Lieve sonja.... wat lees ik nu.. niemand hoeft bang te zijn om tegen mij te starten!!! begrijp wel wat je bedoelt maar laat ik voorop stellen dat we allemaal mensen zijn en soms heb je een goede dag op een show en soms een slechte dag!Citaat:Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je je dan toch wat ongemakkelijk voelt als je tegen een Anneke de Jong en Sil Schoenmaker ed moet starten Zou ik ook wel een beetje griezelig vinden.
Ik ga me niet met deze discussie bemoeien maar zal even uit een zetten hoe het mij gekomen is met het open starten en het zogenaamde pro worden in de hoop dat de pro die nu met het zelfde zitten als ik toen er toch voor gaan zorgen dat ze in de juiste klasse gaan starten.
Van af mijn 16de jaar heb ik engelse les gegeven en heb dat gedaan tot ik 24 was.Ik rij western van af mijn 19de en werd dus gevraagd om westernles te gaan geven toen ik 24 was.
Ik heb dat gedaan en ben toen gestopt met engelse les geven en heb direct de pro status aan genomen want dat stond zo in het regelement.
Mijn vriend wiebe kreeg toen ook de pro status, want dat was toen zo!!
Ik had wel geteld 2 wedstrijden gereden bij de beginners toen ik pro werd!!!!!
De over gang naar de pro was enorm...... en had toen te doen met jan van sold in de trail.... als hij er was dan ging iedereen voor plaats 2 want 1 was altijd voor hem!!
Ik heb altijd gewoon gestart en mijn kennis en ervaring in de loop der tijd opgedaan en dat heeft mij gebracht tot waar ik nu ben.
Dat welgestelde waar over gesproken is ... dat kon ik niet in die tijd!! met andere worden, ik had geen geld om een goed getrainde quarter te kopen die mij in nivo om hoog hielp op de shows, nee ik heb gewoon gereden met mijn markt pony die eigenlijk beter in de dressuur had kunnen lopen.
In die tijd ben ik nooit 1 keer eerste geweest!!! maar door de jaren heen wel steeds vaker 2de!!
Ik heb het nooit iemand anders kwalijk genomen dat IK de keuze heb gemaakt om pro te worden en dat te doen met niet quarter( lees goed getrainde paarden door anderen!).
De keuze was aan mij om het te doen en me vervolgens aan de bij behorende regels te houden, en wat ben ik blij dta ik het gedaan heb!
heb nu aardig wat kennis in huis en na jaren hard zwoegen werpt het de vruchten af!
En wederom niet met een paard dat het allemaal al kon, sterker nog die het allemaal juist niet meer kon!!! het is intussen alleen wel een quarter.
Ik heb altijd alles gevraagt aan iedereen om mij heen, hoe de 1 het doet en de ander, altijd na afloop naar een jury toe en vooral altijd bij mijn "collega's" pro ruiters clinic's gevolgt!
Iedereen was altijd bereid om mijn vragen te beantwoorden en ik zelf ben nu net zo!
dus als je aan het begin staat van je pro carriere, begin er mee , leer en vraag en dan kan je je nivo verbeteren en zal je vriendelijk ontvangen worden overal waar je komt omdat je je zelf met de juiste instelling vertoont!
Wat wiebe betreft, die is intussen weer amateur zoals dat mag via het regelement nadat die veranderd is met vroeger.
Voor een ieder die twijfeld ergens aan mag me altijd aan spreken op een show en dan kan ik MIJN idee geven in de hoop dat je er wat aan hebt en je net zo als mij in de loop der jaren op bokt kan lezen dat men bang is om tegen je te starten??????!!!!!!
Groeten sil blue jackeroo stables
Ik zou ook niet bang voor je zijn hoor Sil want zo eng zie je d'r nu ook weer niet uit
en Sanny al helemaal niet
maar ik zou toch wel extra de kriebels hebben hoor als ik tussen die pro's zou moeten gaan rijden. Dan is het niveauverschil wel heeeeel erg groot
Nooit bij nagedacht
Sanwood hoort bij Sil en Sil bij Sanwood