Rij een jaar of 6 nu western. (kan ook 5 of 7 zijn ) Daarvoor eigenlijk nooit op een paard gezeten. Nou ja als je ponypark slagharen zo'n 25 jaar geleden niet meeteld en 1 kameel.
Yessy
Geplaatst: 22-12-04 17:10
5 jaar zoiets, daarvoor 6 jaar dressuur gereden
silvester
Geplaatst: 30-12-04 22:40
Ik weet het niet precies, in ieder geval al meer dan 10 jaar. Ik ben destijds begonnen bij Jan Zweers in Austerlitz. Spotty, jij liep daar ook rond toen. Ik ben toen al vrij gauw met de wedstijden in aanraking gekomen en omdat dat leuk ging dat ook blijven doen. Heel leuk was het om Jan Zweers afgelopen NK weer eens tegen te komen. Voor het westernrijden heb ik dressuur en recreatief gereden. In totaal rij ik nu al meer dan 30 jaar paard!!!
Joyceie
Geplaatst: 30-12-04 22:52
Ik heb nog ongeveer 1 keer western gereden En ik rij ook al 4 jaar gewoon dressuur
_mistique_
Geplaatst: 01-01-05 14:00
ik heb 7,5 jaar engels (dressuur) gereden nu rij ik een half jaartje western denk ik veel leuker!!
Ben toen ik 8 was begonnen met het rijden van paarden voor boeren in de Betuwe, dus lekker crossen door het weiland. Toen ik 10 was ben ik in Den Bosch gaan wonen en kreeg ik een verzorgpony (new forest) waar ik twee keer in de week buiten les mee kreeg, oftewel buitenritten van een paar uur samen met de eigenares. Dit heb ik tot mijn 15e gedaan. Toen weer terug naar de betuwe en weer paardjes voor boeren gereden. Op mijn 18e ging ik dar weg en heb zo'n 2 jaar droog gestaan. Heb toen een Fjord gekocht en ben daar mee gaan western rijden. Na een jaar is de Fjord verkocht en kwam de eerste half quarter, klikte helaas niet en heb toen mijn merrie Casey gekocht. Een quarter merrie die ik nog steeds heb. Een paar jaar in Amersfoort bij Mehlika Nowak gelest. Anderhalf jaar geleden ben ik gescheiden en op mijn huidige stekkie terecht gekomen. De boerderij van een hele goeie vriendin, die zich al jarenlang bezig houdt met fokken van paints (denk hierbij aan Indian Big Step). Daar ben ik nu vooral bezig met rijden van diverse paarden en daar waar nodig bij te springen in het les gebeuren. Toch doe ik het liefste aan grondwerk met de paarden ne aan Halter. Vraag me niet waarom maar dat is nu eenmaal zo. Ook het fokken en opvoeden van de veulens vindt ik eigenlijk leuker dan het rijden zelf.
Hoi, ik heb ongeveer 8 jaar recreatief paard gereden, eerst een beetje les, al snel een eigen paardje en dan veel het bos in, op weekends, naar zee, ...Op een gegeven moment wilde ik wel 'meer'. Er is niets mis met recreatief rijden maar ik wilde graag eens iets anders en ben met westernrijden gestart. Ik wist eigenlijk niet eens wat het precies inhield maar het leek me wel interessant. 1 à 2 x per week een les en dat beviel me wel. Thuis probeerde ik te oefenen met mijn draver maar dat was niet zo'n succes. En ja, toen vond mijn grootvader dat ik een westernpaardje nodig had om te oefenen! Dus met de hele familie op een zondag paarden kijken! Nu rij ik zo'n 4 jaren western en het bevalt me echt! Ik heb een motivatie nodig om te trainen en dat zijn voor mij wedstrijden. Hoeven niet per sé grote te zijn, gezellig een onderlinge wedstrijd vind ik zeker zo leuk. Een tijdje heb ik het westernrijden met het recreatief rijden gecombineerd maar mijn draver is nu op pensioen, hij is 25 jaar en ik heb zo'n 10 jaar heel veel plezier met hem gehad. Ik rij dus nu enkel nog western maar ga ook meer het bos in ter ontspanning en wie weet doe ik ooit nog wel mee aan een endurance proef met mijn paardje! Dit heb ik met mijn draver ook eens gedaan en het was erg leuk. Ooit heb ik de fout gemaakt het plezier in het rijden te verliezen door te prestatiegericht te zijn, gelukkig heeft me iemand laten inzien dat plezier met je paard, ongeacht op welk niveau of welke discipline je rijd, het belangrijkste is.