Blaze schreef:.(vraag me af of het mogelijk is om een oudere hengst samen te zetten met iets)
Gabacho schreef:Daarom zeg ik: een SOORT van Hengstenkeuring!! Dat kan dus ook op prestaties of iets dergelijks zijn. Een dat we geen kleuterklas zijn: Misschien de meesten onder ons niet, maar er zijn toch wel eens fokkers/ hengstenhouders waar ik mijn vraagtekens bij plaats!!!
Gisela schreef:Een hengst laat ik hengst als:
1. hij een braaf, lief karakter heeft waarmee wij als amateurs kunnen omgaan
2. röntgenologisch is goedgekeurd
3. met je wil meewerken en prestaties in de ring neerzet
4. goede bloedlijnen heeft
5. een echt hengstenuiterlijk heeft en een goede conformatie
Karakter (lief en werkwillend), gezondheid (ook röntgenologisch), en prestatie (zowel vanuit voorgaande bloedlijnen als de hengst zelf) zijn voor mij heel belangrijk.
Kleur doet mij absoluut niks.
Als één van deze punten niet aanwezig is of niet klopt, komt de veearts in actie.
Groetjes, Gisela
vera"]
[quote="Blaze schreef:.(vraag me af of het mogelijk is om een oudere hengst samen te zetten met iets)
Francis schreef:Veel mensen kende zijn naam niet voordat Dot in de showring verscheen. Toen kwamen mensen vragen 'wie de hengst was'... en als ik dan zei dat 'ie nu ruin was, was de reactie steevast 'Zonde!'.
Blaze schreef:vraag me af of het mogelijk is om een oudere hengst samen te zetten met iets
DinkeyGirl schreef:Waarom (en ik weet dat t hier over Quarters gaat maar ik spreek even in het algemeen) moet een hengst meteen geruind worden als hij niet dekt maar daarbij wel gewoon goed handelbaar is?
Ik heb zelf 2 jaar in Spanje gewoond en daar worden bijna alle paarden hengst gelaten.
Citaat:als ik 18 ben zou ik een mooie hengst willen rijden
Sugarmiss"]
[quote="Blaze schreef:vraag me af of het mogelijk is om een oudere hengst samen te zetten met iets
K@rin schreef:Goedvetman schreef over zijn dochter:Citaat:als ik 18 ben zou ik een mooie hengst willen rijden
Maar de vraag is nu net waarom? Wat maakt voor haar dat hengst zijn nu zo aantrekkelijk? Als ze op haar vijftiende zou wensen: pa ik wil op mijn 18e een super reining paard hebben om mee te rijden, en daarbij het geslacht in het midden zou laten. daar kan ik in komen. Waarom moet het voor haar een hengst zijn?
K@rin schreef:Goedvetman schreef over zijn dochter:Citaat:als ik 18 ben zou ik een mooie hengst willen rijden
Maar de vraag is nu net waarom? Wat maakt voor haar dat hengst zijn nu zo aantrekkelijk? Als ze op haar vijftiende zou wensen: pa ik wil op mijn 18e een super reining paard hebben om mee te rijden, en daarbij het geslacht in het midden zou laten. daar kan ik in komen. Waarom moet het voor haar een hengst zijn?