[WN] waarom rijden er steeds meer Q, P, App bij de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:57

Lusitana schreef:
Wat is HET DOEL wat de WRAN voor ogen heeft. Hoe WILLEN ze dat het eruit gaat zien en wat DOEN ze daaraan?

Ik denk dat je daarvoor ff bij de wran aan moet kloppen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:00

Staat het doel van de WRAN niet gewoon op hun website/in hun regelementen?
Het promoten van de Westernsport en het organiseren van wedstrijden, neem ik aan?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:04

Ik heb nog nooit een WRAN wedstrijd gereden, maar ben dat in de toekomst wel van plan. Dan ben ik dus ook zo iemand die met een QPA (in mijn geval dus P) op komt draven. Waarom? Omdat ik gewoon Lovers ben van het ras! Simpele verklaring he Knipoog ??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:06

Lusitana schreef:

Ik studeer Psychologie. Dan is dat er maar uit. Dan weten jullie waarom ik met dit soort dingen kom. Laat dat beetje werk wat ik doe voor wat voor blad dan ook er even uit.

Goh dus je profiel is niet volledig(of zelfs volledig verzonnen Cool)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:07

Lusitana"]
die chaos was niet bedoeld in specifiek d ewesternsport, maar in het algemeen. Als je niet weet wat je wilt, creeer je chaos (in alle aspecten)
Wat is HET DOEL wat de WRAN voor ogen heeft. Hoe WILLEN ze dat het eruit gaat zien en wat DOEN ze daaraan?
[/quote]

Nou als het niet duidelijk voor jou is, waar De Heer JanT over schrijft, zal ik het nog maar een keer nalezen.

[quote="Lusitana"]
Verder begint me iets te dagen... wat voor een paarden hebben de heren/dames juryleden?
en is het wat om de kampioenschappen te scheiden in Amerikaans en de rest .
[/quote]

?

[quote="Lusitana"]
Ik studeer Psychologie. Dan is dat er maar uit. Dan weten jullie waarom ik met dit soort dingen kom. Laat dat beetje werk wat ik doe voor wat voor blad dan ook er even uit.
[/quote]

Hiervoor hoef je geen psychologie gestudeerd te hebben, het is meer gewoon logica.

[quote="Lusitana schreef:
en is het nu ikke tegen de QPA ers ? Geen wonder dat de rest hun mond dichthoudt, ik snap nu waarom ze niet durven. De eerste pagina´s waren leerzaam, maar het wordt nu weer donker.
Trouwens bedankt voor de pb´tjes, fanclub...

Probeer dan eens goed te lezen wat er geschreven wordt, QPA ers, zijn niet tegen, en komen misschien juist wel op in deze.

Jeetje wat ben jij onmogelijk Lusitana.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:13

Mijn profiel is onvolledig. Zoals alle andere.
Ik lees en leer. Jullie zien de pbtjes niet die ik krijg. Daar leer ik ook van.
Ja, ik ben een lastig wicht, maar het blijkt dat er toch behoefte is om er over te praten. Op de website van de WRAN is het doel van de oprichting inderdaad omschreven, maar ik bedoel met wat is het doel wat ze uiteindelijk willen bereiken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:17

O, enne Romkabouter, misschien ga ik maar eens een discussie aan met de WRAN, al heb ik er, nogmaals, geen bal mee te maken maar ben nu toch wel nieuwsgierig hoe die organisatie nu in elkaar zit!!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:20

Lusitana schreef:
O, enne Romkabouter, misschien ga ik maar eens een discussie aan met de WRAN, al heb ik er, nogmaals, geen bal mee te maken maar ben nu toch wel nieuwsgierig hoe die organisatie nu in elkaar zit!!!!

Lusitana, je bent al in gesprek met hen, wel bij de les blijven hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:23

En Mac, als je liefhebber bent van het ras, waarom kom je dan niet bij de eigen rasvereniging uit? dit is geen aanval, maar een serieuze vraag die veel opheldering kan bieden, want het antwoord geeft misschien aan waarom er dus steeds meer QPA op de WRAN wedstrijden komen, wat dus eigenlijk het topic is..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:24

Ja, ik weet dat de WRAN er zich mee bemoeid, maar ik bedoel gewoon een dialoog dus een op een..

en het feit dat ik in Portugal zit is eerder een voordeel dan nadeel in de discussies. ik heb geen persoonlijke belangen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-10-04 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:31

Lusitana schreef:
Mijn profiel is onvolledig. Zoals alle andere.

