[WN] weloverwogen een paard kopen of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RobH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:09

GoedVetMan schreef:
Ahhaaaaaaa dit zegt mij genoeg. Hou hem eronder Sandra, met of zonder pet
Dat lukt haar vrij aardig Tong uitsteken Wees maar blij Cool

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:10

Citaat:
Ban??? Dit is geen schaduw account maar gewoon mijn echte naam
En wie zegt dat er al niet 2 Blazen Verward waren???

In ieder geval 1 met pet... met zonnebril...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:12

vind je 1 niet genoeg dan? *LOL* Clown

Classy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:13

Misschien wel 3 :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:13

Sandra_H schreef:
BTW, zie je nou wat een verschil het is wel of geen petje bedoel ik Clown

Die moettie ophouden anders herkennen we hem niet!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:14

Argh een Blaze met Multiple Personalities en reeksen petjes en net zoveel brillen als Elton John... Eh doe die zonnebril maar weer terug Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:18

Hou het inderdaad maar bij deze,heeft me veel moeite gekost om hem terug te krijgen Cool

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:29

ben hier ff de weg kwijt hoor.
By the way kun je 1 keer je naam veranderen door dat aan Heike te vragen.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:40

ik heb alleen de eerste pagina gelezen met de opmerking over Ton de Rooy.
mijn mening is oordeel niet over iemand voor je 5 minuten in de schoenen van een ander hebt gestaan.
ik heb Ton de Rooy vorig jaar een heel weekend over de vloer gehad, met 2 paarden omdat hij op een ander terrein eens met koeien wilden trainen.
ik had een heel negatief beeld over hem zodat ik niet stond te trappelen om hem over de vloer te krijgen, maarja....
na dat weekend ben ik heel anders over hem gaan denken, goed hij komt hard over naar zijn paarden toe, maar niemand ziet hem 's avonds laat in de stal als hij nog even naar zijn paard gaat kijken en dat paard dan toch een aai over de bol verkoopt, niemand heeft het verdriet gezien bij hem toen dit jaar zijn paard dood ging.
wat je ziet op wedstrijden is niet de Ton die je ziet als hij met zijn paard bezig is, er zijn trainers die nog harder met hun paard om gaan maar die hebben een grote naam in de europeese wedstrijd wereld, en die rossen alleen hun paarden af als er niemand bij is ( ik ga hier geen namen noemen maar wie zich aangesproken voelt weet over wie het gaat)
maar niemand durft het voor Ton op te nemen omdat men dan bang is buiten de boot te vallen in de western wereld.
ik doe het wel niet omdat Ton mijn gabber is, want als hij wat bier op heeft is hij de grootste banketstaaf die je tegen kan komen, maar hij heeft wel degelijk een hart voor zijn paarden en niet uit commercele gronden, maar ergens in hem zit toch echt wel liefde voor zijn dieren.
alleen koop als parteculier geen paard bij hem, omdat zijn paarden zo door getraint zijn dat je als beginnend ruiter niet met deze paarden kan rijden, en daar gaan vele van jullie de fout in, en goed getraint paard moet je wel kunnen rijden, en dan de nadruk op rijden

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:23

piggeljay OK dan! OK dan! OK dan!
aangezien de belangstelling voor Ton nogal groot is zou ik zeggen , kom aankomend weekend allemaal gezellig naar zijn wedstrijd , kunnen we samen met hem een borrel drinken Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:25

DWSS schreef:
piggeljay OK dan! OK dan! OK dan!
aangezien de belangstelling voor Ton nogal groot is zou ik zeggen , kom aankomend weekend allemaal gezellig naar zijn wedstrijd , kunnen we samen met hem een borrel drinken Haha!

ik lees net dat hij dan nou nét niet gezellig is, als je een borrel met hem drinkt Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:15

piggeljay schreef:
ik heb Ton de Rooy vorig jaar een heel weekend over de vloer gehad, met 2 paarden omdat hij op een ander terrein eens met koeien wilden trainen.

** Hmmmm misschien moeten we dan maar es een Boktlogeerpartijtje organiseren?
O verrek dat hebben we net een paar dagen achter de rug Cool

na dat weekend ben ik heel anders over hem gaan denken, goed hij komt hard over naar zijn paarden toe, maar niemand ziet hem 's avonds laat in de stal als hij nog even naar zijn paard gaat kijken en dat paard dan toch een aai over de bol verkoopt,

** Dus dan MAG het? Eerst verrot rijden en daarna aaien om het goed te maken? Owwwwwww! Waarom had niemand dat eerder gezegd? Huilen

wat je ziet op wedstrijden is niet de Ton die je ziet als hij met zijn paard bezig is,

** Dus eigenlijk is Ton een bad personality van zijn eigen gespleten persoonlijkheid? Dat zal hij niet aardig van je vinden... Bloos!

er zijn trainers die nog harder met hun paard om gaan maar die hebben een grote naam in de europeese wedstrijd wereld, en die rossen alleen hun paarden af als er niemand bij is ( ik ga hier geen namen noemen maar wie zich aangesproken voelt weet over wie het gaat)
maar niemand durft het voor Ton op te nemen omdat men dan bang is buiten de boot te vallen in de western wereld.

