[WN] als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:02

sorry anya ,dat is een latere versie van de regel,ik heb nog een boekje uit 1985 ofzo,en van dressuur regels heb ik geen kaas gegeten

rinus

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:12

westernworld schreef:
sorry anya ,dat is een latere versie van de regel,ik heb nog een boekje uit 1985 ofzo,en van dressuur regels heb ik geen kaas gegeten

rinus

Nouhou Rinus, dan loop je lekker achter, ik heb begrepen dat het twee keer per jaar bijgewerkt wordt.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:49

dan zou ik: zorgen dat je in de amateur ook met een paard van een ander mag starten want ik heb nu eenmaal niet de luxe van een eigenpaard en ik kan hier door alleen in de beginners rijden (vind ik best jammer) want met max en laukje wil ik best wel verder komen en nu slaat het er dus op dat ik heel lang in de beginners moet blijven rijden dus niet mijn best moet doen.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:22

nou goedvetman,ik hou wel in de gaten welke regels veranderen,en ik had wat andere reacties verwacht op mijn antwoord.
maar ..........................................................

rinus

Blunneke

Re: als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:20

Het enigste en het meest irritante zijn de onbekende starttijden!

Als er een wedstrijd wordt georganiseerd vind ik dat er een planning moet worden opgesteld.
Je weet hoeveel deelnemers er mee doen en hoe lang dat individueel duurt (mocht het een individuele proef zijn dan...)

Uiteraard kan het wel eens uitlopen, 10 minuten of 20 minuten..
maar zelfs dat zou allemaal niet hoeven vind ik.

Gewoon bijvoorbeeld:

10 aanmeldingen voor de Trail beginners. Per combinatie 5 minuten voor het hele parcours. Doe je er langer dan de gegeven 5 min. over, gaat dat van je punten af....

10 x 5 = 50 minuten voor de Trail beginners.

De wedstrijd begint om 09:00....nou van 09:00 tot ca. 10:00 uur de Trail beginners.

30 Pleasure Begin. deelnemers welke in 2 groepen: 15 combi's per groep. 1 groep duurt ook ca. 5 minuten en dan de 2e groep ook nog is 10 minuten.
Max. 5 finale kandidaten. Finale ca. 10 minuten.

2 x 5 minuten + 10 minuten = 20 min.

Dus.....Pleasure beginners van 10:00 tot 10:30...etc etc.

Plannen....is toch niet zo moeilijk???? En voor de kandidaten veel fijner.

Oh ja en dat inschrijven op het laatste moment? Ook afschaffen!
Laatst bijgewerkt door Blunneke op 19-04-06 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:25

En waarom zou je daarvoor voorzitter van de WRAN moeten zijn? En een topic van anderhalf jaar oud naar boven moeten wroeten

Overigens: als jij zoveel verstand van plannen en organiseren hebt, mag je je gerust als vrijwilliger aanmelden voor onze wedstrijd in juli in de Lutte. Mag jij een hele wedstrijd met veel beginnersklasses, Naturtrail EN In hand klasse op de minuut nauwkeurig plannen. Ik draag mijn deel van het stokje graag aan je over!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:29

Meeuuh-euh-euh-ughe-ughe

*kon geen betere imitatie van een oude koe bedenken*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:35

Misschien Meeuuh-euh-euh-ughe-blup-ughe-blup ?
Ligt ze ook in de sloot

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:36

Nou sorry hoor Sonja dat ik even niet op de datum gelet had >;)

By the way, ja ik zou dat wel kunnen hoor dat plannen, het is ook immers mijn fulltime werk al dan niet bij de WRAN
Laatst bijgewerkt door Blunneke op 19-04-06 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:36

Hahaha ja volgens mij wordt ze daar net uitgevist??
dan wordt het Meeuuh-euh-euh-ughe-blub-proest-kuch-adem-in-adem-uit oid...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:37

Je bent meer dan welkom!!!!!!! Dus als je zin en tijd hebt.....

Geeft verder niet hoor ik loop ook wel eens een jaartje achter

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:04

Sluitingsdatum van inschrijvingen vroeger. En dan zoals Cassidy zegt een reservelijst aanleggen voor de uitvallers. Bijschrijven dus alleen als er iemand is uitgevallen. Anders loopt inderdaad je tijdsplanning in de war.

Een redelijke tijdsplanning is mogelijk als je weet dat er bijv. in de pleasure inderdaad 30 inschrijvingen zijn. Op de minuut precies kun je het nooit regelen.

Piggeljay had het waarschijnlijk ironisch bedoeld of ze had d'r dag niet

Dat er in de inrijbak ook iemand anders op je paard mag zitten dan jij zelf (je zult maar dringend nog even naar de toilet moeten) of een tweede paard moeten warmrijden omdat je starts direct achter elkaar gezet zijn.

Toezicht in de inrijbak zou nu eindelijk eens werkelijkheid moeten worden en dan ook iemand die ingrijpt bij dingen die niet kunnen en ook weer met Cassidy eens wat het ruitergedrag betreffende spinnen, stoppen en fencen betreft. Naar mijn mening zou je fencen helemala niet moeten doen, doe je maar thuis.

