[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:59

We willen allemaal dat alles goed geregeld wordt, we willen allemaal dat verenigingen samenwerken, we willen allemaal dat alles op het wedstrijdsecretariaat soepel verloopt, we willen allemaal dat er niet de hand wordt gelicht met de regels. We willen allemaal dat er sancties opgelegd kunnen worden als iemand zich misdraagt of ernstig niet aan de regels houd.

MAAR!!!!!! We willen er vooral geen last van hebben, dmv een kleine financiele bijdrage van € 10,- per jaar.

Als je de luxe hebt om meerdere paarden te kunnen starten zit je ook niet te zweten om € 10,- per paard per jaar. Als het daarop hangt is wedstrijden rijden met meerdere paarden financieel misschien wel te hoog gegrepen. En wat de profs betreft, die rekenen het echt wel door aan hun klanten. Als je de luxe kunt permiteren om je paard te laten trainen en uitbrengen door een prof, lig je ook niet wakker van die € 10,-
De mensen die geen lid zijn van een vereniging en dus € 25,00 betalen, profiteren toch al van de verenigingen zonder er voor te betalen en mogen op deze wijze ook hun steentje bijdragen.
En de buitenlanders? Als ik goed ben geinformeerd door ruiters die in het buitenland starten, hebben die ook geen aparte regeling voor buitenlanders.
Uiteraard volgt ook de WRAN de diverse topics op bokt en wat is opgevallen is dat 45% van de suggesties en opmerkingen te maken hebben met het leveren van inspanning (en vooral het reduceren hiervan), 45% gaat over financieen en slechts 10% is een wezenlijke bijdrage aan het verbeteren van de westernsport en/of organisatie.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:30

Ik heb met die 10 euro echt helemaal geen problemen hoor! Als je eens wist wat ik vorig jaar aan wedstrijden uitgegeven heb Knipoog ...

Waar ik iets problemen mee heb is het "plannen" dat vind ik gewoon erg jammer, je kan nu niet zo maar bedenken, oh, ik wil op dat en dat paard straten, of het paard van iemand anders voobrengen, als vrienden dienst hoor, ik ben geen "prof" prof die daar $$ voor vraagt, maar omdat ik toch open start (wegens een paar uurtjes les per week geven) wordt ik wel eens gevraagd om een paard van een ander in de Halter uit te brengen, wegens wat voor omstandigheden dan ook.

Dat vind ik gewoon jammer, dat dat nu lang niet zo gemakkelijk gaat.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:05

Ik vind de uitgifte van startnummers een goed plan wat ook voor iedereen betaalbaar is , heb wel mijn vragen bij de verstrekking van de startnummers.
Je kunt je via de site aanmelden door het formulier in te vullen maar waar is dan de controle dat deze persoon ook bij dit paard hoort , nu zal er gezegd worden via de papieren die men kan vragen als men een wedstrijd start , maar in vele gevallen worden deze niet gevragen , wat als iemand vals start ?
Wanneer wordt dit nieuws officieel bekend gemaakt bij de andere verenigingen ?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:15

Het gaat mij helemaal niet om die 10 euro.

Waar het mij wel om gaat is bijvoorbeeld om het zinnetje op de webpagina: (het is geen quote, ik weet niet precies hoe het er stond)

..... is aan organisaties het voorstel gedaan om administratiekosten te verlagen .......

Oftewel, door die startkaart is het niet zeker dat de administratiekosten verlaagd gaan worden.

Verder kun je als bijvoorbeeld NRHA en/of AQHA lid, overal ter wereld starten zonder daar een cent extra voor te hoeven betalen...... Kan dat iets te maken hebben met regelgeving?

Groetjes, Gisela

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:21

heb het nou al 100 keer geprobeert maar krijg op de site geen uitgifte startnummers te zijn HELUP

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:22

Gisela schreef:
Verder kun je als bijvoorbeeld NRHA en/of AQHA lid, overal ter wereld starten zonder daar een cent extra voor te hoeven betalen...... Kan dat iets te maken hebben met regelgeving?

