[WN] western, apart wereldje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:27

Sonja schreef:
Er zitten hier ook paardenmensen hoor, en die zijn er vrij makkelijk tussenuit te halen.
Tuurlijk zijn dat de mensen die NOOIT ergens vragen over stellen, ALLES (beter) weten en dat ALLEMAAL bij de geboorte INGEPRINT hebben gekregen.

En ja Stef, dat zijn de mensen die APARTE wereldjes maken........ en anderen niet in dat wereldje willen toelaten.....
Gelukkig zijn het maar 5% van de bokkers!!!!! OK dan!
De rest is vriendelijk, beantwoordt vragen, deelt ervaringen en leeft mee met de cavia of het zieke paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:39

Jeutje... wat een lekker topic zeg. De venijn, achterbaksheid, persoonlijke aanvallen op de man zijn er in overvloed. Ook zijn er weer hopen mensen die elkaar aanvallen. Ik dacht dat de mensen uit het Westernwereldje best sociaal waren, maar als ik naar de berichten hier kijk, krijg ik eerder de indruk, dat het alleen maar ikke, me vriendje en me vriendinnetje is. De rest is niet goed genoeg om aandacht aan te besteden... Schrik best van dit topic Scheve mond

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:44

FA is er niks bij Haha!

Er zijn een paar dingen die me opvallen...

Zo wie zo de reacties die Maya ook al aanhaald.

Vervolgens opmerkingen als 'mijn cavia is dood'-topics om maar even iets te noemen. Ik vraag me dan af hoe vaak en hoe ver die Bokkers zich verdiepen in de subfora; er is inmiddels alweer een hele tijd een speciaal 'overige huisdieren' forum waar ook foto's op komen te staan, een aantal jeugdfora en een fotofun. ITP is paard, HAW is paard, KS is paard. Mijn hond, mijn cavia en mijn konijn komen daar niet meer te staan.

Dan, een topic openen met de vraag hoe winkel X en en hoe winkel Y is. Antwoorden via pb? Wat een onzin! Knal dan ook alle Divoza, Zadelmarkt, Hyporama en alle merkvragen-topics op slot!

Ik denk dat stef heel terecht concludeerd dat WN blijkbaar een wereld op zichzelf is. Iets wat ook overduidelijk op te maken is uit alle dubbelposts met een link naar een topic op ITP, KS en HAW. Een normale user mag dat niet, een westernruiter blijkbaar wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:48

Dank je Sylvia, dat is exact wat ik wil zeggen, maar niet uit de juiste woorden en zinnen kom. Dat over die topics van hoe winkel X en Y is, dat heb ik me ook altijd afgevraagd, waarom dat op WN absoluut niet mag (als het er al een klein beetje naar ruikt, wordt het al verwijderd of geslotterd) terwijl er over Divoza en Zadelmarkt wel meer dan genoeg ervaringen te vinden zijn, is een beetje meten met twee maten imo.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:26

Ik ben het helemaal met Maya en Sylvia eens. Het is alleen jammer dat internet zo'n vertekend beeld geeft Scheve mond
IRL vind je denk ik meer mensen met echt verstand van zaken, in plaats van mensen met alleen een grote bek zoals hier op het forum een aantal, waardoor je een vertekend beeld krijgt van de westernsport Lips are sealed

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:43

Ook al kreeg ik de eerste (en hopelijk de laatste) boze persoonlijke PB van een western-bokker, vind ik het over het algemeen wel meevallen Lachen
De meeste (western) bokkers zijn juist heel aardig en behulpzaam. Ik zit ook nog op een Amerikaanse Barrel race forum, daar is iedereen zo overdreven vriendelijk, dat is wel heel lief en leuk, een leerzame disscussie of een echt eerlijk antwoord op een vraag krijg je er nooit....en daar hoef je hier niet bang voor te zijn Haha!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:15

Maya schreef:
Jeutje... wat een lekker topic zeg. De venijn, achterbaksheid, persoonlijke aanvallen op de man zijn er in overvloed. Ook zijn er weer hopen mensen die elkaar aanvallen. Ik dacht dat de mensen uit het Westernwereldje best sociaal waren, maar als ik naar de berichten hier kijk, krijg ik eerder de indruk, dat het alleen maar ikke, me vriendje en me vriendinnetje is. De rest is niet goed genoeg om aandacht aan te besteden... Schrik best van dit topic Scheve mond
Was ook mijn eerste indruk maar er zijn ook erg vriendelijke en behulpzame mensen op dit forum hoor!!

