[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:09

Wat een verschrikkelijke situatie zeg! GVD het wordt alleen maar erger zo.
Wat Banish voorstelt is misschien een optie, weet je in ieder geval iets.
Francis als je dat wil moet je even laten weten of en wie er mag bellen, niet dat er dan 4 verschillend mensen gaan informeren want dat valt wel op.
Hou vol Francis!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:18

Als het goed is gaat er al iemand naar toe die daar een aantal jaar op stal heeft gestaan en de staleigenaar goed kent... even 'op visitie' zeg maar. Dat valt minder op en ze kan meteen even rondneuzen.
Ik wacht dus even op haar reactie...
Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het aanbieden... kan zijn dat ik daar later nog een beroep op doe, nu éven afwachten maar weer (jeetje...waar heb ik dát eerder gehoord Verward >;) )

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:28

Jeemig....ik hoop dat er wat uitkomt voor je......het heeft nu wel lang genoeg geduurt voor jou en natuurlijk voor Fly.....heel veel succes en hoop snel wat beter nieuws te kunnen lezen......
Ik heb echt bewondering voor je OK dan! hou vol en we duimen met je mee.....

groetjes Charita

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:24

Als ze inderdaad daar bij van Helden zou staan, neem ik aan dat ze weer goed verzorgd wordt, toch?

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:56

Ik ken er ook een paar in die buurt ga wel ff rond neuzen in die hoek.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:05

Jeetje wat een toestand weer zeg!!! Ben even uit de lucht geweest i.v.m. vakantie. Ik kan me voorstellen dat je erg ongerust bent!

Van Helden is heel erg dicht in de buurt van de stal waar mijn paarden staan. Ik zal er eens langs wippen onder het motto 'ik zoek een nieuwe pensionstal in de buurt'. Als ik iets weet hoor je het meteen.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:22

Vergeet niet dat er meer stallen in die hoek zijn dan alleen van Helden, denk ook aan Macroix (of zo iets), hagenauwe en handelaar Lindeman.
Weet niet of er mensen op die stallen bekend zijn?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:17

Al wat meer nieuws francis?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:34

Volgens mij laat Marcoix geen westernpaarden toe maar misschien heeft de eigenaar iets kunnen regelen. De anderen ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:08

Heb je al wat meer nieuws Francis? O o ik hoop toch zo dat die paarden goed terecht komen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 14:21

Nee, helaas niet. Krijg tot nu toe geen van de drie heren (Politie, AID, DB) te pakken en ook van Bokkers die langs zouden gaan nog niets gehoord. Ik blijf het deze week nog even telefonisch proberen en anders ga ik denk ik volgende week zelf maar es op pad.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 16:30

Nou, ben net dus terug gebeld door de politie die er mee bezig is... eh wás dus, want het enige wat ie wist te zeggen toen ik vroeg of hij wist waar de paarden van dhr. O. waren, was: 'Ja, die zijn weg.'...
Op mijn vraag of je je dus zo makkelijk onder controle uit kon werken, omdat hij toch nog steeds aan verschillende eisen moest voldoen, was z'n antwoord dat hij wel wat beters te doen had dan achter elk paard aan te zoeken. Er werd gevoerd toen hij er voor het laatst was en er was verbetering dus daarmee was voorhem de kous af... En als hij wel had geweten waar ze waren had hij me dat toch niet verteld zei hij ook nog. Verward
Wat hebben wij toch een belachelijk waardeloos dierenbeschermins-apparaat... Verwaarloos je beesten, krijg politie controle... verplaats ze en je bent overal van af. Kun je lekker doorgaan zoals je bezig was. Boos!
Ik moet dus gewoon zelf (hopelijk met jullie hulp dus) op zoek en proberen uit te vinden vinden waar ze zijn en of ze verkocht zijn of misschien te koop staan. Van de instanties hoef ik niks meer te verwachten, die vinden het wel best zo.
Laatst bijgewerkt door Francis op 16-08-04 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:48

Snotvergeme!!! Dit is goed balen!!! Van de politie had ik deze reacties wel verwacht, grrrrrrrrrrrr. Heb je de AID en de DB nog niet aan de foon gekregen???
Lekker landje leven we toch! Overal regeltjes voor, maar over het dierenleed wordt maar simpel gedacht. Hou je taai, meis, als ik helpen kan, geef me een gil!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:04