Bij de AQHA moet het STARTgeld voor iedereen gelijk zijn (lid of geen lid van lokale vereniging). Er wordt niets gezegd over bijv. "administratie-", "startnummer-", "stallings-", en dergelijke kosten. Die mogen dus wel verschillen.

Groeten,

Chris.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:31

calemity_jane schreef:
heb het nou al 100 keer geprobeert maar krijg op de site geen uitgifte startnummers te zijn HELUP

gewoon naar onderen rollen, daar kan je alles invullen.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:33

calemity_jane schreef:

Je ziet links in je menu iets over startnummers als het goed is!!!
http://www.westernsport.nl/nieuw/index2.htm

Je ziet Startnummer registratie! Dan zie je uitleg en dan moet je helemaal naar beneden scrollen

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:38

JanT schreef:
We willen allemaal dat alles goed geregeld wordt

Uiteraard, wie niet.

Als je de luxe hebt om meerdere paarden te kunnen starten zit je ook niet te zweten om € 10,- per paard per jaar. Als het daarop hangt is wedstrijden rijden met meerdere paarden financieel misschien wel te hoog gegrepen.
[color=#]
Nou, nou Jan, wel eens bedacht dat sommige mensen die hun leven delen met meerdere paarden, zich ALLE andere LUXE daarvoor moeten ontzeggen?? Natuurlijk daar kies je voor, maar de manier waarop je dit nu stelt is niet echt aardig.
[/color]

En wat de profs betreft, die rekenen het echt wel door aan hun klanten. Als je de luxe kunt permiteren om je paard te laten trainen en uitbrengen door een prof, lig je ook niet wakker van die € 10,-

Waarschijnlijk niet nee en daar gaat het niet om.

De mensen die geen lid zijn van een vereniging en dus € 25,00 betalen, profiteren toch al van de verenigingen zonder er voor te betalen en mogen op deze wijze ook hun steentje bijdragen.

Dat mag je mij dan eens uitleggen. Namelijk hoe je kunt profiteren van een vereniging waar je geen lid van bent, waar je geen tijdschrift van ontvangt, waar je geen gebruik maakt (zonder ervoor te betalen) van de faciliteiten. Misschien door eens op hun website te kijken???

En de buitenlanders? Als ik goed ben geinformeerd door ruiters die in het buitenland starten, hebben die ook geen aparte regeling voor buitenlanders.

Moesten die dan extra betalen???

Verder ben ik het met Gisela eens.

Nog even terug komen op het gebruik van de laten we het maar noemen de vereniging. Als men dus deelneemt aan de wedstrijd en men is géén lid van de vereniging betaald met al wat meer inschrijfgeld. Vind ik prima, Startkaarten van 10 € zijn ook prima, geen bezwaar. Echter wel tegen 25 € voor niet leden, dat is 2,5 keer zoveel met dezelfde administratiekosten. Mag het misschien ietsje minder zijn i.p.v. meer?

[color=#][/color][color=#][/color][color=#][/color]

[/b]

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:14

Beste Dance,
ik bedoel het niet onaardig en natuurlijk zal er misschien ergens wel iemand zijn die door die laatste €10,- een paard minder kan starten of anders op z'n eten moet bezuinigen. Maar dat zijn echt uitzonderingen.

