jessiejanes"]
Het ligt er natuurlijk aan wat de klant verwacht wat het eindnivo moet worden.Bij klanten die veel willen ,die toch een minder paard hebt,zal je op een gegeven moment gewoonweg moeten zeggen dat het paard het niet in zich heeft en het niet eerlijk blijft om een paard door-te-pushen.
Misschien komen we dan weer op het punt van wel of geen mishandeling.
Durf je als trainer die dit een klant te zeggen en mis je daardoor inkomsten?Ben je dan een goede trainer?
Of vind je dat je het ook met moeilijkere ,minder goede paarden moet kunnen lukken;je bent tenslote een trainer die van alle markten/paarden "thuis" moet zijn en hou je de trainingsklant en push je het paard door?Ben je dan een goede trainer?
Deze mogen jullie weer beantwoorden,want ik begin het nu ook kwijt te raken!
[/quote]
Ik vind dat je zeker eerlijk moet blijven, tegenover het paard en tegenover de ruiter.
[quote="jessiejanes schreef:Je leert voornamelijk op je paard blijven zitten,bij de meeste recreatie-manege's houdt het op ergens bij een paard met aanleuning rijden......(als dat al fantsoenlijk gebeurt...)
Nogmaals, dat verschilt dus blijkbaar per manege, of ben ik nou echt de enige die zo veel geluk gehad heeft vroeger
?

wat zeg jij nou!!