Dan een voorstel om eindelijk eens contact te leggen met de oosterburen en eventueel zuiderburen (gelijksoortige verenigingen), zodat we zonder problemen op elkaars wedstrijden kunnen starten, zeker in de grensgebieden en dat de behaalde punten ook mee tellen. Dan zijn er ook meer wedstrijden, beter gespreid etc. Dan pas kun je denken aan selectie voor het NK als iedereen voldoende wedstrijden kan rijden, waar ze niet het hele land voor moeten doorcrossen..

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:16

Oude koeien of niet, er komt iig weer leven in deze discussie en relevante info waar de dames/heren organisatoren hopelijk iets mee kunnen/willen

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:17

Maar heeft het gros niet te maken met regelgeving ipv voorzitterschap?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:18

Maar goed voorzitterschap is toch regels laten aannemen

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:48

Alls reining liefhebber zou ik graag een soort van green as grass, toegevoegd zien,eventueel ook voor andere disciplines als de reining.Ergens op de grens van gevorderde beginner en amateur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:53

Op mijn verlanglijstje staat vooral het mogen starten in een lagere klasse met een nieuw paard. Zodat je bv met je jonge beest straks niet meteen in de L1 of L2 hoeft te starten, maar met je al opgeleide paard nog wel in je eigen klasse terecht kunt.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:59

Hm, nee, dat zou ik nu niet zo noodzakelijk vinden..
vroeger was er junior/senior.. is dat niet meer zo eigenlijk?

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:59

Ik zou wel wat aan de regel storend gedrag in de (in-) en rijbak gedaan willen hebben.
Bij de inrijbak is dat te regelen met een ringmeester die orde houd en de jury moet dat in de bak doen tijdens de wedstrijd.
Bijv. als je je paard niet in bedwang hebt , eruit halen en in de midden van de bak zetten zodat je niet een ander zijn paard en/ of proef verder verknoeid.
Dit irriteerd mij het meest dat er mensen zijn die de shows van een ander verknoeien en dan ook nog les krijgen van hun instructie langs de kant van de wedstrijd arena.
Er zou veel strenger opgetreden moeten worden t.ov. deze dingen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:52

Wat een geweldige ouwe koe wordt hier opgediept uit de krochten van bokt....

Maar zo teruglezend naar een post van 2004 is onderstaande wens in ieder geval mogelijk gemaakt

Anya schreef:
Ik zou de 'eigen paard regel/leasecontract regel' zo aanpassen dat een gewone ruiter (amateur of beginner) die bijvoorbeeld bijrijder is niet open hoeft te starten met dat paard.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:20

wat ik zou doen? de rekeningen voor de afdracht aan de WRAN ivm een show toch eindelijk eens een keer opsturen naar de organiserende partij .

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 05:54

jeddah schreef:
Anya schreef:
Ik zal zelf beginnen:

Ik zou de 'eigen paard regel/leasecontract regel' zo aanpassen dat een gewone ruiter (amateur of beginner) die bijvoorbeeld bijrijder is niet open hoeft te starten met dat paard.

Ook zou ik Cassidy's regel over de maximale aantal deelnemers meteen weer schrappen. Persoonlijk vind ik dat juist 1 van de mooie dingen in de Western Sport! Als je last minute wil starten, dan kan dat!! Geen wachtlijsten en pietje precies gedoe zoals bij de dressuur sport.

Natuurlijk is het altijd handig richt tijden te hebben, maar vaak is het juist alleen gezellig als het wat uitloopt en na wat wedstrijden kan je op een gegeven moment heel goed zelf een beetje bepalen hoe lang alles gaat duren.

Wat uitloopt ala, maar als je inmiddels je paard bijna 7 uur ohz hebt omdat het bij iedere rubriek een uurtje of 1,5 uitloopt wordt je ook niet blij. Zet er dan een max aantal bijschrijvers bij, dan kun je daar met je tijdsindeling rekening mee houden.

Wat zou ik zelf veranderen... die belachelijke regel eruit halen dat als je bij een andere dicipline dan de westeren (dressuur, springen, endurance, mennen whatever) les geeft of jurylid bent, dat je bij de WRAN meteen open moet starten. Dit is echt appels met peren vergelijken

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 05:58

jeddah schreef:
Als je er toch een dag voor uit moet trekken, dan maakt het toch ook niet zoveel uit als het wat uitloopt??

Wel als je denkt dat je over 4 starts en een prijsuitreiking van de vorige rubriek weer aan de beurt bent en dit blijkt ruim een uur te duren. als je dat 3 rubrieken hebt wordt je niet vrolijker. Een hele dag uittrekken geen probleem, grag zelfs, maar dan wil ik paard wel de nodige rust tussendoor kunnen geven.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:11

laukjefreak schreef:
dan zou ik: zorgen dat je in de amateur ook met een paard van een ander mag starten want ik heb nu eenmaal niet de luxe van een eigenpaard en ik kan hier door alleen in de beginners rijden (vind ik best jammer) want met max en laukje wil ik best wel verder komen en nu slaat het er dus op dat ik heel lang in de beginners moet blijven rijden dus niet mijn best moet doen.

Geef je gewoon 2x per jaar dressurles aan je buurmeisje van 10, je vraagt er 5 euri voor per uur et voila je mag direct in de open starten

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:17

Ouwe koe of niet, vinnet een interessant topic