** Mag ik hieruit concluderen dat alles geoorloofd is, zolang er maar iemand is die nog lomper/harder is?
En qua laatste opmerking: Jawel hoor, ik wil het best voor Ton opnemen. Maar dan zal ik eerst iets beters van 'm moeten zien. Ik neem het in dit topic nog (terecht) voor hem op en daar heb ik al een beste stortvloed van PB's voor op m'n dak gehad Scheve mond
Ik wacht dus effe op de uitnodiging van Ton voor een Boktlogeerweekeindje Haha! en als ik het dan leuk heb gehad dan schrijf ik een mooi stukje over 'm Cool

ik doe het wel niet omdat Ton mijn gabber is, want als hij wat bier op heeft is hij de grootste banketstaaf die je tegen kan komen, maar hij heeft wel degelijk een hart voor zijn paarden en niet uit commercele gronden, maar ergens in hem zit toch echt wel liefde voor zijn dieren.

** Ik geloof ook niet dat er iemand is die gezegd heeft dat hij niks om z'n beesten geeft en/of er niet van houdt. Maar soms gaan mensen gewoon niet jofel om met hetgene waar ze van (zeggen te) houden.
Relativerend voorbeeldje: mannen die hun vrouw slaan en vv.

alleen koop als parteculier geen paard bij hem, omdat zijn paarden zo door getraint zijn dat je als beginnend ruiter niet met deze paarden kan rijden, en daar gaan vele van jullie de fout in, en goed getraint paard moet je wel kunnen rijden, en dan de nadruk op rijden

** Even voor mijn eigen beeld: wat ik afgelopen weekeinde van Ton gezien heb is dus RIJDEN en de rest reed niet?
Ehhhh dan stop ik maar met rijden en ga ik verder lekker met m'n paarden doorkneuteren, want op die manier WIL ik me niet in de kijker rijden.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:45

Ik ben het helemaal met Sonja eens.
Dus alles dat bedekt wordt met de mantel der liefde is oke?

Grappig trouwens dat er geopperd wordt dat de link doorgestuurd kan worden zodat iemand zich kan verdedigen.

Wordt de link ook doorgestuurd naar een paard zodat het zichzelf eens goed kan verdedigen..............................

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:49

cornelie schreef:
Ik ben het helemaal met Sonja eens.
Dus alles dat bedekt wordt met de mantel der liefde is oke?

Grappig trouwens dat er geopperd wordt dat de link doorgestuurd kan worden zodat iemand zich kan verdedigen.

Wordt de link ook doorgestuurd naar een paard zodat het zichzelf eens goed kan verdedigen..............................

laat de paarden er maar buiten
als die gaan zegen wat ze vinden en willen, bestaat er zo geen paardensport meer Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:50

Of geen paarden Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:07

En geen paarden hache Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:33

Of juist wel heel veel Haha!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:36

*LOL* *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:09

Dat heet toch manege stegeman? of is dat alleen weggelegd voor alpenquarters... Er stond een naar stukje in een Duits blad. Dat 97% van de haflinger jaarlingen linea recta de worst in ging..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:11

Die gaan dan de bradwurst in...... Huilen

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:12

Sonja schreef:
Hoho Cassidy, je legt me dingen in de mond die ik niet zeg.
Ik zeg dat wat MDLCP schrijft getuigt van stupiditeit bij het paarden kopen. Als jij een paard koopt waar je vervolgens twee jaar lang over doet voor je er eens rustig op kunt zitten, dan heb je gewoon een stomme aankoop gedaan (OF je moet een veulen gekocht hebben Haha! ). Ik schrijf toch juist dat je daar Ton niet de schuld van kan geven????? (LEZEN dus, is handig op I-net...)
Betreffende koper heeft dus gewoon niet verstandig aangekocht, want hoe heeft hij/zij dan proefgereden?

PS Grappig dat hij nu ineens DHR. de Rooy heet. Volgens mij mogen we wel Ton zeggen hoor Tong uitsteken

ik denk dat sonja niet begrijp wat ik bedoel,dat paard wist niet dat je ook gewoon rustig kon lopen ipv dat ze hard en stops en spins moets maken oke,het paard was zo bang,als je hem gezien hadt dan praat je wel anders
groetjes

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:18

ik weet niet hoor maar ton de rooy is echt niet de enige die zich behoorlijk in de PICTURE heeft gereden ik heb ook nog over een andere ruiter veel commentaar gehoord!!!!!!!!hij rijdt een black tobiano paint hengst gaat er al een belletje rinkelen??????????

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:55

bij de amateurs Verdrietig

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:17

jojo schreef:
hij rijdt een black tobiano paint hengst gaat er al een belletje rinkelen??????????

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:21

Oh? what did he do?