Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar ik wil zeker wel een keertje komen kijken. Leer je altijd wel wat van. calemity_jane schreef:het aanschaffen van jim zie ik meer als een uitdaging.
*Was ook absoluut niet negatief bedoeld hoor!!
Ik les nu pas sinds een jaar elke week een half uur een probeer 2 x per jaar een clinic te volgen[meestal onbetaalbaar]
Oke ik heb een hele liefe vader die altijd met me mee gaat[sponsor] maar ook bij mij ligt het zeker niet voor het oprapen.
Ook ik moet er keihard voor werken om te starten maar ik start.
Met jim probeer ik de goede weg ook inteslaan en dat lukt met hulp.
Maar ook met je eigen verstand
*Tuurlijk, bedoel ook niet dat jij het dan blijkbaar kado krijgt ofzo, dat krijgen er pas ECHT heel weinig. Maar wat ik wel bedoel: alleen al door de omgeving waarin je staat is de drempel al lager. Doordat je met meer gelijkgestemden op stal staat, Doordat je les of geen les toch dingen oppikt, Doordat je niet de enige bent die (western)wedstrijd rijdt etc.
Nouja ben nou eenmaal niet altijd even goed in omschrijven maar het is gewoon anders als je bijv de enige westernruiter op een stal of whatever bent, en zelf alle wielen moet gaan uitvinden. Kan me heel goed voorstellen dat je dan tegen dingen aanloopt en zou dat niet af willen doen als zeiken.
Anya schreef:Denk dat je die twee dingen niet met elkaar moet en kan vergelijken.@cornelius.. Beiden dragen in mijn optiek niet echt bij aan dierenwelzijn. Maar lange trailerritten met grote regelmaat vind ik persoonlijk nog iets onvriendelijker. Maar dat is slechts mijn mening hoor. Ik weet dat er mensen zijn die daar anders over denken. Ik wil mijn paard i.i.g. niet 5 a 6 uur op 1 dag in de trailer heen en weer hebben.
)
maar ik wil een stappie naar beneden; naar die ruiters die zo enthousiast reageren op de trainingen en die ook zo graag eens aan de westernkant van de paardensport willen ruiken.
) om mee te groeien en uit te brengen en budget om te reizen voor les, clinics en wedstrijden.
want ik heb ook helemaal geen zin om me op wat voor moment ook te moeten gaan verdedigen en aan te gaan tonen dat ik echt niet over een l*llig bedragje als 75 euro heen ga
) Citaat:Laat ik beginnen met meteen toe te geven dat ik momenteel even geen zin heb in gezamenlijke training tot we een betere opzet hebben; ik heb nu namelijk het idee dat we voornamelijk met promotie bezig zijn, en dat de iets meer gevorderde ruiters niet aan trainen toekomen omdat ze enthousiast met die opstappers bezig zijn. (Wat we overigens met veel plezier doen, maar dat is de opzet van onze trainingen niet).
Mag je van iemand die nog geen definitieve keuze voor de westernsport gemaakt heeft, verwachten dat deze een trailer, trekkend voertuig, tijd en budget heeft om naar die pro's te reizen? (ALS die al zitten te wachten op die beginnende beginner???)
Dit is toch van de zotte!
Dat is natuurlijk je goed recht daar niet van... Wat is er dan nog gezamenlijk aan? Dan kan je beter prof inhuren en het les/clinic noemen. Gezamenlijk trainen lijkt me toch vooral van elkaar leren en ervaring opdoen. Ook voor de mensen die niet zo goed rijden als jij...