[WN] Nieuwe Regel van de APHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:40

Want is een cropout QH genetisch anders dan een echte Paint (met 2 Paint ouders bijvoorbeeld)? Dat ze daarom cropout quarters tegenwoordig alleen in de BS afdeling ingeschreven kunnen worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:40

Het kan dus gebeuren dat we straks P breedingstocks hebben die solid zijn en breedingstocks met vlekken.
Zoals er ook Q kunnen komen met vlekken en de standaard solids.

Het begint te dagen Ziek

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:40

Volgens mij heeft dat altijd gemogen, alleen heeft het weinig toe gevoegde waarde.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:41

Sugarmiss schreef:
Het kan dus gebeuren dat we straks P breedingstocks hebben die solid zijn en breedingstocks met vlekken.
Zoals er ook Q kunnen komen met vlekken en de standaard solids.

Het begint te dagen Ziek

You Got IT!!! OK dan!

Leuk he?? Frusty

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:41

jeddah schreef:
Volgens mij heeft dat altijd gemogen, alleen heeft het weinig toe gevoegde waarde.

Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:49

XoNo schreef:
Want is een cropout QH genetisch anders dan een echte Paint (met 2 Paint ouders bijvoorbeeld)? Dat ze daarom cropout quarters tegenwoordig alleen in de BS afdeling ingeschreven kunnen worden?

Nee, daar gaat het niet om, waar het om gaat is het "beschermen" van onze Overo Paint hengsten.

Eerder ging men met een QH merrie, die overo-bont mooi vond, naar een overo-Paint hengst.

Nu kunnen crop outs bij de QH geregistreerd worden, en daar zullen er tzt wel veel van komen.

Dus, straks, als iemand een Quater merrie heeft en diegene vindt overo-bont mooi, fokt en showt Paints, dan kan hij gewoon naar een QH bonte hengst, zonder het risico te lopen op een BS, want als het veulen dan niet-bont is, dan blijft het wel QH.

Dus, veel Paint fokkers/showers die nu QH merries hebben (en dat zijn er veel vanwege de LW gen) kunnen straks allemaal leuk naar QH Overo hengsten gaan.

Dat is allemaal erg slecht voor onze "eigen" Overo hengsten, en die worden nu dus enigsinds wat "beschermd" doordat je een QH x QH ook al is ie bont niet meer bij de Paints kan inschrijven en dus niet kan showen bij de Regular Paints.

Overigens is het zo dat er op het papier van een bonte QH staat dat het UNDESIREBLE is, dus niet gewild. Ik ben dan ook heel beniuwed hoe de AQHA jury's tegen de komende bonte paarden aan gaan kijken in de showring, want als ze daar slechter geplaatst gaan worden omdat ze bont zijn, zullen die mensen helemaal balen dat ze niet meer bij de Paints kunnen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:51

XoNo schreef:
:?

Nou, Qh en TB bloed mag bij de Paints gebruikt worden, er is geen regel (was geen regel) die zei dat beide ouders geen TB of QH mochten zijn.
Vandaar ook dat eerder alle Cremellos en Perlinos gewoon BS papier kregen bij de Paints.

Het gebeurd verder natuurlijk niet echt, want waarom zou je een puur QH, zonder vlekken, bij de Paint BS inschrijven?? Wat heb je daaraan??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:54

Ah...duidelijk verhaal Corine Lachen Nu ik het zo lees heb je inderdaad al eerder iets geschreven over het beschermen van 'onze' overo-hengsten, alleen begreep ik het toen niet helemaal Haha! Misschien iets te snel gelezen *LOL*

Maargoed, de APHA en de AQHA maken het er niet makkelijker op

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:58

Nee, ze maken er een "zooitje" van!! Kunnen imo net zo goed samen gaan, maar dat zal in onze leven niet gebeuren denk ik, alhoewel, zo oud ben jij niet , hou je me op de hoogte als ik al lang en breed in de hemel zit Knipoog ??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:59

Is goed, dan snor ik Char op en dan laat ik het haar even doorgeven dat ze gefuseerd zijn *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:59

jeddah schreef:
Het gebeurd verder natuurlijk niet echt, want waarom zou je een puur QH, zonder vlekken, bij de Paint BS inschrijven?? Wat heb je daaraan??

