De cutting en een paar reiningruiters spanden de kroon maar de trail en pleasure ruiters deden er bijna niet voor onder. Misschien was het tempo wat het gezicht onaangenamer maakte.
Lieve Xono, wij hadden het echt heel graag anders gezien! Bijvoorbeeld een 20/80 verhouding maar dan positief. Of nog liever; 100% paardvriendelijk.
En ik wil heel graag benadrukken dat we echt geen hysterische penny-meisjes meer zijn. Ik weet best dat topsport een tijdsspanne heeft.
We weten ook wel dat je best streng moet zijn affentoe en dat je paard daar echt niet dood van gaat.
Zeker na de klap die ik afgelopen zomer mocht ontvangen van Beartje, weet ik als geen ander wat het incasseringsvermogen van paarden is
.Die klap was voor Digger bedoeld, ik lag 14 dagen plat en Digger had gewoon doorgewandeld
Daarnaast vind ik ook nog dat een paard 23 uur lekker zichzelf kan zijn en goed verzorgd wordt, dus dat hij best 1 uurtje voor me aan het werk kan.
MAAR!! Dit alles moet wel naar alle redelijkheid en eerlijkheid gebeuren.
En echt, dit was triest ver te zoeken bij veel ruiters.
We hadden echt het idee dat het allemaal een stuk beter was geworden en ook hadden we graag een positief verslag geschreven.
Hoe erg gaan we met de billen bloot dat we onze geliefde sport zo in de spotlights moeten zetten. Daar hebben we echt wel over nagedacht en overlegd.
Maar moeten we onze schouders dan maar ophalen?
Het slikken voor zoete koek?
Het maar normaal gaan vinden?
Onze maatstaven verleggen?
Hondengevechten worden door de incrowd ook als sport gezien....ik wil je wel een linkje doorsturen van honden die het ternauwernood hebben overleefd, daar ga je bijna van overgeven.
Maar gelukkig hebben ook daar mensen aan de bel getrokken en wordt er nu vanuit de overheid en maatschappij iets aan gedaan.
Zeg het maar.....
)

En ik dacht juist dat ze het beoordeelt hebben na het gezien te hebben. Vera en Marieke gingen en juist zo vol goede moed naar toe.
geld

) Ik ken jullie niet allemaal persoonlijk, maar ik weet bijvoorbeeld van Cer ongeveer hoe ze erin zit, en met paarden omgaat. En van Jos en Roel weet ik dat de paarden het bij hen ook fijn hebben, ondanks dat ze hard moeten werken om iets moois te kunnen laten zien op een show.