We leven nog steeds in een vrij welvarend land en paardrijden is een dure en dus luxe hobby die nu eenmaal veel geld kost. En daar komt nu € 10,- bij per jaar. Hoeveel is dat bij de meesten per start?
De diverse westernverenigingen bestaan van het geld van de leden, de leden betalen de onkosten die gemaakt worden om de vereniging te laten functioneren.
Het is dus logisch dat verenigingen proberen hun leden een financieel voordeel te geven als zij iets organiseren.
Overigens gaan de meerinkomsten van het inschrijfgeld van de nietleden niet naar de WRAN maar blijven bij de organisatie.
Wanneer iedereen besluit zijn lidmaatschap van de vereniging op te zeggen omdat men wel wat meer startgeld betaald, dan houd de vereniging op met bestaan en is er dus geen autoriteit meer die de sport organiseert. Wat ik hiermee wil zeggen is dat nietleden wel degelijk profiteren van de inspanningen van de verenigingen zonder bij te dragen in de kosten van die vereniging.
Waarom moet een vereniging een startkaart aan een nietlid verstrekken?
Een vereniging is er toch in de eerste plaats voor de leden?
De federatie wil nietleden niet buitensluiten maar ze mogen best behoorlijk meer betalen.
Doet de AQHA dat ook niet? Als je een paard op je naam wilt zetten en je bent geen lid dan betaal je precies het bedrag van een jaar lidmaatschap meer, zonder dat je lid wordt. Of is dit tegenwoordig niet meer?

Iemand die € 25,- moet betalen heeft of vergeten een startkaart aan te vragen of wil geen lid zijn van een vereniging.
In het eerste geval is het dom en in het tweede geval mag men betalen voor de inspanningen die door de leden van de vereniging betaald worden.
Want daar praten we steeds over, over mensen die geen lid willen worden en dus eigenlijk geen recht van spreken hebben.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:22

JanT schreef:

Iemand die € 25,- moet betalen heeft of vergeten een startkaart aan te vragen .

Ik begrijp dus hieruit dat die regel in werking gesteld wordt

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:23

Ik vind het een top idee.
En we gaan gewoon extra gaatjes er in slaan voor de show-pins. Als die nummers daar niet tegen kunnen....
Snap alleen niet wat er zo belangrijk is aan HET originele startnummer - je staat nog ergens geregistreerd als nummer X? Waarom dan het orginele nummer mee moeten nemen. Er valt toch niets te bewijzen of te frauderen?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:25

Er komt een streepjescode op de achterkant van je nummer. Deze kunnen ze dan inlezen en al je gegevens zien. Handig voor de AIVD

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:41

okee, snap het nog steeds niet want al die gegevens kunnen ze ook opvragen als ze het startnummer intypen? Maar goed, is ook niet zo belangrijk.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:19

JanT schreef:
Beste Dance,
ik bedoel het niet onaardig en natuurlijk zal er misschien ergens wel iemand zijn die door die laatste €10,- een paard minder kan starten of anders op z'n eten moet bezuinigen. Maar dat zijn echt uitzonderingen.

Beste Jan, ik wéét dat je niet onaardig bent, maar soms komt het wel zo over. En, uitzonderingen? Zijn er wel meer dan je denkt. Op eten bezuinigen lijkt me niet maar wel op veel andere zaken.

En daar komt nu € 10,- bij per jaar. Hoeveel is dat bij de meesten per start?

Heb ik ook niks tegen, zoals ik al had geschreven.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat nietleden wel degelijk profiteren van de inspanningen van de verenigingen zonder bij te dragen in de kosten van die vereniging.

Dus van de inspanningen een wedstrijd te organiseren. Daar ben ik het dan wel mee eens, maar niet vanwege de kosten. Daarvoor moeten dan die nietleden een extra voor betalen.

Waarom moet een vereniging een startkaart aan een nietlid verstrekken?
Een vereniging is er toch in de eerste plaats voor de leden?
De federatie wil nietleden niet buitensluiten maar ze mogen best behoorlijk meer betalen.

Een vereniging als bijvoorbeeld de WRAN kan zijn eigen regels maken betreffende het buitensluiten of het niet verstrekken van een starkaart, zelfs een Nederlandse Westernfederatie kan dit doen. Maar het wordt moeilijk personen buiten te sluiten die lid zijn van één van de Amerikaanse stamboekverenigingen, niet alleen de AQHA, maar ook de ApHC of de APHA.

Doet de AQHA dat ook niet? Als je een paard op je naam wilt zetten en je bent geen lid dan betaal je precies het bedrag van een jaar lidmaatschap meer, zonder dat je lid wordt. Of is dit tegenwoordig niet meer?