AID man krijg ik niet meer te pakken...telefoon al meer dan een week uit en de DB man krijg ik momenteel ook niet te pakken maar die is geloof ik al weer op vakantie... De DB man wist volgens mij wel waar ze zijn maar wilde het niet zeggen voordat hij het 'geferifieerd' had bij de politie... en aangezien die zegt niets te weten denk ik niet dat ik van de DB man nog iets nieuws te horen krijg... ook de DB had de zaak eigenlijk al afgesloten.
Misschien dat jij via jouw 'connecties' nog iets wijzer kan worden?
Ik denk dat ik het voorlopig van de inspanning van Bokkers moet hebben. Gelukkig zijn er een paar mensen die wat stallen gaan bezoeken voor me, en het kan zijn dat ik volgende week maar es een rit die kant op maak. Bellen heeft niet zoveel zin, dan zal ik toch moeten uitleggen waar ik naar op zoek ben en ik denk niet dat ik dan iets wijzer wordt.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:18

Francis schreef:
AID man krijg ik niet meer te pakken...telefoon al meer dan een week uit en de DB man krijg ik momenteel ook niet te pakken maar die is geloof ik al weer op vakantie... De DB man wist volgens mij wel waar ze zijn maar wilde het niet zeggen voordat hij het 'geferifieerd' had bij de politie... en aangezien die zegt niets te weten denk ik niet dat ik van de DB man nog iets nieuws te horen krijg... ook de DB had de zaak eigenlijk al afgesloten.
Misschien dat jij via jouw 'connecties' nog iets wijzer kan worden?
Ik denk dat ik het voorlopig van de inspanning van Bokkers moet hebben. Gelukkig zijn er een paar mensen die wat stallen gaan bezoeken voor me, en het kan zijn dat ik volgende week maar es een rit die kant op maak. Bellen heeft niet zoveel zin, dan zal ik toch moeten uitleggen waar ik naar op zoek ben en ik denk niet dat ik dan iets wijzer wordt.
Ik zal het hoofdkantoor even bellen, hopelijk krijg ik wel info los, Cool . Maar ja, dat is dan weer beroepsgeheim, zucht. We bellen elkaar....

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:38

Misschien kunnen we net zo'n actie doen als we toen met die gestolen merrie hebben gedaan. Een affiche maken en die dan door bokkers bij alle denkbare stallen en andere gelegenheden laten ophangen???
Als laatste redmiddel is het misschien iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:53

Dat zou ik niet doen. Stel dat die huidige eigenaar het ook leest. Denk dat een mogelijke oplossing dan alleen nog maar verder komt te liggen. Je werkt die man dan alleen nog maar meer tegen je in het harnas. Ik denk idd dat Francis het moet hebben van bokkers die kijken bij stallen waar de paarden mogelijk staan. Ik hou mijn oren en ogen open!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 09:31

Klopt Skippy1... Lief aangeboden Banish, maar inderdaad zal dat niet werken. Zodra hij merkt dat ik nog steeds op zoek ben zal hij haar zo weer verkassen en haar niet willen verkopen omdat hij nou eenmaal om één of andere rede niet wil dat ik haar terug krijg.
Ik moet het dus wel via via doen en zo veel mogelijk 'achter de schermen' en in het 'geheim', zodat we er achter kunnen komen waar ze staat en óf ze te koop staat/verkocht is.
Hij zal, mocht hij haar wel te koop hebben, ook de prijs hoog houden als hij weet dat ik er achter zit, omdat ik de enige ben die haar mét papier kan krijgen. Hij kan haar zelf niet meer met papier verkopen en dus geen hoge prijs krijgen. Hij denkt dat ik snel geld wil verdienen door haar terug te kopen en dan duur, mét papier weer door te verkopen (alsof ze in de huidige conditie nog veel waard is Verward )
Maar zo is het dus niet. Als ze nu verkocht is en ze staat op een goed adres, ben ik bereid om (wel na enige tijd, zodat ook zéker is dat ze goed staat) een nieuw transfer report te tekenen zodat ze alsnog weer op naam gezet kan worden.