Alleen ook het ons kent ons gehalte is hier ook erg hoog en als je dan iets in hun topic post wordt je idd snel genegeerd of er wordt geroepen gewoon negeren Scheve mond jammer vindt ik dat !!

En ja wat is er mis mee om mee te leven met iemand die treurt om zijn dode cavia ??
Noem mij dan maar penny volgensmij zijn we dat allemaal diep in ons hart nog een beetje!!(ook hier zijn een hoop topic`s die een hoog penny gehalte hebben)

Dus ja ik denk dat de western wereld een apart wereldje is,net als de dressuur,spring en men wereld!! Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:55

Hm, ik lees ook andere onderwerpen behalve western. Want ook katten, en ook knagertjes, dus de andere beestjes hebben ook mijn interesse.. Verder lees ik graag over wat andere mensen meemaken, en ik plaats wel eens een vraag over het 1 of ander...

Die onderwerpen die sonja aansnijd zijn er ook, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn. En sja, dat soort mensen (meiden, maar ook 'grote' mensen) zijn er nu eenmaal, ook in het 'echte' leven. Dan is het handig dat ze hier verteld wordt dat ze echt een dierenarts moeten bellen, of geen slof moeten gebruiken, of niet op een anderhalfjarige moeten kruipen (hoewel WN-ers daar ook wel goed in zijn Cool ).
Wat is daar mis mee. Die mensen moeten hun info toch ook ergens vandaan halen? Je staat raar te kijken als je weet hoeveel mensen er 'zomaar' een paardje/pony kopen, al dan niet voor kindlief, alsof het een cavia betreft. En die halen echt nergens info vandaan. Dan vragen deze lui tenminste nog wat.

Maar hier gaat het niet over (uhm, wat ook al weer wel?) Oh ja, apart wereldje. Nou voor sommigen blijkbaar wel, voor anderen niet

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:26

maar volgends mij zijn penny verhalen ook meer van,
binky is een heel gevaarlijk paard en gooit iedereeen eraf .
niemand kan er op rijden alleen ik en dan is ie heel braaf en lief *LOL*

in de penny staat namelijk nooit iets over cavia's Tong uitsteken

maar ja als ze het over hun cavia hebben ,het moet je maar intreseren Tong uitsteken

als het je intreseert reageer je en anders niet.
dat is zo makelijk aan bokt Knipoog

ik vind de aanvallen op persoonen wel meevallen hoor.
maar dat de western wereld sociaaler zal zijn geloof ik niet echt
want waar mensen zijn word gelult en veroordeelt of je nou western of dressuur ruiter bent.

ik vind 95 % wel erg veel die geen paardenmensen zijn *LOL*
zullen er vast wel minder zijn , ken er al genoeg die echte paarden mensen zijn.
maar denk wel dat je gelijk hebt dat er een hoop mensen met paarden zijn , maar die worden door veel vragen (leren) vanzelf paardenmensen
moet ook nog veel leren en sta er ook open voor en vraag dus ook veel Haha! lijkt me niet verkeerd toch Verward

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 14:31

sylvia, dank je! Je verwoordt precies wat ik bedoel.

En, vriendelijk?? hmmz, valt redelijk mee. Gelukkig zijn er een stel die heel erg vriendelijk zijn, maar er zijn er ook genoeg die dat niet zijn. Dan heb ik het over losse reacties en niet over de persoon an sich
Bijv in dit topic, over het beknibbelen op eenn westernzadel....
Waar heeft ze het over?
En nee, ik voel me hier lang niet altijd serieus genomen, dus zet ik rijtechnische vragen maar op RT of bewaar ze voor mijn instructrice (hoewel een andere visie ook nooit geen kwaad kan)