Jawel, maar dat is bij de andere stamboekenverenigingen ook zo en geen vergelijk. En als je al een geregistreerde Quarter Appaloosa of Paint hebt en je wilt er niet alleen maar door het bos mee rijden of langs het strand, maar je wilt aan een officiële wedstrijd deelnemen of fokken, dan blijf je ook lid van het stamboek, net als bij de KWPNers. Bovendien zullen de diegenen die dus alleen maar recreatief door het bos willen, dat ene jaar lidmaatschap gewoon meenemen. Krijg je ook nog een tijdschrift ook.

Iemand die € 25,- moet betalen heeft of vergeten een startkaart aan te vragen of wil geen lid zijn van een vereniging.
In het eerste geval is het dom en in het tweede geval mag men betalen voor de inspanningen die door de leden van de vereniging betaald worden.
Want daar praten we steeds over, over mensen die geen lid willen worden en dus eigenlijk geen recht van spreken hebben.

In het eerste geval heb je wel gelijk, het is dom misschien, maar kan gebeuren. Het tweede geval, voor de inspanningen mag wel iets meer betaald worden en dat werd al gedaan door de verhoogde inschrijgelden en geen kortingen bijvoorbeeld op boxhuur. Maar geen lid willen worden en toch profiteren en geen recht van spreken zoals je stelt, dát geldt dus misschien voor de inwoners van Nederland, die discussie laat ik maar open. Dit geldt echter niet voor mensen die buiten Nederland wonen bijvoorbeeld in Frankrijk, het zuiden van Duitsland, ik noem maar een dwarsstraat. Die hebben helemaal geen belang bij "recht van spreken". Hoe zouden zij ook, dat is de aangelegenheid van een puur Nederlandse vereniging. Maar we hebben ook vrijheid van meningsuiting en dan mag volgens mij ook gezegd worden dat €25,-- voor een blanco startkaart plus dan de hogere inschrijgelden, plus de hogere boxhuur, plus waarschijnlijk en zeker hogere administratiekosten zonder de reis en verblijfkosten voor de persoon zelf te rekenen, want die waren er toch al, best wel een flinke hap uit de portefeuille is. We leven misschien wel in een relatieve luxe vandaag de dag, maar we zijn zeker niet allemaal miljonairs waarbij de eurootjes zomaar uit de zak komen vallen. Dan zul je, als je in Nederland aan wedstrijden wilt deelnemen gewoon keuzes moeten maken. Ik heb echter niet gezegd dat mijn persoon die 25 euro niet zou betalen, als!

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:10

Oke, we zijn het dus in grote lijen met elkaar eens, blijft alleen het probleem van de buitenlanders.
Het is niet zo dat ze en meer administratiekosten betalen en meer boxhuur en meer inschrijfgeld. Het is of......
Omdat men bij de QAP niet meer startgeld mag vragen voor nietleden, wordt dit gedaan dmv een hogere boxhuur. Het kan zijn dat er ook hogere adm. kosten worden gerekend maar dat is mij niet bekend.
Maar is het niet zo dat wanneer je bij de QAP start je verplicht bent om lid te zijn van de vereniging in Amerka? (Daar zijn nietleden dus helemaal niet welkom).
Bij de WRAN betaal je dezelfde adm kosten en dezelfde boxhuur, alleen het startgeld is hoger.
Er is even over nagedacht om voor de buitenlanders een uitzondering te maken en aan hen ook € 10,- te vragen voor een startkaart. Terecht werd toen opgemerkt dat dit ten opzichte van de Nederlandse leden een rechtsongelijkheid geeft.
Eigenlijk komt het erop neer dat de buitenlanders € 15,- PER JAAR meer betalen om in Nederland te mogen starten. Wanneer er buitenlanders zijn die regelmatig in Nederland willen starten is het misschien goedkoper om lid te worden van een van de verenigingen.