Ik denk dat je profiel voor 99% gelogen is

Ik lees en leer. Jullie zien de pbtjes niet die ik krijg. Daar leer ik ook van.

Ja je zult veel leren van PB's geschreven door mensen die zich niet openbaar mengen in de discussie Verward

Ja, ik ben een lastig wicht, maar het blijkt dat er toch behoefte is om er over te praten.

Nee hoor je bent niet lastig Knipoog Ik noem dat anders Cool

Op de website van de WRAN is het doel van de oprichting inderdaad omschreven, maar ik bedoel met wat is het doel wat ze uiteindelijk willen bereiken?

Met jouw rijke fantasie moet je de wran toch kunnen vertellen wat hun doel zou moeten zijn Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:33

Ik heb de WRAN toch niet opgericht? zoiets bedenk je toch bij d e oprichting? mijn profiel klopt 100% maar ik hoef jullie toch niet mijn hele prive leven te vertelln? de rest laat het gewoon leeg . Angst is hier groot. Daarom bemoeien de mensen die pbtjes schrijven er zich er niet mee, want jullie kennen elkaar en kunnen het dan zo´n persoon lastig maken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:33

Lusitana schreef:
Ja, ik weet dat de WRAN er zich mee bemoeid, maar ik bedoel gewoon een dialoog dus een op een..

Volgens mij heb je een beetje last van hoogmoeds waanzin
Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:35

Als je echt een doel van mij wilt horen, zie ik dat wel op een pbtje

hoogmoedswaanzin omdat ik nieuwsgierig ben? of omdat ik wat durf te ondernemen? Verward
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-10-04 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:36

Lusitana ik begin me langzamerhand het een en ander af te vragen. Je opent het ene topic na het andere. En als ik goed naar de topics kijk dan heb je gewoon netjes je huiswerk gedaan door een paar pagina's western door te lezen en daar een vraag uit te formuleren. Niets mis mee. Waar ik wel vraagtekens bij heb is de wijze waarop jij je meent op te stellen als "letterkundige", als redder van de niet-qpa's (ik wens niet gered te worden als ik niet op hulp roep) en sterker nog als bemiddelaar van mensen met een niet-qpa naar de WRAN. Alle PB's ten spijt. Deze mensen zijn lid van de Wran en kunnen zich melden op de eerstkomende ledenvergadering. Dat doe ik ook als ik vind dat er iets moet veranderen. Jij bent darentegen geen lid van de Wran, rijdt geen western, woont in Portugal en studeert psychologie. Dat is een mooie studie, maar die geeft je nogmaals niet het recht met een riedel vooroordelen onder de arm een vereniging even van chaos te beschuldigen en de niet-qpa-eigenaren te benoemen als mensen die niet durven. Ik dacht dat jij vanuit je studie psychologie toch minstens een college observatie en concluderen moet hebben gehad (dat zit in de propadeuse). En dan zul je je ongetwijfeld nog wel herinneren dat wat jij doet "jumping to conclusions" wordt genoemd. Hoezo durven mensen niet te reageren. Misschien zijn ze niet geinteresseerd. Misschien hebben ze het topic niet gelezen. Misschien reageren ze niet omdat alles al gezegd is. Misschien reageren ze niet omdat de topicstarter ze niet aanstaat. Misschien reageren ze niet omdat ze geen tijd hebben... etcetera. Kortom: als je psychologie studeert, doe me een lol en pas het ook even toe op jezelf.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:38

Lusitana schreef:

en het feit dat ik in Portugal zit is eerder een voordeel dan nadeel in de discussies. ik heb geen persoonlijke belangen.