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:22

jeetje francis,ben ook wegens vakantie even afwezeig geweest.
hopelijk weet je inmiddels iets meer???
van de bokkers die er een kijkje zouden nemen??
wacht met spanning op de volgende hopelijk goede berichten.
groetjes karin

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 11:17

Nee, helaas weet ik nog niks meer... DB, AID en Politie zwijgen in alle talen en van Bokkers heb ik ook nog geen nieuws... erg frustrerend dat ik nu helemaal niks meer weet en het ook niet aan 'de grote klok' kan hangen om te zoeken, omdat ik dus niet weet of ze wel of niet te koop staat (en als ik dan een grootscheepse zoekaktie ga houden maak ik slapende honden wakker en dat wil ik dus weer niet...)
Ik wacht het nog even af en ga als ik tijd heb misschien zelf binnenkort die kant maar es op.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:18

Is er dan niemand die daar in de buurt woont en er even, in overleg met jou, langs kan gaan???

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:41

Wat weet je nu wel feitelijk Francis? Alleen dat ze weg zijn? Of weet je in welke buurt ze moeten staan? Staan ze te koop of zijn ze al verkocht?

Heb je nog iets van Monnik gehoord want die zou ook nog ergens gaan kijken?

Als je alle feiten hier nu op een rijtje zet kunnen we misschien met zijn allen een "plan de campagne" maken.
Dit lange afwachten gaat je natuurlijk ook niet in je kouwe kleren zitten Ach gut .

Kom op! Tijd voor aktie! (wel voorzichtig zonder slapende honden wakker te maken)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 12:05

Ik weet dat ze niet meer staan waar ze stonden. Volgens de DB man is de hengst verkocht en staan de merries 'ergens vlak bij' op een pension/trainings/handels stal (en volgens de DB man 'wist ik dan wel waar...' Verward NIET DUS!) Ik weet niet of het 'vlak bij' de wei is waar ze stonden, of 'vlak bij' de woonplaats van de eigenaar, dat werd in het gesprek ook niet helemaal duidelijk. Of ze te koop stonden kon de DB man me ook niet vertellen (ik ga hem trouwens nog wel weer bellen, want hij zou er nog wel achter aan gaan, maar hij ging vorige week ook weer op vakantie...). Ik heb de man van de politie gebeld die er mee bezig was, maar die weet het ook niet (of wil het me niet zeggen, wat bij deze persoon ook een grote mogelijkheid is, want hij heeft vanaf het begin af aan al tegen gewerkt dat ik ook maar iets te weten kwam) en is ook niet van plan er verder nog achter aan te gaan. Voor de politie is de zaak afgedaan (Dus dan weet je dat, als je ooit onder controle van de politie komt te staan hoef je alleen maar te verkassen zonder te laten weten waarheen en je bent er van af).
Eigenlijk weet ik dus niks...

@ Vera: Er zouden meerdere bokkers in de omgeving rond kijken en stallen bezoeken, maar daar heb ik nog niks van gehoor.

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:12

Hallo,
Zo zie je maar Francis, als je netjes alles volgens de regeltjes doet, wordt je er nog voor gestraft ook! (Raar landje leven we toch in Verward )
Ook ik leef erg met je mee.
Veel sterkte!!!! En hopen op oplettende mede-Bokkers!
Donjaja.

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:23

Francis"]
Volgens de DB man is de hengst verkocht en staan de merries 'ergens vlak bij' op een pension/trainings/handels stal (en volgens de DB man 'wist ik dan wel waar...' Verward NIET DUS!) Ik weet niet of het 'vlak bij' de wei is waar ze stonden, of 'vlak bij' de woonplaats van de eigenaar.
Eigenlijk weet ik dus niks...
[/quote]
Ok, eerst even logisch nadenken, volgens de DB man is het simpel want jij "zou het dan wel weten", welke stallen zijn er in de buurt van het weitje en welke stallen bij de woonplaats van de eigenaar? Is er een grote bekende stal in de buurt? Of heeft de eigenaar eerder ergens gestaan met de paarden voor zover jij weet?
We maken een lijstje en vragen of er bokkers zijn die daar in de buurt wonen/werken vandaag of morgen langs willen gaan om poolshoogte te nemen.

[quote="Francis schreef:
@ Vera: Er zouden meerdere bokkers in de omgeving rond kijken en stallen bezoeken, maar daar heb ik nog niks van gehoor.

Heb je hen zelf al een PB gestuurd met de vraag of ze er toevallig al langs zijn geweest?