Als zo'n QH een gevlekt veulen heeft gegeven (een voormalige cropout) en je registreert de QH als breeding stock Paint, dan heb je voldaan aan de OPP en is het gevlekte veulen vervolgens een regular Paint (én een QH).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:00

Nee toch? Is het niet zo dat die Paint in de OPP een regular moet zijn?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:02

... effe de regeltjes nog een keer lezen ... lees lees ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:03

Nee dus ... er staat:
All horses registered in the Regular Registry after January 1, 2005 must have one APHA Registered Paint parent (Regular or Breeding Stock registries)
Hmz. Dan kun je dus nog gewoon je cropout bij zowel het APHA als het AQHA laten registreren Verward ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:09

... of snap ik het weer niet Blond ??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:16

Nee, volgens mij heb je gelijk Mac!

En dat is ook helemaal niet zo erg, het gaat er niet zozeer om dat een paard niet dubbel geregistreerd kan worden, meer dat het niet dubbel kan "presteren" denk ik. Binnen de BS kan je, zoals we wel weten, lang niet zo presteren, zeker in de VS niet, die hadden hun ogen uit gekeken op onze BS NK!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:46

jeddah schreef:
Nee, volgens mij heb je gelijk Mac!

En dat is ook helemaal niet zo erg, het gaat er niet zozeer om dat een paard niet dubbel geregistreerd kan worden, meer dat het niet dubbel kan "presteren" denk ik. Binnen de BS kan je, zoals we wel weten, lang niet zo presteren, zeker in de VS niet, die hadden hun ogen uit gekeken op onze BS NK!!!

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je de ouder van een gevlekte QH kan laten registreren als BS (die is dan dus dubbel geregistreerd QH/BS) om op die manier het veulen als regular/QH te kunnen laten registreren. Dan kun je dus wél volop dubbel showen. Beetje vaag wel, maar voor de toppers kan dat toch wel interessant zijn, denk ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:47

Hmm, lijkt erop dat je een loop hole gevonden hebt!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:48

jeddah schreef:
Hmm, lijkt erop dat je een loop hole gevonden hebt!!

Die hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken, lijkt mij ...
Ik denk dat ze er naar toe moeten dat een dubbele registratie niet meer mogelijk is. Punt. Dat een paard dus OF Paint is OF Quarter Horse.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:51

Daar ben ik het je helemaal mee eens! In het eerste voorstel stond er ook zoiets in, dat een QH x QH alleen geaccepteerd zou worden als het binnen andere registraties niet geaccepteerd zou worden, maar daar lees ik in deze Rule Changes niks over.

Ik vraag me nu wel af hoe dat zit, want inderdaad, daar zullen ze zelf ook wel aan gedacht hebben...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:54

Misschien moesten we er eens een mailtje aan wagen ... is altijd wel leuk!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:56

Mailtje, dan bel ik liever gewoon!!! Is net zo makkelijk en kost tegenwoordig ook haast niks!!
Zou wel handig zijn als we op de hoogte zijn natuurlijk! Help me herrinneren! Dan bel ik maandag!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:57

jeddah schreef:
Mailtje, dan bel ik liever gewoon!!! Is net zo makkelijk en kost tegenwoordig ook haast niks!!
Zou wel handig zijn als we op de hoogte zijn natuurlijk! Help me herrinneren! Dan bel ik maandag!

Check! Ik zal je helpen herinneren. Lijkt me nu wel heel leuk om te weten!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:58

Mij ook, nu WIL ik het weten!! haha!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:04

Ik vind dat ze het hele BS fenomeen maar moeten afschaffen! Fok er maar op los; vlek: Paint en zonder vlek: Quarter... Schijnheilig Of sta ik er nu wel heel erg simpel tegenover...? Bloos