Oh dus het gaat er jou niet om, om een Wrap op te richten ofzo, in deze.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:39

ik zie toch gewoon hoe deze discussies keer op keer lopen? en de WRAN is er dus zelf ook wel uit dat er iets moet gebeuren. nou, dan ben ik hierbij weg. DOOOOOOEI! onee, nog eentje: nee die laat ik voor me. ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:48

Anya schreef:
Jij bent darentegen geen lid van de Wran, rijdt geen western, woont in Portugal en studeert psychologie. Dat is een mooie studie, maar die geeft je nogmaals niet het recht met een riedel vooroordelen onder de arm een vereniging even van chaos te beschuldigen en de niet-qpa-eigenaren te benoemen als mensen die niet durven. Ik dacht dat jij vanuit je studie psychologie toch minstens een college observatie en concluderen moet hebben gehad (dat zit in de propadeuse). En dan zul je je ongetwijfeld nog wel herinneren dat wat jij doet "jumping to conclusions" wordt genoemd. .

yes

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:49

Lusitana schreef:
ik zie toch gewoon hoe deze discussies keer op keer lopen? en de WRAN is er dus zelf ook wel uit dat er iets moet gebeuren. nou, dan ben ik hierbij weg. DOOOOOOEI! onee, nog eentje: nee die laat ik voor me. ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Lusitana, Anya zet gewoon even wat dingen op een rij, niet boos worden hoor

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:52

Lusitana schreef:
en de wat de toekomst betreft . Om je over te geven aan het lot (de tijd zal het leren) is geen goede actie om misttanden van nu proberen op te lossen. als je niet weet wat je het liefst in d etoekomst wilt zien, waar ben je dan NU mee bezig? zo houd je chaos in stand...

Verander de wereld, begin bij jezelf is een spreuk die ik graag in ere hou. Die misstanden die jij ziet, zie ik zelf niet en volgens mij ben ik niet de enige. JanT (voorzitter van de WRAN) heeft hele goede en juiste redenen en argumenten gegeven. Je kunt mensen niet dwingen en dat moet je ook niet willen, het moet van henzelf uit komen. Als mij om raad of een mening gevraagd wordt, dan zal ik die geven en dan nog op die manier dat diegene zelf een afweging moet maken, maar ik kan niet in de toekomst kijken, ben nostradamus niet! Haha!

=^.,.^=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:53

Precies. Ik zet dit niet op de rij om je weg te krijgen. Of de mond te snoeren. Maar dit is een discussie. En dit is een deel van de discussie waar ik vraagtekens bij heb.

Als jij vragen stelt heb ik daar geen moeite mee. Ook niet als je ze stelt bij de opzet van de Wran. Iedere vereniging doet sommige dingen heel goed en sommige dingen kunnen beter. Een dergelijke discussie is niets mis mee.

En ik weet toevallig dat de Wran wel degelijk bereid is te luisteren naar commentaar en suggesties hoe zaken beter kunnen. Er zijn mensen met een niet-qpa en mensen met een qpa die daar ook druk mee zijn. Suggesties zijn in dat verband dan ook meer dan welkom via dit topic. Maar daar lijkt dit topic niet over te gaan. En dat is jammer.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:56

Joh, al kom ik met een ezel! Haha! Als ik maar aan Western Riding doe. De WRAN is voor iedereen, dus OOK Q/P/A/Ar rijders.

=^.,.^=

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:03

Hier een NIET-reageerder omdat;

Ik geen zin heb in oude koeien zonder vooruitgang
Ik ff een 18 uur niet op Bokt ben geweest
Andere al schrijven wat ik denk
Lekker mee lees...

Ppfff ga zo maar door. Lusitana, alle input is altijd welkom maar moet niet ten koste gaan van andere of alleen maar zijn om het vuurtje op te stoken.
Deze discussies zijn al gevoerd en hebben er toe geleid dat bv. de WRAN, NQHA, DPHA, etc, etc, hier nu ook meelezen en reageren.
Hierdoor worden vragen beantwoord en misschien meer constructief gewerkt aan een betere westernomgeving ipv dat eeuwige gezeur aan de zijlijn.

Let wel! Ook ik heb in het verleden mijn mond open getrokken, terecht en onterecht over uiteenlopende zaken, maar ben er inmiddels wel achter dat er een aantal mensen zijn die in hun VRIJE tijd heel veel werk verrichten en dat proberen zo goed mogelijk te doen.
Kritiek en constructieve tips zijn 1 ding, het allemaal op poten zetten een ander.
Wat mij betreft petje af voor de vrijwilligers

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:04

Lusitana schreef:

Nee, maar nadeel is wel dat je de Nederlandse situatie misschien verkeerd inschat Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:05

De TEM knop is bij deze in ere hersteld. En mag van mijn voortaan heten MDKVAKUESV
Geweldig