Wat betreft de inspanningen die de vereniging doet en die de leden betalen, dat is natuurlijk meer dan het organiseren van wedstrijden.
Ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt zonder dat ik daar uitgebreid uitleg over geef.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:19

Bij de AQHA ben je verplicht lid te zijn om te starten, bij de APHA alleen als Amatuer of Jeugd ruiter, niet als Open ruiter, bij de ApHC weet ik het niet.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:48

Bij de ApHc ben je ook verplicht lid te zijn om te starten op een officiële wedstrijd, Jeddah.
(Ook als je wilt bieden op een aangeboden SSA hengst in NL, verlangt de Nederlandse tak van de ApHc een lidmaatschap van de AAHCH, maar dit terzijde).

Wist wel Jan, dat we het eens zouden worden Cool Knipoog .

Het enige wat ik er nog aan toe wilde voegen is dat bij deze aangelegenheid de verschillen tussen een een pure rijvereniging zoals de WRAN en nu ook de Federatie en bv het Ned. Stamboek, van welk ras dan ook, is en de Amerikaanse stamboekverenigingen die zelf wedstrijden organiseren, weer duidelijk worden.

Dat de WRAN de laatse jarén heel veel gedaan heeft voor haar leden en meer dan alleen maar wedstrijden organiseren, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.
Het ging even om het kostenplaatje voor deelname aan een wedstrijd. Ben je in de gelegenheid, qua afstand, en gewild veel aan de wedstrijden deel te nemen, dan waarschijnlijk zou inderdaad voor deze mensen een lidmaatschap beter uitkomen, als je wilt starten met een all breed, appie of paint. (Krijg je er daar dan óók nog eens een mooi tijdschrift bij Haha! )

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:57

Citaat:
Beste Dance,

Citaat:
Beste Jan, ik wéét dat je niet onaardig bent, maar soms komt het wel zo over. En, uitzonderingen? Zijn er wel meer dan je denkt. Op eten bezuinigen lijkt me niet maar wel op veel andere zaken.

Ik heb drie keer gekeken of ik wel echt op Bokt zat.
Of komt het doordat wij weer tegen de kerst dagen aan lopen.
Wat aardig zijn jullie tegen elkaar.

Hij..Beste Dance.
Zij..Beste Jan.
Hij..ik bedoel het niet onaardig.
Zij..ik weet dat je niet onaardig bent.
Hij..bezuinigen op eten
Zij..op eten bezuinigen lijkt mij niet.

Kerstdineetje misschien?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:59

Haha! Haha! Haha! Ligt op de grond van het lachen!!! Haha! Haha! Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:01

*LOL* *LOL* *LOL*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:08

Dat is gewoon boktcensuur Haha!

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:14

GoedVetMan schreef:
Ik heb drie keer gekeken of ik wel echt op Bokt zat.
Of komt het doordat wij weer tegen de kerst dagen aan lopen.
Wat aardig zijn jullie tegen elkaar.

Hij..Beste Dance.
Zij..Beste Jan.
Hij..ik bedoel het niet onaardig.
Zij..ik weet dat je niet onaardig bent.
Hij..bezuinigen op eten
Zij..op eten bezuinigen lijkt mij niet.

Kerstdineetje misschien?

Ja zo kan je anno 2004 ook met elkaar omgaan. Verschillen van mening zonder elkaar de schedel te klieven.
Maar Peter ik ken je goed genoeg om te weten dat jij het hier mee eens bent.
Maar ben je misschien een beetje jaloers??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:11

Ach Peet komt ook wel weer aan z'n trekken Haha! Heb van meerdere mensen begrepen dat we die bij de eerstvolgende ontmoeting vreeeeselijk gaan zoenen Tong uitsteken Hahaha

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:22

Kijk Jan, je ziet nu zelf, dat het ook zonder ingewikkelde quote wisselingen kan.
Dus ik jaloers? Nee hoor, maar het scheelt mijn wel een etentje. Haha!