PBen want ben toch erg benieuw

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:17

Wat een vreselijk verhaal Monnik. Die mensen zou je toch wat aandoen, wanneer je achter zoiets komt. Ik denk dat ik in alle staten ben als ik er achter zou komen dat iemand mijn paard af en toe tikken staat uit te delen. Fijn, zo'n staleigenaar die er dan zo serieus op ingaat en echt een oplossing met je zoekt! Petje af voor hem/haar!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:50

Ja inderdaad petje af voor onze staleigenaar. Hij heeft zijn verantwoording genomen en zo hoort het ook. Ik hoop dat Diamond dezelfde ervaring heeft. Is er al iets veranderd in de situatie Diamond?

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:42

OOOOOHHH ik wordt hier gewoon GIFTIG van. Boos! Hou op met dat gezeur over dat die meisjes hebben gewonnen als je weggaat en denk eens aan je paard! Probeer zo snel mogelijk weg te gaan of regel tot dan een aparte stal oid waar zij niet kunnen komen. >;)
Stoom uit je oren Frusty Lips are sealed

kristelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:14

meid voor jou heb ik maar 1 raad:
zoek zo snel mogelijk een andere stal!
denk aan je paard en niet aan een stelletje ik-heb-hormonen-teveel-domme-pubers!
liefs kristy

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:19

bubbels schreef:
Maken dat je wegkomt. Als je het probleem aan een andere manege uitlegt hebben ze misschien wel nog een stalletje over?

ja zeker andere stal zoeken, dadelijk wordt hij nog (mensen)schuw!!

zuidema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:33

Boos! Boos! Ik begrijp niet dat je hier nog over moet nadenken.